AndroidHealthClinic

creatine nu wel of niet opladen?

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
ja ik weet dat ik ergens al had gepost dat ik niet meer ging beginnen met creatine maar vermits het één van de weinige dingen is die echt werken heb ik me toch maar weer een kilotje aangeschaft...

on topic;

moet je het nu opladen of niet, ben hier al zowel ja als nee tegengekomen dus had ik dit nu graag ff duidelijk...

enneuh hoelang gebruiken en hoelang een pause inlassen?

heb ook al maar direct een pot whey aangeschaft, nu staat er op die pot dat je 30g moet innemen een 15min na de training. Is dit een aan te raden dosering of is het wat weinig?

???

ik meen dat als t met een transpotrmiddel is dat je niet hoeft te gaan laden. gewone creatine wordt wel aanbevolen om te laden.

Rage werd anbevolen om niet te laden meen ik.
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=5655&highlight=rage

welke heb je?

en zowiezo kan je t na de training t best met dextrose innemen.
gewoon toevoegen aan je weishake met dextrose.

gebruiken rond 6 weken af en aan

maar dan wel na de training de crea toeveogen.

en idd vind 30 gram wat weinig. heb erzelf 40 gram inzitten met momenteel 50 gram dextrose

ps. sommige raden t an om een half uur voor t traine ook nog te nemen maar hoeveel???

Laatst bewerkt:
Creatine hoeft niet geladen te worden. Je kan gewoon va. het begin een normale dosis nemen, het duurd dan alleen iets langer voor de cel verzadigd is.

Voordeel is dat door de kleinere dosis vaak meer word opgenomen. Bij laden wil het nogal eens voorkomen dat een gedeelte onopgelost de darmen bereikt en daar vocht naar toetrekt wat krampen en diare tot gevolg heeft.

Ik raad meestal aan niet te laden.

Laden is voor naturals/recreatieve sporters niet nodig, ik zie het enkel als nuttig bijv na een roid cycle, als je heel snel moet vermijden dat je in een dip komt. Maar zoals 3XL zegt, en ook verschillende onderzoeken aantonen, dat er heel veel verloren gaat als je hoge dosissen gebruikt. Uiteindelijk gaat het gewoon om de snelheid waarin het effect optreed, als je dus niet gehaast bent en het ook allemaal rustiger aan wil doen dan is er geen enkele reden om te laden.

Nu bedoel ik met laden wel 15-20 g per dag, ik zou ook voor de "niet laders" zeggen, doe 2 x 5 g per dag in de eerste week, het werkt gewoon effectiever en er gaat dan niet zoveel verloren.

• Topic Starter Topic Starter
ok

bedank allemaal

:thumbs:

Terug
Naar boven