MuscleMeat

creatine monohydraat, de ideale dosering

Bezoekers in dit topic

gheez

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 dec 2009
Berichten
283
Waardering
4
Lengte
1m78
ik ga binnenkort beginnen met creatine monohydraat te gebruiken en ik vroeg me af wat de beste hoeveelheden en tijdstippen zijn om creatine in te nemen. ik ben van plan een oplaadfase te doen aangezien ik voor 20 euro per 500gram niet moeilijk ga doen. mijn vraag is dus hoe en wanneer en hoeveel kan ik dit het beste innemen?
 
Zo doe ik het.
geen oplaadfase ,gewoon 3gr/dag met een stuk fruit en een halve liter water innemen op een lege maag. 2 maanden on 1 maand off. voor of na het trainen maakt geen **** uit.
 
op welke tijdstippen neem je het dan? en hoe zou ik dat moeten doen als ik wel een oplaadfase zou willen toepassen?
 
Als je ff de moeite zou doen om te zoeken zou je zien dat al je vragen hier al meermaals beantwoord werden :rolleyes:

Oplaadfase is niet nodig, neem op rustdagen 5 gram 's morgens en op trainingsdagen 5 gram na de training.

On/off moet je zelf weten. Ik ben nu ook bezig met mijn eerste keer creatine te nemen als supplement. Als mijn pot leeg is (500gr) stop ik er een paar weken mee, en en dan begin ik opnieuw.
 
op welke tijdstippen neem je het dan? en hoe zou ik dat moeten doen als ik wel een oplaadfase zou willen toepassen?

4x5 gram verdeeld over de dag met een stuk fruit of dextrose. Maar waarom zou je willen laden?
 
Zo doe ik het.
geen oplaadfase ,gewoon 3gr/dag met een stuk fruit en een halve liter water innemen op een lege maag. 2 maanden on 1 maand off. voor of na het trainen maakt geen **** uit.

Dat maakt wel degelijk een **** uit.

3 gram vind ik weinig, en daarbij maakt het wel uit of je het ervoor of erna neemt.

Direct na je training is de vraag naar creatine in je lichaam het hoogst. Als je enkel na je training creatine neemt zal het zijn piekwaarde te laat bereiken om efficiënt te zijn. Als je het zowel voor als na je training neemt heb je voor een langere periode een hogere creatine bloedwaarde.

Zelf neem ik voor de training 4gr creatine, en erna 4gr in combinatie met snelle suikers (dextrose) voor een snellere opname van de creatine. Als je het in combinatie neemt met dextrose zal je insulinepiek ook samenvallen met een hogere creatine waarde waardoor het beter word opgenomen.
 
Laatst bewerkt:
3 gram vind ik weinig, en daarbij maakt het wel uit of je het ervoor of erna neemt.
Vind? 3 gram is weldegelijk voldoende.

Direct na je training is de vraag naar creatine in je lichaam het hoogst. Als je enkel na je training creatine neemt zal het zijn piekwaarde te laat bereiken om efficiënt te zijn.
Hoop broscience zeg:rolleyes: Ook is het niet waar.
Als je het zowel voor als na je training neemt heb je voor een langere periode een hogere creatine bloedwaarde
So what?
Zelf neem ik voor de training 4gr creatine, en erna 4gr in combinatie met snelle suikers (dextrose) voor een snellere opname van de creatine. Als je het in combinatie neemt met dextrose zal je insulinepiek ook samenvallen met een hogere creatine waarde waardoor het beter word opgenomen.
Koolhydraten zijn echt niet nodig om je spieren te verzadigen met creatine.

Al met al weer een intelligente, onderbouwde post van je :thumbs:
 
Dat maakt wel degelijk een **** uit.

3 gram vind ik weinig, en daarbij maakt het wel uit of je het ervoor of erna neemt.

Direct na je training is de vraag naar creatine in je lichaam het hoogst. Als je enkel na je training creatine neemt zal het zijn piekwaarde te laat bereiken om efficiënt te zijn. Als je het zowel voor als na je training neemt heb je voor een langere periode een hogere creatine bloedwaarde.

Zelf neem ik voor de training 4gr creatine, en erna 4gr in combinatie met snelle suikers (dextrose) voor een snellere opname van de creatine. Als je het in combinatie neemt met dextrose zal je insulinepiek ook samenvallen met een hogere creatine waarde waardoor het beter word opgenomen.

Door dagelijks creatine te gebruiken heb je gewoon een overall (door de dag heen) hogere waarde van creatine in je bloed/spieren. dus of je het nu 10 uur voor of omliggend je training pakt maakt niks uit.
 
op welke tijdstippen moet ik creatine dus innemen?
 
haha ,en nu zijn we weer terug bij post 1. :roflol:
 
stel dat ik smorgens bij het opstaan 3g creatine door mn whey shake gooi en voor het trainen 3g door mijn whey shake gooi. zou dit goed zijn?
 
