XXL Nutrition

creatine stop of niet?

Bezoekers in dit topic

annootjen

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 feb 2010
Berichten
148
Waardering
7
Lengte
1m72
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
ik neem al ff creatine en zou dus volgens sommigen een stop moeten inlossen maar anderen zeggen dan weer van niet
wat is nu eigenlijk de waarheid het is zo dat ik no xplode al een tijdje inneem en laatst krea maxx pillen gebruikt mijn lichaam werd eerst gewoon aan no xplode dan krea maxx gepakt en daar ging ik wel lekker op
nu heb ik weer een gans nieuwe stack staan (superpump250, sizeon , nitrix , vitargo , testo booster , eiwitten) mag ik deze al beginnen nemen of toch nog ff wachten?

alvast bedankt voor antwoorden
 
Nergens voor nodig indien je aan een andere stack begint, als je hetzelfde product gebruikt las je best om de 8 weken 4 weken rust in zodat je lichaam niet begint te wennen aan dat product.
 
Nergens voor nodig indien je aan een andere stack begint, als je hetzelfde product gebruikt las je best om de 8 weken 4 weken rust in zodat je lichaam niet begint te wennen aan dat product.


oke alvast mijn shakeskes klaargemaakt :p
 
Nergens voor nodig indien je aan een andere stack begint, als je hetzelfde product gebruikt las je best om de 8 weken 4 weken rust in zodat je lichaam niet begint te wennen aan dat product.

want oh wee als je lichaam zou wennen ...

??
 
want oh wee als je lichaam zou wennen ...

??
Als je lichaam went aan de langdurige inname van creatine kan het het vermogen verliezen zelf creatine aan te maken.
 
Het is vooral voor nier falen dat zoiets wordt voorgelegd.
 
:eek: achterhaald jongen :eek:

Maar moet zelf wel toegeven dat ik ook elke 6 weken 4 weken stop met crea, puur gevoelsmatig iets...
Achterhaald, link?

---------- Toegevoegd om 13:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:16 ----------

Het is vooral voor nier falen dat zoiets wordt voorgelegd.
Dat komt enkel voor bij overdoseringen.
 
Achterhaald, link?

---------- Toegevoegd om 13:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:16 ----------


Dat komt enkel voor bij overdoseringen.

http://www.ergogenics.org/sportvoeding34.html

echter let vooral op dit stukje:

Dat betekent niet dat continugebruik 'dus' ook zin heeft. Op basis niet-gepubliceerd onderzoek van de Maastrichtse voedingswetenschapper Luc van Loon zou je zeggen van niet. Uit dat onderzoek blijkt dat spiercellen slechts twee maanden lang meer creatine kunnen vasthouden, en langer niet. Ga je langer door met de suppletie, dan loopt de concentratie creatine terug.
 
gewoon lekker door gebruiken, van product wisselen kan ook geen kwaad.
ben je bang voor negatieve gevolgen, die er niet echt zijn is achterhaald, dan gevoelsmatig af en toe even een periode niet gebruiken.
gewoon genoeg water blijven drinken om je nieren te ontzien, geen vuiltje aan de lucht.
 
In dat stukje staat enkel bevestiging op wat ik zei.

Dat de cellen stoppen met de aanmaak is het probleem niet.. je voegt immers zelf creatine toe. Die aanmaak die start wel weer als je stopt met creatine innemen.

Wat veel belangrijker is is dat het boven-normale niveau van creatine wel eens minder zou kunnen worden volgens dat stukje... kortom, je prestaties gaan achteruit. Dat is pas lullig.. je betaalt duur geld (mwah, maar toch) voor creatine en het levert je niets meer op dan het niveau waar je op stond toen je nog niet begonnen was met supplementeren.
 
Dat de cellen stoppen met de aanmaak is het probleem niet.. je voegt immers zelf creatine toe. Die aanmaak die start wel weer als je stopt met creatine innemen.
Klopt, je voegt het zelf toe, maar je lichaam gaat het zelf niet meer aanmaken omdat je zelf hoge hoeveelheden toevoegt en dat is waar ik op doelde.
Wat veel belangrijker is is dat het boven-normale niveau van creatine wel eens minder zou kunnen worden volgens dat stukje... kortom, je prestaties gaan achteruit. Dat is pas lullig.. je betaalt duur geld (mwah, maar toch) voor creatine en het levert je niets meer op dan het niveau waar je op stond toen je nog niet begonnen was met supplementeren.
Juist, creatine zorgt ervoor dat je lichaam meer vocht ophoudt. ;)
 
Klopt, je voegt het zelf toe, maar je lichaam gaat het zelf niet meer aanmaken omdat je zelf hoge hoeveelheden toevoegt en dat is waar ik op doelde.

Juist, creatine zorgt ervoor dat je lichaam meer vocht ophoudt. ;)

Ik geef het op...
 
Ik heb onlangs daar informatie over gevraagd bij men apotheker en hij beweerde idd na 2 maanden creatine gebruik dat je 2 maanden moet stoppen want blijvend creatine gebruik kan heel schadelijk zijn voor je nieren.

Hij zei ook dat veel mensen denken van dat als je in een tijd zit na 2 maanden gebruik in je stoptijd dat je dan geen creatine meer in je lichaam hebt maar dat het er degelijk wel in zit en dat je een soort creatine voorraad aanmaakt en die opgebruikt in je 2 maanden stop en daarna 2 maanden weer aanvult.Je moet werken met soort golven zei hij dus niet konstant gebruik maar dan wel dan niet..
 
ik neem al ff creatine en zou dus volgens sommigen een stop moeten inlossen maar anderen zeggen dan weer van niet
wat is nu eigenlijk de waarheid het is zo dat ik no xplode al een tijdje inneem en laatst krea maxx pillen gebruikt mijn lichaam werd eerst gewoon aan no xplode dan krea maxx gepakt en daar ging ik wel lekker op
nu heb ik weer een gans nieuwe stack staan (superpump250, sizeon , nitrix , vitargo , testo booster , eiwitten) mag ik deze al beginnen nemen of toch nog ff wachten?

alvast bedankt voor antwoorden

Ben jij een sponsor van de sponsors hier? :rolleyes:

Wat betreft de Crea: kijk ermee uit ,heb laatst gevallen gelezen van AIDS ivm gebruik creatine.
 
Back
Naar boven