Selecteer hier of je gepersonaliseerde (Opt-in) of niet-gepersonaliseerde (Opt-out) advertenties wilt zien.

Opt-in   Opt-out

Meer info

creatine tijdens de kuur?

Discussie in 'Anabolen' gestart door elberto, 30 okt 2002.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. elberto

elberto Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    wat vinden jullie ervan?
    Creatine tijdens de kuur of na het kuur?

2. Big-T

Big-T Administrator Founder - R.I.P. Admin

Leuk Bevonden:
    3.218
    Geslacht:
    Man
    Erna is zeker een goed idee maar tijdens kan ook zeker geen kwaad.

3. bestoldschool

bestoldschool Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Ik hoor hier verschillende meningen over.
    1) Door gebruik van AS worden de nieren al extra belast en de extra creatine zou dit verergeren.

2) Mijn maat doet regelmatig bloedonderzoek (elke maand) omdat hij zwaar aan de as zit (3gr test/week, 80mg dbol/150mg anadrol tegelijk enz) en hij neemt soms ook alleen een test/creatine/insuline kuur die hem geen problemen opleveren, blijkend uit bloedonderzoek

Ikzelf heb al hoge creatine waarden als ik alleen creatine gebruik en die waarden zijn weer normaal als ik creatine stop en 2 weken clean ben en veel water drink.

Interessant om hier meer over te horen.

4. patser928

patser928 Cool Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    ik denk dat je het best na de kuur iets extra's kunt gebruiken in de hoop iets meer van je kuur over te houden

5. jon

jon Cool Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Volgens mij zijn er geen reden om creatine gebruik tijdens een kuur te stoppen. gebruik het zelf non stop

6. bestoldschool

bestoldschool Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Dus omdat jij het non stop gebruikt is er geen reden om te stoppen voor anderen?

7. Soulreaver

Soulreaver Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    AS leggen al druk op de lever en nieren, creatine legt extra druk op de nieren.. zelf zou ik het erna doen, je valt dan toch in een gat en met creatine kan je dan proberen dat iets op te vangen..

8. Big-T

Leuk Bevonden:
    3.218
    Geslacht:
    Man
    Idd erna is misschien wel beter om het gewichtverlies ergens te compenseren.

9. Guest

Guest verwijderde accounts

Leuk Bevonden:
    0
    Waar staat geschreven dat creatine je nieren belast??

10. serge

serge Cool Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    creatine tijdens je kuur heeft geen toegevoegde waarde dus zondegeld,je kan beter na je kuur weer beginnen

greets serge

11. Big-T

Leuk Bevonden:
    3.218
    Geslacht:
    Man
    Ik weet niet, een hogere eiwit synthese door de steroiden kan goed samen gaan met een hogere creatine/ATP gehalte het een sluit het ander niet uit.

12. serge

serge Cool Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    ik bedoel eigenlijk dat je gains er niet meer door zullen worden

greets

13. Big-T

Leuk Bevonden:
    3.218
    Geslacht:
    Man
    Nee ik vermoed kracht ietsje meer, misschien wat exra water dat je gaat vasthouden.

14. Soulreaver

Soulreaver Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    behalve na een cuttingcycle, dan zou ik geen creatine nemen ivm het extra vocht..

15. Diver2000

Diver2000 Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Creatine moet je in eigenlijk net zoals as gebruiken. Als je 3 maanden aaneengesloten gebruikt zal je ook 3 maanden moeten rusten. je nieren krijgen op hun donder van creatine en je lichaam raakt verzadigd naar een langere periode. Nadeel als je een hele lange tijd creatine gebruikt dat je eigen aanmaak helemaal stopt en niet meer op gang komt.

16. Big-T

Leuk Bevonden:
    3.218
    Geslacht:
    Man
    Achterhaalde mythes!!

Gaan we weer met de achterhaalde mythes, hier hebben 3Xl en ikzelf ook al meerdere malen studies over gepost dus zuig het niet uit me duim als je dat denkt.

1.
    2.
    Lees deze FAQ ook maar even door, staan de belangrijkste mythes nog even op een rij:

17. ErEf

ErEf Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Ik snap nog steeds niet waarom crea als zoiets speciaals bezien wordt. Speciaal in de zin van alle voors zonder de tegens, dat wel.
    Men spreekt over een crea kuur? Noem het zoals je wilt, maar ik zie het meer als supplement, zoals vitamine C.
    Idd dat onderzoek liet ook zien dat een laadfase niet nodig is, dat je lichaam niet stopt met het zelf aan te maken als je stopt met het innemen van crea.
    Ik heb zelf niets gemerkt van een opgeblazen gevoel. Creatine trekt water in de cel, niet onder je huid.<hr>Cell volumization leads to more water inside the cells, making muscle bigger and firmer. This often enhances muscularity and also creates an improved environment for muscle growth.<hr> stukje sleur en pleur van bb.com:
    Is the weight gain water or muscle? Some people have suggested that because the gains are so rapid, they must be caused by water retention. Although it is generally accepted that the initial weight gain may promote some water retention, a number of recent studies do not support this. These studies indicate that although the body's total water is increased, the increase is proportional to the weight gained. Since muscle is abour 80% water, if you were to gain 10lbs. of muscle, 8lbs. of the weight gain would be water, and the body's total percentage of water would not be affected. Many studies show that long-term creatine supplementation increases fat-free mass, and has no effect on the percentage of total body water.

Laatst bewerkt: 2 feb 2003
  18. ErEf

ErEf Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Dat laatste zinnetje klopt niet.
    Je aanmaak stopt wel omdat er meer dan voldoende aanwezig is, maar wanneer je stopt met creatine te supplementeren gaat je lichaam gewoon weer zelf creatine aanmaken.

19. oldy

oldy Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Ik heb ergens op BB.com gelezen dat sommige Amerikaanse bb-ers juist hoog in de creatine gaan (15gr ED) als ze aan het kuren zijn. Wat admin zegt klinkt me dus ook best wel aannemelijk. Kan het zelf misschien proberen bij mijn kuur.

20. Big-T

Leuk Bevonden:
    3.218
    Geslacht:
    Man
    15 gram is BS, in de bovenstande FAQ in mijn reactie staat duidelijk een studie die zegt dat 5 gram net zo effectief is, al de rest gaat gewoon verloren.

Verder tijdens een kuur is ook bewezen dat het extra voordelen biedt:

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie