AndroidHealthClinic

creatine en thee

dandyman

Huge Freak
Waardering
1
Weet iemand precies hoe t met die combinatie zit. T(hee) schijnt de werking van creatine tegen te werken.

Ik neem dus bij mn ontbijt en kop groene thee en op trainingsdagen neem ik creatine na mn training(rage) en voor mn training(naturel health company eiegn merk) waardoor de invloed van die thee minimaal is, maar op niet-trainingsdagen neem ik mn crea tweemaal per dag (thc) waaronder bij het ontbijt en dus bij mn kop thee. Ik weet niet of dit ene kopje thee geen effect heeft en of t zowiezo echt op waarheid berust maar zou graag hier meer van willen horen.

Ik ben nu aan t cutten en naar t schijnt hebbe thee en vooral koffie een stimulerend effect op de vetverbranding dus ik wou mijn caffeine-inname enigszins verhoge maar niet voordat ik meer hier over weet...

De meningen zijn verdeeld over de slechte invloed van thee (en koffie) op creatine. Het ging dan meer om het feit dat er cafeïne in koffie en thee zit. Jij drink daarentegen groene thee en volgens mij zit daar helemaal geen cafeïne in, dus de combinatie crea en groene thee lijkt mij okay...

De combinatie crea en normale thee/koffie durf ik echter niets over te beweren, maar ik geloof er heilig in dat iemand die vraag voor je gaat beäntwoorden ;)

• Topic Starter Topic Starter
ik hou je daaraan Tong Po. en indien dit niet gebeurt vrees ik toch dat ik je moet komen opzoeken:D

maar ff serieus, ik besef wel dat groene thee op zch geen probleem hoeft te vormen maar had hier toch ook erg grote twijels over. Maar ik ben binnenkort ook van plan om aan de koffie gaan beginnen maar dit is -door wat jij al aangeeft- de caffeine een factor waar ik dus nog antwoord op wil.

hoe dan ook, bedankt voor je antword;)

Okay jongens, niet allemaal tegelijk:D

Ik wil nog langer leven dan vandaag;)

Originally posted by TongPo
De meningen zijn verdeeld over de slechte invloed van thee (en koffie) op creatine. Het ging dan meer om het feit dat er cafeïne in koffie en thee zit. Jij drink daarentegen groene thee en volgens mij zit daar helemaal geen cafeïne in, dus de combinatie crea en groene thee lijkt mij okay...

De combinatie crea en normale thee/koffie durf ik echter niets over te beweren, maar ik geloof er heilig in dat iemand die vraag voor je gaat beäntwoorden ;)

zowiezo zit er in thee geen caffeine maar theeine ;)

en groene thee is volgens mij geen thee maar een kruiden"thee"
dus kan wel. Je moet geen pickwick ofzo zuipen nee.

Originally posted by KaLe

zowiezo zit er in thee geen caffeine maar theeine ;)

en groene thee is volgens mij geen thee maar een kruiden"thee"
dus kan wel. Je moet geen pickwick ofzo zuipen nee.
[/QUOTE

volgens mij zit er naar mijn inziens bij groene thee van origine ook geen theine in. t is een aftreksel van een plant, geen theeplant. Aan veel thee wordt heb ik daarbij ergens gelezen wel zwarte thee toegevoegd waar weer wel theïne in zit. Maar bij grone thee dus niet. alhoewel bij sommige groene thee, waaronder van enkele refor mwinkels wel caffeine is toegevoegd.
op mijn vrpakking staat daar echter niets van bij. ik heb nameoijk nu die van AH eigen merk waar geen caffeine is toegevoegd.

maar zowel theine als caffeine doen toch t effect van creatine teniet?

en ik ben nu dus benieuwd of mijn groene thee wel van enige invloed is op de vetverbranding want ik ben dus misschien van plan om over te gaan op koffie maar ik vraag me dan af of dit wel handig is bij t ontbijt angeizen ik dan op nietttrainingdagen ook crea neem. op trainingsdagen zal ik dan in een periode van 2 uur voor en na mn creagebruik geen caffeine gebruiken. is dit dan een goede methode om van beide voordelen te plukken?

In mijn optiek zal een kopje thee of koffie per dag geen kwaad kunnen als het maar bij een blijft.Maar meningen verschillen hierover.Of groene thee helpt bij vetverbranding?volgens mij niet,want ja een kopje per dag??Als ik jou was zou ik voor de zekerheid tijdens je crea fase overstappen op vruchtensap en drinkyoghurts.

