Fitness Seller

Creatine, nu of wachten?

Bezoekers in dit topic

Slegers

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Hallo iedereen

Ik heb onlangs al 'n topic gezet bij supplementen maar daar leek niemand me echt te willen helpen... Ik train sinds begin dit jaar en wil nu beginnen met creatine te nemen maar ik heb 'n klein vraagje, wat is nu het beste om te doen?

Het nu kopen en dus vanaf nu beginnen nemen? Maar ik heb dus vanaf 5 t.e.m. 21 juni examens waardoor ik niet 100 % kan fitnessen (ik schat dan 3 * per week tijdens de examens)

Kan ik dan beter nu al beginnen en niet echt helemaal 'hard' zoals normaal trainen of kan ik best wachten totdat m'n examens gepasseerd zijn?

dankje

Gewoon nu beginnen, het is geen AAS.. Gewoon 5 gram per dag nemen, een laadfase is niet nodig. Wel genoeg water drinken.

Inderdaad mee beginnen en misschien toch voor een kleine laadfase gaan !

• Topic Starter Topic Starter
dankje iedereen,en gewoon elke dag 5 gr. ook op niet-trainingsdagen? ik weet dat het vaak wordt gevraagd maar als ik even rondzoek op google krijg je 20 verschillende antwoorden...

Gewoon de zoekoptie hier op het forum gebruiken, dan vind je genoeg.
5 gr. ed, inname moment maakt niet uit.

• Topic Starter Topic Starter
weet genoeg zo, nog even wat meer research doen en dan waarschijnlijk morgen de monohydrate van body & fit bestellen... dankje iedereen!

Creatine doet btw geen wonderen he ik hoop dat jij weet wat creatine is en wat het doet met je :p

Ik zou eerst een paar jaar zonder trainen, creatine kan altijd nog. Als je net begint ga je toch al enorm hard vooruit.

Je kunt gewoon creatine gaan gebruiken. 3x per week trainen kan prima, ik zie geen reden om daarom geen creatine te gebruiken.

nog even een klein vraagje: ik ben inderdaad nog maar 4 maanden aan het trainen en ik heb inderdaad m'n 'drempel' dat ik niet echt meer ga gainen nog niet bereikt is het dan misschien toch beter om nog even te wachten met crea of is het dat ik als ik nu crea ga gebruiken dat ik dan m'n gewone gains zoals normaal nog heb + de extra waarde van crea...?

Doe niet zo mieterig, je zal hoogstens wat meer vocht opnemen in je spieren en misschien iets sterker zijn. Creatine is geen wondermiddel en zeker geen aas. Gewoon nu mee beginnen. Als je echt op een plateau zit zal je dat niet overwinnen door met creatine te starten.

Hoeveel topics ga je nog openen? :rolleyes: Gewoon beginnen, je begint pas na een paar weken iets te merken van de creatine. Voor de rest niet al te hoge verwachtingen hebben.

Oral of spuit?

Maar allles wordt niet duidelijk op de zoekmachine ik denk dat alles duidelijk is voor me behalve een ding... zoals verteld heb ik binnenkort examens maar als je creatine begint te nemen moet je veel meer plassen als gewoonlijk kan dit een probleem zijn in het begin..? ik heb soms examens van 2,5 uur en ik wil niet dat ik dan meer moeite moet doen om niet in m'n broek te plassen dan me op het examen te concentreren... om de hoeveel uur/hoeveel keer per dag plassen jullie ongeveer...? & kan dit ook echt 'n probleem zijn? zo 2,5u zonder wc?

Als je creatine neemt, moet je genoeg water drinken door de dag heen, dus de kans dat je tijdens je examens naar de wc moet is wel groot. Stel je voor, moet er helemaal een docent meelopen om te kijken of je niet gaat spieken in de wc, wat een drama.. Als dat al een struikelblok voor je is, kan je beter gaan voetballen of zo. Hoef je tenminste je benen ook niet meer te trainen.

Terug
Naar boven