AndroidHealthClinic

Creatine monohydraat op leeftijd? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Demian

Huge Freak
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
7.643
Waardering
649
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Hallo, ik wil dus een keertje creatine gaan proberen...

Is dit een probleem op 16 jaar?

bij XXL staat dat je 5 dagen oplaadfase moet doen met 2x per dag 5g, en daarna 1x per dag 5 gram

Kan ik in de oplaadfase dit voor mijn ontbijt met water nemen en meteen erna mijn ontbijt? En dan zon 12 uur later het (zo nuchter mogelijk) weer nemen?
En als ik het opladen heb gehad moet ik het dan nog steeds voor ontbijt doen of voor het trainen?

Thanks mensen!
 
kan prima , wacht even 10min ofzo voor je gaat eten
 
Opladen is overrated.
 
Leeftijd kan prima, ik ben 15 en heb voor de zekerheid ook eerst een topic aangemaakt.
Ze zeiden dat aangezien het me eerste keer is dat ik creatine gebruik (CreaPure), dat de oplaadfase niet van essentieel belang is.
 
Ach, ik vertrouw wel op XXL,

maar de dagen erna dus gewoon voor me ontbijt? en niet iets met training ofso?
 
5gr PostWO, of helft ervoor + helft ernaa
 
5gr PostWO, of helft ervoor + helft ernaa

En niks voor me ontbijt dus

edit: en op rustdagen dan? Of de dagen dat ik geen KT doe maar wel boksen? en rustdagen?
 
Laatst bewerkt:
Wat moet ik nou op rustadagen? En op boks dagen zonder KT?

Op KT dagen dus 5 gram PWO
 
Gewoon 5 gram per dag. Trainingsdag of niet trainingsdag of wat dan ook maakt niks uit. 5 gram per dag, tijdstip maakt niks uit.
 
Gewoon elke dag 5 gram nemen, trainingsdag of niet.
 
Op trainingsdagen kan je één dosering na je training nemen. Maar zichtbaar verschil maakt het niet vergeleken met andere momenten? .. 's Ochtends vroeg zou ik standaard 1 dosering nemen, en op trainingsdagen nog een extra dosering na de training.
 
Op trainingsdagen kan je één dosering na je training nemen. Maar zichtbaar verschil maakt het niet vergeleken met andere momenten? .. 's Ochtends vroeg zou ik standaard 1 dosering nemen, en op trainingsdagen nog een extra dosering na de training.
Heeft toch geen toegevoegde waarde, Ace?
 
Dus standaard elke dag 5g, en dan op KT dagen 5 gram PWO? PWO bevalt me beter dan post...
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk, 5 gram per dag is (meer dan) voldoende als we de wetenschap mogen geloven. http://www.ergogenics.org/crea19.html

Goed opgemerkt Pinda!
Ik typte mijn advies iets te snel op de auto pilot. :p
Gebruik het zelf niet, dus dacht er ook niet meteen aan..

Dus gewoon 5 dagen opladen, en dan elke dag 5 gram post ontbijt? :D
 
Dus gewoon 5 dagen opladen, en dan elke dag 5 gram post ontbijt? :D
Niet moeilijk doen, gewoon vanaf het begin af aan elke dag 5 gram. Oplaadfase is niet nodig.
 
Ik snap niet zo goed waarom je op de 16de creatine zou willen nemen. je groeit zonder ook wel prima, als dat wat minder wordt, over een jaar of drie, kun je altijd nog zien of je een extra duwtje in de rug nodig denkt te hebben. My 2 cents.
 
Denk je dat je na 3 jaar trainen een duwtje in je rug krijgt van creatine?
 
Ik snap niet zo goed waarom je op de 16de creatine zou willen nemen. je groeit zonder ook wel prima, als dat wat minder wordt, over een jaar of drie, kun je altijd nog zien of je een extra duwtje in de rug nodig denkt te hebben. My 2 cents.

boeie, vond het leuk om te proberen, verder dan whey en creatine ga ik sowieso het aankomende jaar toch niet
 
Ik snap niet zo goed waarom je op de 16de creatine zou willen nemen. je groeit zonder ook wel prima, als dat wat minder wordt, over een jaar of drie, kun je altijd nog zien of je een extra duwtje in de rug nodig denkt te hebben. My 2 cents.
Creatine is niets fancy's hoor. Je zou het ook het hele jaar door kunnen gebruiken dus in theorie zou je er meer aan hebben als je er eerder mee begint (mits je voeding natuurlijk in orde is. Beginner of niet, ben van mening dat je het enkel moet nemen als je voeding in orde is.) Maar om nou te zeggen dat je kilo's en kilo's spier zal aankomen, nee.
 
Back
Naar boven