AndroidHealthClinic

creatine in capsules

Bezoekers in dit topic

quinten

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Hallo,

Ik heb zonet creatine gekocht van het merk "Performance" (staat nog onder "nutrition for athletes"). Het zijn 200 capsules en in totaal 130 g. Er staat op dat het pure creatine is (creatine gehalte is 99.7%) maar aan de andere kant van de pot staat dan weer creatine monohydrate : 500 mg (=50 g terwijl de totale inhoud 130g is) ??? ???
Ben ik in het zak gezet ? Het heeft me 22 euro gekost ...
Er staat ook bij dat het aangeraden is de eerste 10 dagen 10 capsules per dag te nemen en daarna 5 per dag. Is dit niet te veel ? Is het nuttiger om het poeder uit de capsules te halen en te mengen met dextrose ?

Ik train nu al meer als een jaar en tot nu toe is het enige wat ik van supplementen heb genomen een weight gainer (op 100 g 86.5 g koolhydraten en 10 g proteïnen)

Sorry voor de vele vragen, ben redelijk nieuw op dit forum. Heb al veel rondgekeken hier maar voor alle zekerheid maak ik toch maar deze tread.

thanks in advance :cool:

Laatst bewerkt:
Hmmm normaal gepsproken neem je ongeveer 5 gram crea per dag.

500 mg = 0,5 gram :) (1000mg=1 gram)

dan moet je dus 10 pillen per dag nemen!!!! dan zou je dus maar 20 dagen met zon pot doen. Beetje miskoop want bij XXl kost 500 gram crea 19,95 daar haal je dus al 100 dagen uit.

:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
blanex zei:
Hmmm normaal gepsproken neem je ongeveer 5 gram crea per dag.

500 mg = 0,5 gram :) (1000mg=1 gram)

dan moet je dus 10 pillen per dag nemen!!!! dan zou je dus maar 20 dagen met zon pot doen. Beetje miskoop want bij XXl kost 500 gram crea 19,95 daar haal je dus al 100 dagen uit.

:rolleyes:

damn, heb ik me alweer vies laten afzetten :rolleyes:

nee, je bent niet afgezet. Maar als je goedkoper uit had willen zijn, had je gewoon poedervorm moeten kopen. Dat moet je dan weer oplossen in appelsap of zo. Maar caps zijn wel handig op zich (hoewel 10 caps per dag is ook wel omslachtig), kun je makkelijker meenemen, geen vieze smaak etc. Maar wel duur!
volgende keer gewoon poeder nemen.

Crea Caps

Crea Caps zijn handige capsules dat precies 750 mg Creatine bevat. Met de Crea Caps is het een stuk eenvoudiger te doseren en ze zijn zeer makkelijk mee te nemen naar de sportschool voor je post workout dosering.

De dosering is afhankelijk van je lichaamsgewicht. Het minimum is 3 gram per inname bij een lichaamsgewicht van 70 kg. Voor iedere 10 kg lichaamsgewicht boven de 70 kg neem je 1 gram Creatine extra. Voor een persoon van 100 kg zit je dan op 6 gram Creatine per inname.

Voor een maximaal resultaat, kun je Creatine het beste innemen met glucose (dextrose/druivensuiker) en vanadyl sulfaat. De inname van glucose op een nuchtere maag zorgt ervoor dat de bloedsuikerspiegel drastisch stijgt. Het lichaam reageert hierop met de afgifte van insuline. Insuline zorgt dat de glucose en daarbij ook andere stoffen snel de spiercel in worden getransporteerd. Op deze manier zorg je ervoor dat de Creatine die je inneemt, ook aankomt op de plaats van bestemming, namelijk in de spiercel.

Het mineraal vanadyl heeft een gelijk effect in het lichaam als insuline. Het zorgt er dus voor dat glucose en andere nutriënten (Creatine), beter door de cellen van het lichaam worden opgenomen

Het gebruik van glucose en vanadyl sulfaat kan de werking van Creatine met 60% verbeteren. De ideale combinatie is 15-20 gram glucose, vanadyl sulfaat en ongeveer 3 tot 7 gram Creatine monohydraat. Deze combinatie moet je 2 maal per dag innemen. `s Ochtends op de nuchtere maag en direct na je training. (150 capsules a 750 gram €17,75 bron:perfectbody.nl)
--------------------------------------------------------------------------

Terug
Naar boven