XXL Nutrition

Creatine na rustperiode

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
Bijna dezelfde titel als die van Tong Po doch van een andere orde.
Ik heb sinds enkele dagen mn bestelde Rage binnen gekregen maar ik neem van 7 mei een rustweek en omstreeks 15 mei hervat ik weer mn training.

Is t dan verstandig om mijzelf in die week op te laden met creatine of kan ik hier beter mee wachten tot ik een plateau heb bereikt.
Ik neem aan dat ik na die rust enige kracht heb gewonnen en dat t dus dubbelop zou zijn om creatine te gebruiken. Of is dat dubbelop dan juist wel weer voordelig aangezien ik dan net nog een beetje extra kracht heb.

Ik had t met iemand erover die er aanzienlijk veel verstand van heeft en die gaf mij als advies dat ik eerst een weekje gewoon de boel weer ga oppakken om vervolgens pas met de creatine te beginnen.

Graag jullie meningen hierover
 
maak eerst gebruik van het feit dat je uitgerust bent.

Anderzijds, je moet jezelfd idd met Creatine eerst opladen voordat het werkt. maar dit duur een week hooguit. Dus volg het advies op en je maakt de eerste twee weken gebruik van je rustperiode.

Hoe lang wil je daarna achtereen Creatine gebruken?
 
6 weken en dan 6 weken rust om vervolgens weer 6 weken te beginnen. Dit zijn althans de richtlijnen die ik t meeste hoor.

Nog een vraagje dan er staat t volgende

rustdagen: 2x per dag 2,5 maatschep (46 gram) in 250 ml water
trainingsdagen: 1 volledige dosis (5 maatlepels, 93 gram in 300 tot 500 ml water) vlak na de training

Maar dit zijn de algemene gebruiksaanwijzing, maar hoe zit t dan met t laden? daar moet je dan dus meer van nemen dan staat aangegeven maar hoeveel precies dan?
 
Je hoeft niet te laden.

Sterker nog, zo te zien heb je creatine met een transportmiddel (dextrose) dus zou ik dit helemaal niet gebruiken om te laden.

standaard word om te laden 4-5x de normale dosis gebruikt, dat zou bij jouw creatine betekenen dat je 4-5x een flinke dosis dextrose mee naar binnen krijgt Waarschijnlijk is van de 93gr/dosis iets van 85gr dextrose? Dus reken maar uit, dat is ca 340gr dextrose/dag.

Dus nogmaals, laden is een achterhaald concept, en zeker met creatine+tranportmiddel zou ik het niet doen.
 
Back
Naar boven