Fitness Seller

Creatine en Whey tegelijk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

johnbosh

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 jan 2009
Berichten
34
Waardering
0
Hoi,

Ik gebruikte de laaste 1,5 maand 3 whey shakes per dag met melk. Mijn pot is nu op (gewoon van bodylab). En heb veel verhalen over creatine gehoord.
Nu wil ik een nieuwe pot whey bestellen op bodylab.nl en zag dat ze ook eigen merk creatine verkopen.

Zijn deze tegelijk te gebruiken? Ik zit er over te denken de creatine op de snelle manier te gebruiken. Dus eerst 7 dagen 4 keer 5 gram en daarna 2 weken 2 keer 5 gram per dag en dan 6 weken geen creatine gebruiken.

Gaan deze 2 samen? En wanneer kan ik ze het beste innemen? Ik hoor dat je creatine het beste met vruchtensap kunt innemen of met dextro?
 
Staat op de verpakking hoe je het moet innemen, op die van mij stond met water of met vruchtensap.. Whey en creatine kun je tegelijk gebruiken ja. Je kan het allebei bijv voor de training nemen. Of erna.
 
Dacht dat whey de opname van creatine belemmerd...
 
Zeker weer dat slijmlaag verhaal :( (zoek)
 
Samen of apart maakt niet uit. Maar creatine wordt beter opgenomen samen met iets dat vruchtensuiker bevat, bv vruchten(sap)
 
Vruchtensuikers?

Theorie is dat snelle suikers voor een snelle insulinestijging zorgen waardoor de creatine snel wordt opgenomen

Vruchtensuikers geven juist een langzame stijging en zijn dus wat opname aangaat de verkeerde suikers.

Dat vaak vruchtensap soms wordt aangeraden is omdat vruchtensap naast fructose ook glucose (dextrose) bevat. Hoeveel dit is scheel van vrucht tot vrucht.
 
Ik gebruik juist die 100% druivensap pakken van de Lidl om mijn creatine in op te lossen. Neem het net voor en na mijn training in. Dat is toch het meest verstandig?
 
Laat ik eerst zeggen dat ikzelf geen "believer" ben van creatine met snelle suikers ed.

De theorie: een snelle, grote hoeveelheid insuline zorgt voor een snel, groot transport van creatine de spiercel in.

Om een een snelle afgifte te hebben moet je koolhydraten heben die hoog op de GI (glycemic Index) scoren. Om een grote afgifte te krijgen moet je veel van deze snelle koolhydraten nemen, je moet dus ook hoog scoren wat GL (glycemic Load) aangaat.

Fructose scoort laag op de GI (20) en geeft een trage stijging van de bloedsuikerspiegel (en insuline secretie). Dextrose scoort hoog op de GI (100) en geeft een snelle trage stijging van de bloedsuikerspiegel (en insuline secretie).

Om een hoge secretie te bewerkstelligen heb je een grote hoeveelheid nodig (hoeveel ? ? )

Als je even de gemiddelde samennestelling van de suikers in druiven bekijk dan is dat ongeveer 50/50 (glucose/fructose) wat dus betekend dat maar 50% van de aanwezige suiker geschikt is voor je doel. De toltale hoeveelheid glucose die je naar binnen krijg weet ik niet, maar kan je zelf berekenen, maar ik denk dat je toch wel minimaal 1 liter moet nemen wil je aan een voldoende hoeveelheid glucose komen.
 
Ik heb het altijd wel gedaan 1gr / kg lichaamsgewicht aan dextrose(na de training) en wat dextro+crea.
Nu heb ik ook zoiets als bovenstaand bericht gelezen en dat het er idd op neerkomt dat je minimaal 400 gr tot je moet nemen om enig effect te hebben(vraag me niet naar de bron :( ).
Dus begin zelf nu wel erg te twijfelen...
 
Bedankt voor je antwoord 3XL! Nou dan blijkt maar dat het niet zoveel nut heeft wat ik doe. Per liter zit er dan dus ongeveer 85 gram glucose (en 85 gram fructose) in. Zoveel ga ik echt niet tot me nemen en dat is waarschijnlijk ook al te weinig.
 
Kheb daar toch ook wel vraag over?
Iemand ervaring met Pure whey en kre alkalyne???
Zou dit een goed effect kunnen geven samen?? Veel gains???
Wat denken jullie van beide samen??
 
Ik heb CM heel vaak met druivensap ingenomen met prima resultaten. Verschilt ook per lichaam natuurlijk.
Creatine kun je imo prima met whey innemen. Ik zou dan echter de whey wel met water aanleggen en niet met melk.
 
Back
Naar boven