Je kunt gewoon een gram of 5 per dag nemen, maakt geen r. uit wanneer je dat doet, op een gegeven moment raak je verzadigd en zul je de optimale werking van de creatine hebben bereikt en als het goed is ook voelen. Thats it! (zoals BeastMode eigenlijk ook al zei)

Groet Marcel
 
ok de bedankt voor de tips, ik pak nu bij het opstaan 5gr voor het trainen 5gr en na het trainen 5gr (laadfase). heeft er iemand nog tips hoe ik het het beste kan innemen? ik roer het momenteel met een lepel door een glas multivit fruitdrank maar het lost niet echt goed op. wat is hier een betere manier voor? zou ik het eens in mn shaker doen?
 
stel dat ik smorgens bij het opstaan 3g creatine door mn whey shake gooi en voor het trainen 3g door mijn whey shake gooi. zou dit goed zijn?

Ik heb hier ooit eens gelezen dat melk een slijmlaagje op je darmen achterlaat, waardoor creatine erg moeilijk opgekomen kan worden. Ik neem dan geen creatine samen met m'n whey-shake (waar ik dus melk bij doe).

Niet trainingsdagen: 's ochtends direct na het opstaan 5gr creatine met 200ml vruchtensap

Trainingsdagen: direct na het trainen 5-10gr creatine met dextrose, 20min later melk/whey, gevolgd door een goede maaltijd :cool:

---------- Toegevoegd om 07:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:20 ----------

ok de bedankt voor de tips, ik pak nu bij het opstaan 5gr voor het trainen 5gr en na het trainen 5gr (laadfase). heeft er iemand nog tips hoe ik het het beste kan innemen? ik roer het momenteel met een lepel door een glas multivit fruitdrank maar het lost niet echt goed op. wat is hier een betere manier voor? zou ik het eens in mn shaker doen?

Oh, en ik heb het nog nooit meegemaakt dat creatine werd opgelost in water, vruchtensap of wat dan ook. Gewoon roeren en meteen drinken voor het naar de bodem zakt.
 
ok bedankt, en ik pak whey voor de training niet na, dat is beter blijkt uit onderzoek. ook schijnt het dat creatine het beste wordt opgenomen icm vruchtensap of iets dergelijks.
 
20 gram per dag is serieuze overkill :roflol:
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

---------- Toegevoegd om 16:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------

ok bedankt, en ik pak whey voor de training niet na, dat is beter blijkt uit onderzoek. .


ligt eraan wat voor whey je hebt.
je kan niet zomaar zeggen dat wel of niet voor/na training nut heeft.

je bent trouwens 17 jaar zie ik.
heb je goed voedings en trainings schema? en dan bedoel ik echt een goeie waarop je 100% zeker weet dat je goed groeit?

want dan pas kan je experimenteren dat creatine bij jou ook echt wat doet.
niet bij alle mensen werkt creatine en op jou leeftijd heb je het helemaal niet nodig.

hoelang train je al?
 
Laatst bewerkt:
ja hebt geen whey die je binnen 10 seconden opneemt? whey opname duurt ongeveer een uur had ik gelezen, dus is het het beste als je hem voor de training neemt want dan is de whey opname het hoogst tegen het einde van de training.
 
ja hebt geen whey die je binnen 10 seconden opneemt? whey opname duurt ongeveer een uur had ik gelezen, dus is het het beste als je hem voor de training neemt want dan is de whey opname het hoogst tegen het einde van de training.

whey hydro = 20 min (stuk duurder)
concentraat = anderhalf uur.
je hebt meer resultaat als je gewoon anderhalf uur voor de training een groot eiwit rijk maaltijd. kip en vis enzo.

btw Creatine laat spiercel meer glucose opnemen en niet andersom.
 
whey hydro = 20 min (stuk duurder)
concentraat = anderhalf uur.
je hebt meer resultaat als je gewoon anderhalf uur voor de training een groot eiwit rijk maaltijd. kip en vis enzo.

btw Creatine laat spiercel meer glucose opnemen en niet andersom.
Ik doe het nu zo:
Half uur voor het trainen een maaltijd (150 gram rijst/pasta + 200 gram kip/rund)

na het trainen 10 gram creatine samen met 75 gram vitargo en 50 ml amino's na het trainen..

Half uur later neem ik 100 gram havermout + 50 gram isolaat

Hier ga ik perfect op!
 
Back
Naar boven