XXL Nutrition

Creatine tijden de cut, ja of nee? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DavyO

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2005
Berichten
4.627
Waardering
19
Hoi allemaal,

Is het handig om creatine te nemen tijdens de cut, of kan je dit beter niet doen?
Wat doen julie?

Alvast bedankt :D

:wave2:
 
Ik neem het alleen op refeeddagen in de cut.
 
refeeddagen zijn dagen waarop je (erg) veel KH neemt om het gebruikte spierglycogeen op een laag KH dieet weer aan te vullen. (ook wel carb-up genoemd)

Creatine zou daarbij voor een verbeterde glycogeenopname moeten zorgen.
 
volgens mij kan cretine in de cut zeer zeker, ik was er alvast zeer te spreken over tijdens mijn cut voor de wedstrijd
 
Ik gebruik het nu ook, in combinatie met clenbuterol.

Ik ben al wat afgevallen en kwa kracht ga ik niet achteruit, ben zelfs iets sterker geworden.
 
DUHUH... als je anaboluh gaat gebruiken daan maakt dat eventuele hele kleine beetje negatieve effect van creatine natuurlijk geen ene zak uit.
 
wazzup zei:
DUHUH... als je anaboluh gaat gebruiken daan maakt dat eventuele hele kleine beetje negatieve effect van creatine natuurlijk geen ene zak uit.

Wie heeft het hier over "anaboluh"?

Negatief effect van creatine? Snap je het allemaal nog wel?

Ik heb al eens eerder clenbuterol gebruikt maar toen zonder creatine erbij. Toen viel ik ook af maar ik verloor ook aan kracht.
 
wazzup zei:
Creatine zou daarbij voor een verbeterde glycogeenopname moeten zorgen.

Het idee is opzich wel goed, maar neem het dan constant door. De creatine krijgt in die paar dagen per week niet de tijd om zich in je lichaam te verzadigen. Daarbij... het vocht wat je vasthoud (mits je voldoende drinkt natuurlijk) is niet onderhuids, maar intermusculair.
 
Een eerste onderzoek wees erop dat nemen van creatine tijdens de refeed positieve effecten had. Later heb ik een vervolg onderzoek gelezen dat aantoonde dat het juist de aanwezige hoeveelheid creatine was (dus ook eerder ingenomen zonder specifiek op de refeeddag in te nemen).

Aangezien ik wat zat met het idee dat het nemen van creatine de vetverbranding zou bemoeilijken heb ik maar voor een tussenweg gekozen.. geen creatine door de week, maar wel in de refeed... creatine-niveaus zullen zo ook wel vol blijven neem ik aan, anyways, het is een experiment, ik zal zien hoe het gaat (dit is pas week 2)
 
ben benieuwd!
 
endymion zei:
Wie heeft het hier over "anaboluh"?

Ik dacht dat clen spierbesparend werkte en daarom vat ik het in de groep "anaboluh". Ik heb erg weinig verstand van dergelijke middelen, maar zelfs ik vang wel eens iets op: http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=23812

Negatief effect van creatine? Snap je het allemaal nog wel?

Jawel hoor, maar ik hoop dat jij ook begrijpt waarom iemand vraagt of hij wel of niet creatine in de cut moet nemen. Ik had het trouwens over een EVENTUEEL negatief effect, dit naar aanleiding van onderzoek dat zou duiden op het bemoeilijken van vetvebranding door hogere niveaus van creatine.

10. Kan ik creatine gebruiken als ik wil afvallen?

Sommige sporters zweren erbij. Afvallen betekent teruggaan in kracht, en dat is voor de altijd op progressie gerichte krachtsporters verschrikkelijk moeilijk. Combinatie van een creatinekuurtje met een dieet ligt dan voor de hand.


... Uit proeven met trainende krachtsporters - die overigens niet op dieet stonden - is echter gebleken dat creatine het vetweefsel tegen afbraak beschermt.[14] Onderzoekers in de veehouderij weten dat al langer. Dieren die creatine hebben gekregen blijken na de slachting meer vet te hebben dan dieren geen creatine hebben gekregen.[15] http://www.ergogenics.org/crea.html


Ik heb al eens eerder clenbuterol gebruikt maar toen zonder creatine erbij. Toen viel ik ook af maar ik verloor ook aan kracht.

1 RM kracht of 8 RM kracht ? Als je geen creatine meer neemt zul je minder herhalingen kunnen maken, dus dat kan wel kloppen (met of zonder clen)

PS: anaboluh is uiteraard een woordgrapje, juist om juist NIET "androgene / anabole steroiden" te noemen, maar meer een verzamelnaam voor alle illegale ergogene middelen.
 
als je ook nog steeds aan de stackers zit kun je beter niet aan de crea gaan... caffeine en crea gaan niet goed samen.
 
Juist, ik stel deze vraag ook omdat ik had gehoord dat je met creatine moeilijker vet kwijtraakt, bovendien hou je ook meer vocht vast. Maar ik wil ook niet teveel verliezen aan spierkracht (en massa).
 
Peppino zei:
als je ook nog steeds aan de stackers zit kun je beter niet aan de crea gaan... caffeine en crea gaan niet goed samen.

Yep ik zit idd nog aan de stackers, dat creatine en caffeine niet goed samen gaan wist ik niet, maar thanks voor de tip :D
 
Peppino zei:
als je ook nog steeds aan de stackers zit kun je beter niet aan de crea gaan... caffeine en crea gaan niet goed samen.

achterhaald.. zoek eens in de search naar caffeine en creatine.
 
DavyO zei:
Juist, ik stel deze vraag ook omdat ik had gehoord dat je met creatine moeilijker vet kwijtraakt, bovendien hou je ook meer vocht vast. Maar ik wil ook niet teveel verliezen aan spierkracht (en massa).

vocht vasthouden gebeurd intermusculair (dus in de spier).. is alleen maar voordelig. Als te weinig drinkt kun je het idd onderhuids vasthouden en kun je een puffy look krijgen, maar dat is helemaal aan jezelf ;)

over het moeilijker vet kwijtraken.. tja het ene onderzoek zegt ja en het andere nee.. probeer het eens uit zou ik zeggen.
 
Moeilijk te zeggen. Je raakt kracht kwijt, maar krijgt er weer iets aan duurvermogen voor terug, wat eigenlijk logisch is.
Dus ja, ik denk dat het wel klopt dat je er iets minder vet door kwijt raakt. Staat tegenover dat je misschien ook minder spiermassa kwijtraakt.. dus?

De benadering van Wazzup is iig niet gek.. denk dat ik ook maar eens creatine ga nemen bij de volgende refeed. Zeker omdat ik straks aan de crea ethyl ga .. kan niet wachten!
 
Back
Naar boven