MuscleMeat

Creatine en massa vasthouden

Bezoekers in dit topic

Gabbetje

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Ik wil creatine gaan gebruiken. Een weekje of zes. Het probleem is dat je aan het einde van zo'n kuurtje alle opgebouwde kracht en massa weer kwijtraakt. Hoe kan ik zorgen dat ik toch die massa vasthoudt? Ik zat te denken aan wat proviron om de massa vast te houden. Of werkt het niet zo volgens jullie?

Je raakt niet alle kracht en massa kwijt, dan zou het een zinloos supplement zijn.
Je kunt met creatine bijvoorbeeld 8kg aankomen waarvan je er weer 4 verliest als je stopt. Dan heb je er toch 4 gewonnen.
En die massa vasthouden lijkt me lastig aangezien het voor een groot deel extra vocht is dat in je spieren wordt opgeslagen. Zonder creatine stoot je lichaam dat vocht gewoon weer uit.

Precies, het is normaal dat na 2 weken gebruik van creatine je lichaamsgewicht verhoogt met zo'n 2 a 3 kilo wat komt door vocht dat in de spieren wordt vastgehouden.

Nadat je stopt met crea verlies je dit vocht weer en behoud je dus alleen de kilo's spierweefsel die je in de crea-periode hebt opgebouwd...

Originally posted by Gabbetje
Ik wil creatine gaan gebruiken. Een weekje of zes. Het probleem is dat je aan het einde van zo'n kuurtje alle opgebouwde kracht en massa weer kwijtraakt. Hoe kan ik zorgen dat ik toch die massa vasthoudt? Ik zat te denken aan wat proviron om de massa vast te houden. Of werkt het niet zo volgens jullie?

:roflol:

volgens mij bouw je alleen maar vocht op met creatine en omdat je ietsje harder kan trainen , krijg je er iets meer spiermassa bij door het harder trainen

Originally posted by elefino
Je raakt niet alle kracht en massa kwijt, dan zou het een zinloos supplement zijn.
Je kunt met creatine bijvoorbeeld 8kg aankomen waarvan je er weer 4 verliest als je stopt. Dan heb je er toch 4 gewonnen.
En die massa vasthouden lijkt me lastig aangezien het voor een groot deel extra vocht is dat in je spieren wordt opgeslagen. Zonder creatine stoot je lichaam dat vocht gewoon weer uit.

4 kilo gewonnen :rolleyes:

Heb nog altijd mijn vragen rond spiergroei met creatine..

Originally posted by Vince

in mijn ogen werkt t ondersteudend in die zin dat het uiteraard prestatieverhogend werkt en zodoende meer KAN opbouwen. spiermassa door creatine op zich? lijkt me niet, dat zorgt idd door een verhoging van je lichaamsgewicht groetendeels door vocht.

maar t heeft toch wel voordelen te bieden in een dieet om spiermassa vast te houden.

Originally posted by Vince

De getallen waren willekeurig gekozen, en natuurlijk 'win' je die kilo's niet zomaar. Daar moet je hard voor trainen. Maar in de periode dat je creatine gebruikt heb je wel wat meer kracht waardoor je harder kunt trainen. Daardoor kun je dus je kracht/massa meer vergroten dan zonder de creatine.

Wil je je 'liters' vasthouden..gebruik dan potassium na je crea-kuur (is ook van Solgar verkrijgbaar)

Vond crea met vanadyl altijd wel te pruimen. Ook dankzij hoeveelheid vana-tabs kon ik nog wat weken doorborduren en een paar 'liter' behouden....

heb het een maandje genome..
kreeg er wel veel meer spierpijn en krampe van..
was inderdaad ook zwaarder geworden.....
maar ik vind het gevoel met trainen eecht shit..
mte hardlope is het heerlijk
maar met krachttraining... ik mis het lekkere verzure en dat je er dan echt doorheen moet
het traingevoel word veel minder.....vind ik

tiz meer dat je niet meer kan opeens..en dat is het.. :S
(net as met 90%van de apparate)

en ik ging erg makkelijk naar de plee erdoor :P
slechte opname duz blijkbaar (probeerde wel met koolhydrate etc.. maja as ik het ooi tnog neem neem ik er 1 met transport middeltje erbij )

ik hoef het niet meer zo nodig...

Laatst bewerkt:
Als je vaak kramp had dronk je waarschijnlijk te weinig. Je moet veeel drinken (>3 liter per dag) als je creatine gebruikt.

je kunt wel degelijk spiermassa opbouwen met crea, maar dat komt doordat je er harder en intensiever (mede door uitstel van verzuring) door gaat en ervoor wilt gaan in zo'n crea kuur, wat dus voor spieropbouw kan zorgen.

en die massa zul je dus ook behouden na de kuur. Alleen vocht raak je kwijt. Kracht behou je.

snap alleen niet hoe je er bij komt om proviron te gaan gebruiken na een creatine kuur :S

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven