AndroidHealthClinic

creatine opladen of niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jamesz

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
660
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
96kg
Vetpercentage
8%
ik lees verschillende meningen over de oplaadfase. is de oplaadfase van een week alweer achterhaald of toch noodzakelijk voor een optimaal resultaat?
 
Ik zelf denk van wel, ik weet wel dat je creatine reservoirs even vol zijn na verloop van tijd, maar ja als zze eerder vol zitten heb je er eerder en dus langer profijt van denk ik.....
 
Nee, het is achterhaalt en overbodig, het fijne weet ik er effe niet van, mischien dat T nog met een leuk artikeltje kan komen :D je kan creatine btw. gewoon het hele jaar door gebruiken..
 
Mijn ervaring is (en met anderen met mij) dat je gewoon vrij hoog moet doseren. Ik neem 3x per dag een gram of 5. Dan pas merk je wat creatine echt doet. Nam eerst ook altijd die 5gr...maar vanaf dat ik dat niet meer deed ben ik daarna nooit meer van die hogere dosering afgestapt.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik 12 gram creatine en verdeel dit over de hele dag.
Ik heb gemerkt dat als ik 4 weken gebruik en dan twee weken niet dit het beste werkt bij mij.

Dennis
 
Hangt er vanaf hoe snel je wat wil merken.
Maar geen laadfase zal evengoed tot verzadigde creatine depots komen, het enige verschil is dat een lage dossering dus meer tijd vraagt zodat je pas in de derde week echt wat gaat merken.
Maar het is goedkoper en komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
 
Mijn ervaring (en die van een hoop anderen) is dat gebruik maken van de oplaadfase meestal leid tot onvolledige opname, en daardoor vocht naar de darmen trekt.

Eeen gewone standaard dosis of een gehalveerde oplaadfase werkt beter.

Vergeet ook niet dat je bij producten zoals CellTech, bij elke 5gr creatine 75gr dextrose binnenkrijg. Dat betekend dus bij 20gr creatine 300gram suiker (1200Kcal)
 
Back
Naar boven