AndroidHealthClinic

Creatine over datum, toch gebruiken?

Bezoekers in dit topic

Fenrir

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
1.094
Waardering
2
Ik keek net even op de verpakking van mn creatine en toen bleek dat er een houdbaarheidsdatum op stond, 02/2011. Wat kan er precies bederven aan creatine? Of gaat het om het vulmiddel ofzo? De pot zit nog bijna vol dus ik het vind het best zonde om weg te gooien.. Wat voor kwaad kan het als ik de datum negeer?

Het gaat om precision engineered creatine caps, als dat uitmaakt.
 
Ik zou niet weten of creatine nadat de houdbaarheidsdatum is verlopen schadelijk voor je is. Maar ik zou het er niet op wagen, creatine is toch niet zo duur.
 
Volgens mij kan de fabrikant de werking/houdbaarheid van het supplement tot die datum garanderen, daarna niet meer. Echter zijn dit meestal wel vrij ruime marges, dus zou je het nog kunnen proberen.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon gebruiken, je zal er echt niet ziek van worden.
 
ik gebruik op dit moment gewoon creatine die al over de datum is sinds 2008
niks aan de hand
 
als de stuctuur nog goed is (niet plakkerig of vochtig)
kan het echt geen kwaad, gewoon nemen
 
K, bedankt voor de reacties. Ziet er nog goed uit dus ik maak het potje maar gewoon op.
 
ik gebruik nu ook crea die al paar jaar over tijd is
tis nog goed droog en ziet er goed uit, dus gwn gebruiken
 
Doe je evt. de snelle laadmethode, dan ben je iets sneller door het potje heen
 
Ik keek net even op de verpakking van mn creatine en toen bleek dat er een houdbaarheidsdatum op stond, 02/2011. Wat kan er precies bederven aan creatine? Of gaat het om het vulmiddel ofzo? De pot zit nog bijna vol dus ik het vind het best zonde om weg te gooien.. Wat voor kwaad kan het als ik de datum negeer?

Het gaat om precision engineered creatine caps, als dat uitmaakt.
Creatine zelf zou vocht kunnen opnemen uit de omgeving en zo langzaam omzetten naar creatinine. Maar is op zich niet schadelijk, het wordt alleen minder werkzaam zo. Maar als het bewaard is geweest in een droge, koele omgeving, en het is geen harde koek geworden, dan is het waarschijnlijk nog hetzelfde als bij je aankoop. Vervaldatums worden ook altijd zeer ruim genomen.
 
Back
Naar boven