XXL Nutrition

Creatine + HMB en Whey

Bezoekers in dit topic

SuperVeloce

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
27 mrt 2005
Berichten
946
Waardering
41
Lengte
1m90
Massa
96kg
Hallo DBBrs,

Ik doe nu zo'n jaar fitness, eerst instantie om conditie te verbeteren, maar nu eigenlijk voor spiermassa, "gespierd lichaam". Zonder voedingschema, trainschema (doe wel elke keer ongeveer hetzelfde) en suplementen.

Ik zit nu te denken aan whey, creatine en HMB.

Nou kwam ik dit op een ander forum tegen over HMB,

k hoorde dat als je creatine met het produkt HMB ((Beta-hydroxy-methylbutyrate) combineert dat het effect op de spieropbouw en op de spierkracht vele malen groter is. Dat komt namelijk omdat beide producten synairgistisch werken: ze versterken elkaars werking.

---
Het voedingssupplement HMB (Beta-hydroxy-methylbutyrate) is een metaboliet van het aminozuur Leucine. Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat HMB een groot effect heeft op het spiermetabolisme. HMB vermindert spierafbraak na een zware training aanzienlijk zodat een krachttoename sneller kan plaatsvinden. HMB stelt je lichaam in staat veel sneller spieren op te bouwen en sterker te worden. Het gevolg: een toename in spierkracht en spiervolume, just what the hard gainer is looking for!

Bij zware inspanningen produceert de bijnierschors hormonen (o.a. cortison) die ervoor zorgen dat je lichaam snel en alert kan reageren. Deze hormonen hebben helaas een ongewenste bijwerking voor sporters: ze zorgen dat een deel van het spiervolume wordt omgezet in energie. Zo kan het gebeuren dat krachtsporters ondanks een lange en zware training, geen toename in spiermassa zien. Het supplement HMB schakelt deze hormonale reactie uit, waardoor je afbraak van spiermassa kunt voorkomen.---
hmb.jpg

http://creatine.fitnessnet.nl/corporate/supplements/new/images/hmb.jpg

Ik had ook ergens gelezen dat je lichaam een bepaalde stof aan maakt en creatine nog meer van die stof heeft, waardoor je meer spiermassa aan maakt enzo. En dat je dit niet lang mag gebruiken, dus een kuur doen, anders maakt je lichaam die stof nooit meer van je leven aan.


Nou is mijn vraag, wat zou ik kunnen gaan gebruiken en moet het in kuren (van 6weken oid.?) ?
 
Klopt heb zelf ook nooit wat ervaren van de HMB, ga het ook nooit meer gebruiken! geef mij maar Creatine + shakes :)
 
HMB stinkt!
 
ok geen HMB dus :)

en creatine, die moet je in kuren doen? (van 6 weken oid.?)
 
lees de creatine faq ff door! zie the sticky in supplementen gedeelte..

je kunt het non-stop gebruiken :)
 
whey van xxl schijnt goed te zijn (150euro voor 10kg), en welk merk voor creatine??
 
ik heb van de Natural Health Company.. daar is een 2e pot helft prijs zo haal ik voor 80 euro 6,8 kilo
 
en trouwens creatine kan je niet nonstop gebruiken.. je moet na 6 tot 8 weken minimaal 2 weken stoppen met creatine..
 
ok bedankt :)
 
Baris_ zei:
en trouwens creatine kan je niet nonstop gebruiken.. je moet na 6 tot 8 weken minimaal 2 weken stoppen met creatine..
je kunt creatine WEL non-stop gebruiken... zijn al genoeg studies geweest die dat bevestigen
 
Baris_ zei:
en trouwens creatine kan je niet nonstop gebruiken.. je moet na 6 tot 8 weken minimaal 2 weken stoppen met creatine..


Waarom?
 
Big'r zei:
Je lichaam maakt ook wat creatine aan, en als je nonstop die suplement gebruikt, zal je lichaam er gewend aan raken en het zelf niet meer aan maken. Daarom moet je het in kuren doen.

Teminste zo heb ik het begrepen :)
 
Ik neem aan dat je wel gaat letten op wat je eet? Hoewel supplementen een belangrijke aanvulling zijn (met name pre-/post-wo), zul je als je onvoldoende eet echt geen massa aanzetten.

Wat je eet rond de training bepaalt mede je insuline gevoeligheid en het hoe je herstelt. Het is een startpunt voor de groeifase, die je gunstiger kunt laten verlopen door de juiste supplementen te kiezen. In de spieropbouw fase (groei fase) zul je niets anders moeten doen dan voldoende eten (met de juiste macronutrienten ratio's).

Vergeet ook niet een goede multi-vitaminepil en vitamine C.
 
-VipeR- zei:
Je lichaam maakt ook wat creatine aan, en als je nonstop die suplement gebruikt, zal je lichaam er gewend aan raken en het zelf niet meer aan maken. Daarom moet je het in kuren doen.

Teminste zo heb ik het begrepen :)
C kan je non-stop gebruiken. :)
 
Als mijn pot crea leeg is ( nog 300 gram) dan stop ik er wel een maand mee..Kijken wat voor verschil het gaat maken als ik het daarna weer wel ga gebruiken.
 
ruim een 1/2 jaar... 5g per dag = 200 dagen...
 
Wie kan er nou zeggen dat HMB niet werkt? Ga maar eens 3 gram smorgens en 4 gram voor je training nemen. Maar volgens mij hebben de meesten hier alleen capsules gehad van 750mg. Die werken idd niet als je je aan het voorschrift houd en zijn schreeuwend duur. Ik heb met nog 2 gasten een kilo poeder besteld bij 1fast400 voor 58 euro en we zijn er alle 3 beter over te spreken dan alleen creatine.
 
Back
Naar boven