AndroidHealthClinic

Creatine terwijl ontbeten met melk

Bezoekers in dit topic

Khoshnaw

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m64
Massa
64kg
Vetpercentage
13%
Hey,

Op het forum staan talloze threads die gaan over creatine en melk..
Echter geen een die antwoord geeft in de expliciete vorm van de inhoud
van mijn vraag.

De een zegt dat als je creatine 'inneemt' met melk, dat de effectiviteit van
creatine minder kan worden OF dat de inname ervan traag/trager wordt.
Maar hoe zit het eigenlijk als je creatine gewoon met water of een vruchtensapje neemt terwijl je 30 minuten tot 45 minuten ervoor b.v. muesli met melk hebt gegeten?
Dat melk zit dan toch nog steeds in je maag?
En als je dan die creatine erbij pleurt?
Krijg je dan niet hetzelfde probleem als dat je creatine met melk inneemt?
( Dus tragere inname/minder effectiviteit omdat je 30 tot 45 minuten melk hebt ingenomen? )

Voor alle duidelijkheid, de creatine die ik neem is niet in poedervorm maar
in capsule vorm ( en ok, in de capsule zit gewoon poeder, maar je weet wat ik bedoel :) ).
Het gaat om de 'green bulge' van controller labs die ik aan het combineren
ben met 'white blood'.
Maar goed, dat even terzijde.

Groetjes,

Khoshnaw

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon voor en na de training nemen. Op rustdagen voor het ontbijt. ;)

Hey,

Bedankt voor je antwoord!
Op de label staat dat ik enkel en uitsluitend alleen voor de training het
mag innemen..dus dat doe ik dan ook :) ( niet erna dus ! )
Helaas is mijn vraag hierbij niet beantwoord.
Ik ben namelijk erg benieuwd of het melk, die ik 30 minuten tot 45 minuten geleden ervoor gedronken heb, effect kan hebben op de creatine inname/effectiviteit die ik erna inneem? ( dus na die 30 minuten tot 45 minuten Nadat ik melk heb gedronken, die nog steeds in je maag rond dwarreld waar je dus ook nog de creatine er na een tijdje in gooit ).
Diezelfde vraag kan uiteraard ook gesteld worden bij het feit, dat als je op een rustdag
het spul (creatine) op een lege maag erin gooit ( voor het onbijt dus ), de melk die je een half uur later erin gooit, ook nog van invloed kan zijn op de inname/effectiviteit..aangezien capsules b.v. ook nog een tijdje nodig hebben om door het maagzuur 'verbrand' te worden zodat de inhoud eruit komt..

Ik hoop dat ik hier gewoon antwoord op kan krijgen, want in een vorige thread kreeg ik hier ook geen antwoord op..en volgens mij is dit niet echt een domme vraag toch?
Of stel ik hier een bijzonder moeilijke vraag?

Groetjes,

Khoshnaw

Laatst bewerkt:
Je geen zorgen maken over hoe snel creatine wordt opgenomen. Het wordt opgenomen... nuff said.

• Topic Starter Topic Starter
Welke creatine gebruik je dan? Lijkt me eerder een préworkoutbooster te zijn

Ik gebruik 'green bulge' van 'controlled labs' welke ik combineer met 'white blood'.
Het betreft dus geen creatine die je eerst moet mengen met vloeistof, maar capsules :)

Creatine en melk= geen enkel probleem!
Ik en vele, vele anderen gooien de Creatine gewoon in de post-workout shake en het werkt perfect.;)

• Like
Waarderingen: Arminius
Terug
Naar boven