AndroidHealthClinic

creatine voor de training nou wel of niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BIGTANK

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.021
Waardering
0
hier hebben we t vaker over gehad geloof ik maar is t nou wel of niet sommige zeggen niet omdat het in zo n korte tijd niet opgenomen zou worden....... maar het is toch vloeibaar dan duurt t niet 1,5 uur toch ? .....

khoor t wel van de studiebollen hiero
alvast bedankt

gr BIGTANK
 
Mijn advies is probeer ea uit. Persoonlijk neem ik 3x per dag creatine. 1x rond 10:00 bij een maaltijd, 1x rond 15:00 bij een maaltijd, en dan nog in mn postworkot shake uiteraard (+-18:30). Werkt voor mij stukken beter als 1x.
Enkele maten van me hebben diezelfde ervaring...
 
Het duurt minimaal 30 min voordat het voldoende is opgenomen in de bloedbaan. Als je dextrose/glucos gebruikt heb je na 10min al een insulinepiek

Door de helft van je creatine vlak voor en de andere helft diret na je training tenemen, samen met je post-workoutshake heb je op het moment dat de insuline een piek bereikt al voldoende creatine ter beschikking en een langere aanvoer.

Ik neem zelf 2-3gr vlak voor de training met water en 2-3gr vlak na de training met m'n post-workoutshake.

Op niet trainingsdagen neem ik 2-3gr s'morgens op m'n nuchtere maag.
 
2-3 gr? pure creatine ? of met dextrose?

ik heb nu net een 1,5 kg pot creatine met dextrose op. gewoon op niet trainingsdagen smorgens en savonds 45 gr. en op trainingsdagen 90 gr.

maar ik ga nu met mijn nieuwe pot, proberen 20 gram voor de training en dan 70 gram derna. of 45 voor en 45 na...

zou t dan betere effect geven dan gewoon 1x na t trainen bij t eten na mijn training?

meestal pak ik direct na t trainen 90 gram creatine met dextrose. en dan 10-20 min later een banaan, 250 gr kwark,eitje en 100 brinta en wat melk.

komt omdat ik dan al zo vol zit van t water dat ik bij de 90 gr creatine moet doen.
 
ik neem nu creatine met dextrose
- 2 schepjes 10 min voor de training
- 3 schepjes na de training
zo kom ik aan m n 5 schepjes per dag ....

gr BIGTANK thnx voor de info !
 
Als ik het goed begrepen heb uit mijn eerdere post daarover dan is het 5gr (ofzo) na je training met dextrose en/of whey.... op niet trainingsdagen op een nuchtere maag al dan niet met whey... liefst geen snelle suikers omdat je met een nuchtere maag toch al alles vrij snel opneemt als dat kan. Bovendien wil je insulinepieken toch vooral vermijden, behalve post workout.....
 
Originally posted by Frenkpie
2-3 gr? pure creatine ? of met dextrose?

ik heb nu net een 1,5 kg pot creatine met dextrose op. gewoon op niet trainingsdagen smorgens en savonds 45 gr. en op trainingsdagen 90 gr.

maar ik ga nu met mijn nieuwe pot, proberen 20 gram voor de training en dan 70 gram derna. of 45 voor en 45 na...

zou t dan betere effect geven dan gewoon 1x na t trainen bij t eten na mijn training?

meestal pak ik direct na t trainen 90 gram creatine met dextrose. en dan 10-20 min later een banaan, 250 gr kwark,eitje en 100 brinta en wat melk.

komt omdat ik dan al zo vol zit van t water dat ik bij de 90 gr creatine moet doen.

Dat is 2-3gr creatine natuurlijk...

Ik ga er van uit dat die 90gr die jij bedoelt creatine delivery system is...en geen 90gr pure creatine. :)

Nee, neem die spullen maar gewoon meteen post workout (samen met whey).
 
Originally posted by Robin


Dat is 2-3gr creatine natuurlijk...

Ik ga er van uit dat die 90gr die jij bedoelt creatine delivery system is...en geen 90gr pure creatine. :)

Nee, neem die spullen maar gewoon meteen post workout (samen met whey).

ja da bedoel ik ook :)

maar wat is de post workout nu precies? is dat t eten na t trainen?
 
Back
Naar boven