Fitness Seller

creatine tabletten bulkpowders

Bezoekers in dit topic

ROVA

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2005
Berichten
1.048
Waardering
154
Lengte
1m79
Massa
90kg
Ik zag dit nieuwe product voorbij komen van bulkpowders.. creatine monohydraat tabletten met 1 gram creapure.

Klinkt behoorlijk nutteloos dus ging toch even kijken wat het nou precies is.

1 tablet bevat dus 1 gram creapure (monohydraat)
Daarnaast zijn er wat extra stoffen aan toegevoegd om er een tablet van te maken.. hier sla je de plank eigenlijk al mis lijkt me..
De toegevoegde stoffen zijn bijvoorbeeld anti klontermiddelen en een middel om de tablet mooi glanzend te maken. Hier hebben ze voor gebruikt:

E460
E464
E570
E572
E551
(terwijl we alleen maar creatine willen)

Bij de stofjes kan je best wat vraagtekens zetten naar wat het met de gezondheid doet..Sommige hiervan worden niet door het lichaam opgenomen en blijven in het lichaam achter. of ze zijn niet goed getest op mensen en 2 van deze E nummers hebben katoenzaad als oorsprong. Katoenzaad wordt flink bespoten met pesticiden. Op de site zag ik wel staan dat het niet een GMO zaadje is dus dat scheelt dan wel weer.

Daarnaast is er ook nog een kauwtablet variant beschikbaar waar nog een lekker smaakje aan toegevoegd is. Als we daar naar de voedingswaarde kijken zie je dat 1 dosering van 3 tabletten 5.26 gram suikers bevat. Oja er zit er ook nog wat creatine in. Vergeet ik bijna hetgene waarom we dit product in eerste instantie kopen. Als het maar lekker smaakt...

Gelukkig staat er wel netjes een analyse rapport op de site bij de normale tabletten.
Maar hier staat dan eigenlijk weer bijna niks op.. om even terug te komen op de pesticiden van de katoenzaad. Wanneer dit soort ingrediënten in het product worden verwerkt, mag je toch wel verwachten dat er op pesticiden en zware metalen getest wordt? Hier is niks van terug te lezen op het analyse rapport..

Misschien ligt het wel gewoon aan het alu hoedje dat ik op heb, of zijn er meer mensen die vinden dat hier de plank flink wordt misgeslagen?
 
E460 cellulose. Niks bijzonders, kan niet gehydrolyseerd worden door ons en is een vezel of heeft andere functie anti klontermiddel.
E464 vermenteerbare vezel.
Verder zuurteregelaars.
E nummers zijn niet zo bijzonder, als het in een vitaminepil of fruit zit is het "gezond" heet het e300/301dan is het slecht.

Ben wel met je eens dat ik creatine wil en geen kauwtabletof andere onzin. Haal gewoon poeder.
 
Iedereen die altijd loopt te janken over e-nummers tegen woordig, lijkt zwarte piet wel.
De meeste e-nummers zijn er om het voor ons makkelijker te maken. Zelfde als aspartaam, ook niks mis mee mits je het niet met bakken binnen krijgt.

Veilige toevoegingen krijgen van de overheid een E-nummer. Het is een garantie dat de Europese autoriteit voor voedselveiligheid (EFSA) de stoffen gecontroleerd heeft en veilig vindt.
 
Mijn god wat een zeiksnol.
 
Sommige kunnen ook overal over zeuren..
 
Het gaat me dus totaal niet om te zeuren.
Ik eet en drink meer e-nummers op een dag als jullie bij elkaar.

Gaat mij er meer om dat van zo'n simpel product als creatine monohydraat weer iets gemaakt wordt waar uiteindelijk meer suiker en andere stoffen in zit als waar het eigenlijk om gaat.
Ik ben een voorstander van sites zoals bulkpowders omdat je hier juist ook pure producten kan kopen, zonder toegevoegde shit. Ons eten bestaat ook al uit al die onzin dus het zou fijn zijn als de supplementen gewoon blijven zoals het hoort.

Vervolgens betaal je voor 90 gram creatine (kleinste verpakking) 6.50 euro. Terwijl je ook gewoon een halve kilo voor 10 euro kan kopen..

Je ziet de gekste dingen voorbij komen tegenwoordig zoals proteine chips, proteine nuggets, energy blikjes met amino's, smeersels voor je brood met extra eiwit en nu zag ik deze tabletten weer voorbij komen. Een mars mag je niet eten want dat al die suikers etc. zijn slecht en vervolgens komen supplementen makers met allerlei nieuwe producten op de markt die dus weer vol zitten met suikers en andere zooi die je niet wilt of nodig hebt.

Hier wind ik me een beetje over op.. misschien teveel maar ik kom hier niet om te zeuren, zoals de meeste wel weten.

Had liever gezien dat de supplementen schoner zouden worden, zoals ook de trend is geworden op voedsel gebied.
 
Zit gelijk dextrose bij wat zorgt voor een goede opname, opzich wel handig.
Je kunt oko gewoon creatine bij je druivensap gooien natuurlijk. :)
 
  • Like
Waarderingen: ROVA
Goed verhaal, lekker kort
 
Back
Naar boven