Originally posted by martok
In mijn optiek zal een kopje thee of koffie per dag geen kwaad kunnen als het maar bij een blijft.Maar meningen verschillen hierover.Of groene thee helpt bij vetverbranding?volgens mij niet,want ja een kopje per dag??Als ik jou was zou ik voor de zekerheid tijdens je crea fase overstappen op vruchtensap en drinkyoghurts.

maar ben ook aan t cutten dus dan zie ik die sapjes niet echt zitten snap je

be t met je eens over een kopje er dag en de nihiele invloed op de vetverbrandig, maar op mn stage drink ik enkel water en als ik thuis ben neem ik mn maaltijd waarna ik 3 kwartier later mn crea neem, train en rage neem. dan heeft t geen zin om nog mer thee te drinken

wil dus eerst meer duidelijkheid hieover
maar toch bedankt

Laatst bewerkt:
Als je thee lekker vind zou ik het blijven drinken. Maar ik zou niet verwachten dat het helpt om af te vallen. Ook over de werking op creatine zou ik me niet druk maken.

bedantk voor je resposn Burn, maar koffie stimuleert toch wel de vetverbranding en heeft toch wel een negatieve invloed op creatine?

Astu...

Of creatine en cafeïne met elkaar gecombineerd kunnen worden of niet, daarover lopen de meningen in bodybuildingkringen inderdaad ver uiteen. Enig licht in de duisternis werpen de resultaten van een Belgische studie waarin de werking van een gemeenschappelijke toediening van creatine en cafeïne op de sportieve prestaties werd onderzocht: (Vandenberghe K. et al.; Caffeine E counteracts the ergogenic action of muscle creatine loading.' J Appl Physiol 1996 feb; 80(2) 452-7). In deze studie diende men negen gezonde mannelijke proefpersonen gedurende een periode van zes dagen een mengsel van 0,5 gr creatine per kilogram lichaamsgewicht per dag en 5 mg cafeïne per kilogram lichaamsgewicht per dag toe. Voor iemand met een gewicht van 80 kg betekent dit dagelijks een totale hoevee1heid van 40 g creatine en 400 mg cafeïne, onderzocht werd in hoeverre deze combinatie zich ertoe leent om de creatinefosfaatspiegel in de spiercel en het anaërobe prestatievermogen te verhogen. Parallel daaraan waren er nog twee vergelijkingsgroepen. De ene groep kreeg alleen een placebo toegediend terwijl de andere groep weer 0,5 gr creatine per kilogram lichaamsgewicht per dag tot zich nam, maar dan zonder de cafeïne.

Wat de mate van de creatinefosfaatopslag in de spier betreft was deze zowel bij de creatinegroep als bij de creatine + cafeïne-groep 4-6% hoger dan normaal. Hier bestonden er blijkbaar geen verschillen. Dit lag echter anders bij de krachtprestatie van de spier. Bij de creatinegroep lag het maximale krachtprestatievermogen van de musculatuur 10-23 % boven het uitgangsniveau terwijl daarentegen bij de creatine + cafeïnegroep geen stijging te meten viel. De wetenschappers leiden daaruit af dat cafeïne de ergogene, d.w.z. de prestaties verbeterende werking van creatine te niet doet.

Uitgaande van de resultaten van deze studie zou ik elke krachtsporter en bodybuilder op het hart drukken tijdens een creatinekuur compleet af te zien van de inname van coffeïne of de dagelijkse cafeïne_consumptie ten minste terug te brengen tot één kop koffie resp. maximaal 100 mg cafeïne. Een andere reden waarom cafeïne en creatine elkaar niet goed verdragen is dat creatine vloeistoffen aan zich bindt en zo het celvolume vergroot en voor een gewichts_toename zorgt, terwijl cafeïne ontwaterend werkt en bijgevolg precies het tegenovergestelde bewerkt. Wie echter zijn koffie of cafeïnetabletten per se niet wilt opofferen, die moet erop letten dat hij minstens twee uur laat verstrijken tussen de inname van cafeïne en creatine. Zo is ten minste gegarandeerd dat cafeïne en creatine niet tegelijkertijd in het bloed aanwezig zijn. Bovendien zou ik deze personen aan willen raden om zo veel mogelijk te drinken om zo de ontwaterende werking van de cafeïne te compenseren.

goede tip tong po. En uiteraard drink ik genoeg water indien ik aan caffeine zou beginne omdat caffeine zowiezo de werking van je nieren stimuleert hierdoor pis je meer en dat moet dus opgevangen worden door oa meer water te drinken.

Ik heb niet gemerkt dat caffeine de werking van creatine tegengaat. En 1 vage studie kan mij dan ook niet overtuigen.

Terug
Naar boven