XXL Nutrition

Creatine of BCAA OF glutamine

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Welke van de 3 zou het beste zijn om te nemen? Ik neem ook nog erbij Wei ewit en caseinaat eiwit. De laatste 2 zijn voor spierherstel, halen zij een groter rendament dan creatine?
 
Ik zou ze alle 3 nemen (ik neem ze alle 3)

Maar in volgorde zou ik zeggen

BCAA's
Creatine
Glutamine
 
OK , ik zal mijn budget eens bekijken ! Mercie voor de raad 3 XL ik ga die BCAA zeker eens proberen !!!!
 
Tijdens bulk zou ik enkel crea doen, de rest is heel duur en vraag is of het dat dan waard is.
Als je je het kan permitteren, gerust doen. (BCAA's zitten in whey ook en glutamine zit voor zo'n 10 gram in je voeding als je veel vlees eet, bovendien kan je lichaam glutamine zelf aanmaken uit de 7 essentiële amino's)
 
Creatine en glutamine. BCAA's krijg je zoals T al zegt via je voeding whey ed genoeg binnen. Dat zeer kleine beetje wat je dan nog uit capsules kunt halen is in mijn ogen niet echt nodig... (wellicht wel in cutting).
 
Op die manier krijg je ook genoeg glutamine binnen (zegt T). Dus volgens het denkpatroon " als je veel eiwit eet, hoef je geen extra's te slikken" heb je geen van beiden nodig

Theoretisch mischien leuk, jammer dat de praktijk voor mij en de meeste anderen die het wel gebruiken anders uitpakt
Je neemt nl BCAA's en glutamine omdat deze aminozuren het eerst door je lichaam worden afgebroken (ook als je voldoende koolhydraten gebruik) en je dus zo snel mogenlijk een aanvulling van deze specifieke aminozuren wilt en niet op de afbraak van complexere eiwitten wilt wachten

Wat creatine als nr1 aangaat. 1/3 van de gebruikers reageerd niet op creatine supplementatie terwijl iedereen reageerd op extra BCAA's en glutamine
 
Ik kijk puur naar wat je krijgt voor je geld en wat datgene dan toevoegd aan je voeding.
Als ik zie dat 350 gram eiwit per dag genoeg is voor mij dan vind ik voor mezelf die extra kosten van dure BCAA's overbodig, als ik merk dat glutamine ook uit normale eiwitbronnen kan komen (tenminste na omzetting in het lichaam) en creatine in veel minder grote hoeveelheden te vinden is in normale voeding dan kies ik creatine als supplement boven aminozuren, dat neemt niet weg dat ik whey boven creatine prefereer, net als ik eiwit in normale voeding altijd boven creatine of elk ander supplement zou stellen.

Daarom dat ik ook zei: als je genoeg geld heb, gerust doen die amino's, het kan geen kwaad maar het is te duur voor wat je er aan hebt IMHO.
 
Originally posted by 3XL
Op die manier krijg je ook genoeg glutamine binnen (zegt T). Dus volgens het denkpatroon " als je veel eiwit eet, hoef je geen extra's te slikken" heb je geen van beiden nodig

Theoretisch mischien leuk, jammer dat de praktijk voor mij en de meeste anderen die het wel gebruiken anders uitpakt
Je neemt nl BCAA's en glutamine omdat deze aminozuren het eerst door je lichaam worden afgebroken (ook als je voldoende koolhydraten gebruik) en je dus zo snel mogenlijk een aanvulling van deze specifieke aminozuren wilt en niet op de afbraak van complexere eiwitten wilt wachten

Wat creatine als nr1 aangaat. 1/3 van de gebruikers reageerd niet op creatine supplementatie terwijl iedereen reageerd op extra BCAA's en glutamine

Een shake van 450gr eiwit haal je geen 15gr glutamine uit...maar wel die gram of wat aan BCAA's...das mijn punt.
 
Back
Naar boven