XXL Nutrition

creatine + MSM (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.006
Waardering
3.620
--------------------------------------------------------------------------------

Weet iemand of er ooit onderzoeken zijn gedaan naar de combinatie creatine + MSM(Methylsulfonylmethaan of DMSO2) ?
 
Laatst bewerkt:
uhhhm, WTF is MSM??? MSN weet ik wel...
 
MSM is organisch zwavel,

[Link niet meer beschikbaar]

naast de aangegeven eigenschappen

[Link niet meer beschikbaar]

heeft het ook als eigenschap dat het de opname van andere medicijnen/supplementen vergroot (vandaar de benaming DMSO 2)

Vandaar mijn vraag of er creatine/MSM onderzoeken zijn geweest
 
Niemand?
 
Hmmz, blijkbaar niet. Het enige wat ik weet nu is waar je msm kan krijgen....maar verder.. :(
Jij ook nog niets gevonden blijkbaar!?
 
Er is heel weinig onderzoek naar MSM gedaan. De meeste claims van commerciele partijen liggen bij pijn bestrijding dus ik denk dat als er een studie gestart wordt daar ook de focus op zal liggen.

Als het inderdaad de opname verbetert zouden wellicht ook farmaceuten interesse krijgen. Maar die zullen zeker de combinatie met creatine niet onderzoeken. Daar zit immers geen patent op.

Oh by the way 3XL. Zou DSMO2 de transdermale opname verbeteren, de opname vanuit het GI-stelsel of die van bloedbaan naar cel?
 
DMSO2 werkt op het bloedbaan - cel traject

"MSM makes cell walls permeable, allowing water and nutrients to freely flow into cells and allowing wastes and toxins to properly flow
out.

http://www.naturesalternatives.com/msm/tablets.html



Als je een transdermale transporteur zoek moet je de gewone DMSO nemen.
 
pech, word zelf experimenteren
 
Ik wil in januari straten met one+, dit is een transdermal, dus als ik dan msm neem dan zou mijn transdermal nog beter opgenomen worden?

Enne waar in nl kan je msm kopen?
 
Nee, dat heeft geen nut denk ik. one+ is transdermal. En de opnamen die verbeter worden zijn voor zover ik weet alleen oraal...
 
Back
Naar boven