MuscleMeat

Creatine en koffie...

Bezoekers in dit topic

Ploerd21

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 feb 2006
Berichten
208
Waardering
0
Ik heb al wat gezocht maar kon deze vraag niet vinden dus stel ik hem....
Ik neem op een lege maag mijn creatine in met een glas water gevolgd door een kopjuh heerlijke senseo koffie....

Nu heb ik hier wel gelezen dat er iemand zei dat dat eigenlijk helemaal niet goed is...koffie en creatine...?
Wie weet hier meer van?

Groetjes
 
Ik ken dat verhaal ook. Omdat creatine oa werkt door meer vocht in de spiercellen vast te houden, terwijl caffeine juist vochtafdrijvend werkt, wordt een combinatie soms afgeraden. Echter, als je altijd al een regelmatige koffie drinker bent, is het niet zo dat dit het effect van creatine te niet doet. Je lichaam is dan al gewend aan de caffeine en door de creatine hou je toch meer vocht vast dan normaal. Mischien als je nooit koffie drinkt en dit wel ineens gaat doen tijdens je creatine kuur dat dit een minder goede combi is. Ik ben echter een zeer grote koffiedrinker en heb altijd zeer goede resultaten met creatine!
 
heb ook altijd goede ervaringen gehad met creatine. Gebruik nu b12. Heeft eigenlijk dezelfde eigenschappen als creatine
 
Is idd alweer achterhaald. Je kunt gewoon je bakkie doen.
 
cafeine is trouwens niet vochtafdrijvend.

De drang is alleen groter waardoor je vaker moet, maar de hoeveelheid geproduceerde urine is niet of nauwlijks meer.
 
okej dan blijf ik mijn overheerlijke bakkie Senseo drinken zonder enige wroeging!haah
 
Zoek hier eens op het forum, het is namenlijk al meerdere keren aan bod geweest.

Als je de voor en tegens gelezen heb kan je je eigen mening vormen (en laten weten :D )
 
Back
Naar boven