AndroidHealthClinic

Creatine sneller spiergroei? 1 jaar inname.

Bezoekers in dit topic

LoveBench

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2008
Berichten
577
Waardering
10
Lengte
1m75
Massa
81kg
Vetpercentage
14%
Oke ze zeggen dat je sneller spiergroei krijgt door creatine, laten we zeggen 150 gram VVM extra per maand,(weet niet hoeveel)

Oke stel je gebruikt creatine voor 1 jaar, zou je dan 1,8 kilo extra spiermassa hebben aangezet omdat je creatine 1 jaar gebruikt? of is dit niet het geval..

grtjes.
 
Volgens mij neemt de effectiviteit af hoe langer je het gebruikt. De eerste maanden zul je kracht en massa toename duidelijk merken en daarna een stuk minder.
 
Als je 1 jaar creatine neemt zal je lever het gewoon worden dat je lichaam creatine krijgt en zelf geen creatine meer aanmaken (of in elk geval veel moeilijker).

Je kunt wel 2 maand crea, 2 maand off, 2 maand crea, ...
Van 1 portie creatine zal de vvm hoger liggen, vermoed ongeveer een halve kilo.
 
Als je 1 jaar creatine neemt zal je lever het gewoon worden dat je lichaam creatine krijgt en zelf geen creatine meer aanmaken (of in elk geval veel moeilijker).

Je kunt wel 2 maand crea, 2 maand off, 2 maand crea, ...
Van 1 portie creatine zal de vvm hoger liggen, vermoed ongeveer een halve kilo.

Dit is echt bullshit gozer.
 
Het is doormiddel van wetenschappelijk onderzoek bewezen dat creatine niets doet me je eigen creatine productie wanneer je stopt met het innemen van creatine. Ga je eerst inlezen voordat je "adviezen" komt geven alsjeblieft, want het is duidelijk dat je niet over de juiste kennis beschikt.
 
Oke ze zeggen dat je sneller spiergroei krijgt door creatine, laten we zeggen 150 gram VVM extra per maand,(weet niet hoeveel)

Oke stel je gebruikt creatine voor 1 jaar, zou je dan 1,8 kilo extra spiermassa hebben aangezet omdat je creatine 1 jaar gebruikt? of is dit niet het geval..

grtjes.

Zo jij dacht dus echt in een jaar zo'n twee kilogram extra spiermassa weet te pakken door creatine? :D

Verwacht niet teveel van supplementen ..
 
Het is doormiddel van wetenschappelijk onderzoek bewezen dat creatine niets doet me je eigen creatine productie wanneer je stopt met het innemen van creatine. Ga je eerst inlezen voordat je "adviezen" komt geven alsjeblieft, want het is duidelijk dat je niet over de juiste kennis beschikt.

oke dan is het zo he

maar dan nog, als je het een jaar lang neemt
crea word omgezet naar creatinine en da's toch wel schadelijk op lange termijn voor je nieren ?!?
 
Het is doormiddel van wetenschappelijk onderzoek bewezen dat creatine niets doet me je eigen creatine productie wanneer je stopt met het innemen van creatine. Ga je eerst inlezen voordat je "adviezen" komt geven alsjeblieft, want het is duidelijk dat je niet over de juiste kennis beschikt.

+1

In ander topic geef je ook advies over somatypes, dat is ook deels achterhaald. Je moet je daar niks van aantrekken. Dedication heb je nodig, somatypes zijn een k*t excuus
 
[Link niet meer beschikbaar]


Lees dit eens, bijvoorbeeld.
 
[Link niet meer beschikbaar]


Lees dit eens, bijvoorbeeld.

Heb het gelezen, maar in de 'bottom line' sluit hij het niet uit dat er problemen kunnen optreden:

The fact that large trials have yet to find any serious creatine side effects doesn't mean that none exist. There are isolated case reports of individuals suffering from kidney problems after using creatine [4].
 
De waarschijnlijkheid dat ze bestaan is echter dusdanig laag dat je er eigenlijk geen rekening mee hoeft te houden.
 
Heb het gelezen, maar in de 'bottom line' sluit hij het niet uit dat er problemen kunnen optreden:

The fact that large trials have yet to find any serious creatine side effects doesn't mean that none exist. There are isolated case reports of individuals suffering from kidney problems after using creatine [4].

http://www.ergogenics.org/sportvoeding34.html

Als zestigjarige Parkinsonpatiënten twee jaar lang veilig creatine kunnen gebruiken, dan hoeven ook kerngezonde krachtsporters zich over de risico's van creatinesuppletie geen zorgen te maken. Dat betekent niet dat continugebruik 'dus' ook zin heeft.

Tada
 
Uit onderzoek is gebleken dat sneller spiermassa wordt opgebouwd tijdens krachttrainingsprogramma's als creatine wordt gebruikt. Waarschijnlijk wordt de opbouw van spiermassa versneld doordat de spiervezels zwellen bij creatinegebruik. Dit is een extra prikkel voor de spiervezels om te groeien.

Hmmm..?
 
Dus eigenlijk is creatine alleen nodig als je niet meer hoger in gewichten komt, en zorgt het alleen voor de progressive overload ?, geen snellere spiergroei :S?
 
Dus eigenlijk is creatine alleen nodig als je niet meer hoger in gewichten komt, en zorgt het alleen voor de progressive overload ?, geen snellere spiergroei :S?

Niet per se. Creatine is niet 'nodig', het is supplementatie dus als je niet hoger in gewichten komt ligt dat niet noodzakelijkerwijs aan het feit dat je geen creatine gebruikt.
En creatine zorgt wel voor snellere spiergroei. Alleen is dit op een indirecte manier. Door creatine kan je makkelijker op een hoger % werken = meer spiergroei.
 
neem jij het dan maar 1 jaar aan een stuk :rolleyes:

ik neem het al 5 jaar 1 stuk door
en volgens mijn bloedmetingen die ik om de half jaar doe is met me creatinine niks aan de hand :)

dus ga niet lopen lullen over dingen waar je geen reet van af weet.
 
Back
Naar boven