AndroidHealthClinic

Creatine na de training beter dan eiwit?!

Glitz

Cool Novice
Waardering
0
Krachtsporters die na de training creatine en glucose gebruiken, groeien sneller dan krachtsporters die eiwit en glucose gebruiken. Dat ontdekten Canadeze onderzoekers, die negentien gezonde jonge mannen acht weken met gewichten lieten trainen en na de training van voedingsstoffen toedienden.

De proefpersonen hadden geen ervaring met gewichttraining. Dat verklaart misschien de forse vooruitgang in de onderstaande tabel.

Suplement = 10 gram creatine en 75 gram glucose
Aantal = 11 mannen
Gewicht = + 4,3 kilo (5,4 %)
Vetvrije massa = + 4,0 kilo (6,4 %)(*)

Supplement = 10 gram caseïne en 75 gram glucose
Aantal = 8 mannen
Gewicht = + 1,9 kilo (2,4 %)
Vetvrije massa= + 2,6 kilo (4,1 %)(*)

(*) Het verschil tussen beide groepen was niet significant.

De onderzoekers keken ook naar het effect op de spierkracht - Om precies te zijn: de 'top' bij zestien verschillende oefeningen. Beide groepen gingen evenveel vooruit. De krachtoename varieerde per oefening en schommelde tussen de veertien en veertig procent.

De Canadezen concludeerden dat sporters die vooral spiermassa willen aanzetten beter koolhydraten en creatine kunnen gebruiken dan creatine en eiwit. De creatine in dit onderzoek was trouwens van CELL-Tech.

Enig respons?

Bedankt!! :thumbs:

Wat dacht je er van om gewoon bijde binnen te krijgen

Zovie zo is het beter om koolhydraten te nemen, daarbij creatine oke.
Dus altijd koolhydraten, maar zelf neem ik altijd dextrosse met whey en een beetje creatine.

Dus zowel koolhydraten als eiwitten als creatine (zolang ik nog over heb, maak namelijk een oude pot op)

Jopie

Vind het een beetje bullshit.
Als je dan het verschik wil testen neem dan voldoende eiwit min 30 gram en een betere bron voorna het trainen geen caseine maar dan whey of zo.
Ik vind het een stomme vergelijking.
Het beste lijkt mij gelijk na de training dextrose en creatine. 15-30 min later whey shake met min 30 gram eiwitten.

Alle drie gebruiken. Snap niet waarom het of-of zou zijn. Zij willen gewoon aantonen hoe belangrijk het supplementeren van creatine met transport systeem zou zijn. Bij dit soort onderzoeken door supplement frabrikanten plaats ik altijd hele grote vraagtekens. Vaak vertellen ze leugens of halve waarheden.

Wat het nut van dit onderzoek voor de sporter is weet ik niet. Het is niet zo dat er een keuze gemaakt moet worden. Sterker nog, het is beter om creatine, dextrose en whey samen te gebruiken.

zou et wat zijn om pure aminozuren in te nemen in combi met dex en crea ??

tjah de groei is na en tijdje er ook wle uit met die creatine mdat de spieren vol zitten pas daarna kan je kijken wie het snelst groeit/ spermassa aanzet

:D Ik herkende aan de 75 gr de MuscleTech handtekening al :D

Gewoon glucose + creatine + eiwit nemen

Ik zie trouwens alleen maar de vergelijking creatine+glucose tegen caseine+glucose. Nergen een vergelijking creatine+glucose tegen creatine+caseine

Dus hoe zijn ze aan hun uitkomst gekomen? (appels met peren vergelijking)

Laatst bewerkt:
lekker alledrie. en de dextrose en whey nooit eruit laten, is vele malen belangrijker dan crea

Is een jaar geleden geplubliceerd. Zie ergogenics of Pubmed.

Bij de caseinegroep is er een stijging van 2,6 kilo VVM en maar 1,9 kilo op het totale lichaamsgewicht. ???

En vocht is ook VVM en we weten wat creatine doet.

Terug
Naar boven