MuscleMeat

Creatine lost slecht op?

Bezoekers in dit topic

vinniey

Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Okay, newbie hiero.

ik heb de creatine besteld van fitnessnet.nl (de blauwe pot dus)
alleen lijkt het bijzonder slecht op te lossen. Zowel in water als vruchtensap, dus dat zal het niet zijn.

Is dit slecht en/of eng?

we horen t wel.

is normaal, goed roeren en snel weg gieten ;)

wees maar blij dat hij niet oplost,

creatine valt niet op te lossen in water, vruchtensap, oid ;)

inderdaad. je hebt goed spul te pakken. gewoon weggieten en doorslikken. Vergeet niet om erg veel water te drinken, oké?

Ik heb ook die van EHF group.
Gewoon snel roeren en snel wegdrinken, anders slaat het neer op de bodem en dan heb je je vruchtensap op en zit nog al die zooi op de bodem :p

vinniey zei:
Okay, newbie hiero.

ik heb de creatine besteld van fitnessnet.nl (de blauwe pot dus)
alleen lijkt het bijzonder slecht op te lossen. Zowel in water als vruchtensap, dus dat zal het niet zijn.

Is dit slecht en/of eng?

we horen t wel.
Is normaal, moet je ze ook bij ons kopen :D

Nee serieus, beetje warm water erbij doen dan zal het beter oplossen. Maar helemaal oplossen doet creatine niet...

Ik heb hier wel eens over gesproken met iemand met een scheikundige ondergrond.

Volgens hem was het wel degelijk helemaal op te lossen. Ik dacht iets van 7-8gr in een liter lauw water.

Zal het nog eens nagaan

Ik gooi het in mn drinkfles flink schudden en snel drinken, voel je het lekker als soort zand tussen je tanden.....

en voor de mensen die zand NIET lekker vinden, snel weg drinken :thumbs:

in koud water of druivensap lost 't idd slecht op, maar als je 't verwarmd (lauw) lost 't al een stuk beter op.

zoutzak zei:
wees maar blij dat hij niet oplost,

creatine valt niet op te lossen in water, vruchtensap, oid ;)

wees maar blij dat hij niet oplost??? werkt het dan wel? hoe neemt het lichaam het dan op? als het niet op kan lossen dan zeik of scheit je het toch uit, dat is dan dure ontlasting , of zie ik het verkeerd???

waarom? wanneer je suiker in water oplost, neemt je lichaam het dan ook niet meer op?

't is een tijdje geleden dat ik scheikunde gehad heb dus hoop dat ik het nog goed heb, maar wat er tijdens het oplossen in feite gebeurt is dat de vaste stof in dit geval de creatinefosfaat een verbinding maakt met de vloeistof, doordat deze 2 stoffen een verbinding kunnen maken "lost het op" het verdwijnt dus uiteraard niet...

Wat je maag dan uiteindelijk weer doet is deze verbinding ontkoppelen en de 2 stoffen individueel opnemen... nix aan de hand dus

ey Equelsor, Dolcett vraagt zich af hoe creatine in je lichaam kan worden opgenomen als het NIET oplost.
Creatine is niet zoals water en suiker en lost, mits je goeie shit hebt, niet op.

Zuivere creatine lost wel op. Zeker in een ruime hoeveelheid lauwwarm water. Juist opgelost wordt het beter door je lichaam opgenomen. Maar ook als het niet opgelost is wordt het opgenomen.

Voortaan beter hier bestellen, is nog goedkoper ook. 5 gram Creamon J-tech (creatine monohydraat) lost zeker compleet op in 0,5 liter water.

Laatst bewerkt:
Jay Impel zei:
ey Equelsor, Dolcett vraagt zich af hoe creatine in je lichaam kan worden opgenomen als het NIET oplost.
Creatine is niet zoals water en suiker en lost, mits je goeie shit hebt, niet op.

ja klopt, ik las het verkeerd.
Creatine heeft overigens wel de mogelijkheid om op te lossen in water, mits je zoals cowgirl al zei, een ruime hoeveelheid water gebruikt, dit vervolgens verwarmt en roert.
En dat gaat dus niet in de verhouding: 1glaswater-5gramcrea. Dan heb je dus druivensap o.i.d. nodig

Laatst bewerkt:
Ja creatine 1 gram creatine lost wel op in 200ml warm water.

Maar ja, gewoon 5 a 10 gram creatine met 75 a 100 gram dextrose mengen in een glas water.
Goed roeren en snel naar achteren gooien zodat
die zooi niet naar de bodem zakt.

Gewoon een schep in je mond doen en niks sap of water erbij. Schep in je mond en dan een slok water. Klaar!

zuivelproduct zei:
Gewoon een schep in je mond doen en niks sap of water erbij. Schep in je mond en dan een slok water. Klaar!

haha, ja dat heb ik ook 's geprobeert, maar dan is het écht net of je schep zand aan het wegwerken bent .... maar gaat wel snel idd :).

Terug
Naar boven