Fitness Seller

creatine voor het slapen innemen goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2006
Berichten
11.389
Waardering
358
op rustdagen neem ik altijd creatine sochtend na het ontwaken en savonds voor het slapen gaan in.

maar nu vraag ik me af of dat voor het slapen gaan innemen wel zo goed is

waarom niet of wel, weet ik niet.
maar ik d8 laat ik het eens vragen.

ik heb ergens eens gelezen dat het niet slim is, als je vitamine's voor het slapen inneemt.
de reden weet ik niet, omdat ik niet verder heb gelezen.
ik neem nooit vitamines savonds.

maargoed.
de vraag is dus
wel of geen goed idee om crea voor het slapen in te nemen
of mischien beter om het paar uur eerder in te nemen bij de laaste maaltijd ofzo
 
denk niet dat de opname optimaal is voor het slapengaan. Als je het smorgens neemt en voor en na de training is dat toch al meer dan genoeg, niet?
 
Ik neem het op rustdagen 's ochtends en ' s middags zo'n 5 uur later. Op trainingsdagen neem ik het een half uur voor de training en een half uur na de training. Had ergens gelezen dat het zo hoort. Maar het maakt volgens mij niet zo heel veel uit.
 
toen ik Gaspari size-on had,stond op de verpakking om het voor het slapen te nemen (op niet trainings dagen) Trainings dagen moest is het tijdens de training drinken.
 
toen ik Gaspari size-on had,stond op de verpakking om het voor het slapen te nemen (op niet trainings dagen) Trainings dagen moest is het tijdens de training drinken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dude...je Avatar :roflol:.....je hebt wel humor.....
 
ja,idd,is toch normaal om het op niet-trainingsdagen het voor het slapen in te nemen.Ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen
 
1. Creatine kun je op alle tijdstippen innemen. 's Ochtends, na trainingen, 's avonds voor het slapen. Het kan allemaal. Wel moet het iedere dag, het liefst op hetzelfde tijdstip.

2. Creatine wordt het best verdragen en opgenomen als je al iets in je maag hebt, of als je tegelijkertijd met de inname wat gaat eten. Je kunt het innemen met alle vruchtensappen, in een proteïneshake of door yoghurt.

3. Direct na het innemen van creatine wordt meer vocht naar je maag getrokken. Zorg daarom dat je niet vocht- arm bent alvorens creatine in te nemen, anders kun je je flauw gaan voelen.

4. Gebruik je creatine en train je redelijk zwaar, dan heb je aanmerkelijk meer proteïne nodig dan een niet-sportend mens. Ruim het dubbele. Is je voeding niet dekkend, dan ben je meestal na een week onnodig vermoeid.

5. Je lichaam kan niet meer dan 2,3 gram creatine per dag verwerken. Dat is bewezen. Daarom is de theorie van een oplaadfase - en het innemen van 20 gram per dag - achterhaald en onnozel. Iedere dag een theelepeltje innemen is voldoende, doeltreffend en gezond.

---------- Toegevoegd om 20:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

6. Ben je iets ouder, soms vermoeid of vegetarisch en toch erg actief, dan zal creatine je mogelijk meer kracht en energie geven. Laat je niet afschrikken door het fitnessimago.
 
1. Creatine kun je op alle tijdstippen innemen. 's Ochtends, na trainingen, 's avonds voor het slapen. Het kan allemaal. Wel moet het iedere dag, het liefst op hetzelfde tijdstip.

2. Creatine wordt het best verdragen en opgenomen als je al iets in je maag hebt, of als je tegelijkertijd met de inname wat gaat eten. Je kunt het innemen met alle vruchtensappen, in een proteïneshake of door yoghurt.

3. Direct na het innemen van creatine wordt meer vocht naar je maag getrokken. Zorg daarom dat je niet vocht- arm bent alvorens creatine in te nemen, anders kun je je flauw gaan voelen.

4. Gebruik je creatine en train je redelijk zwaar, dan heb je aanmerkelijk meer proteïne nodig dan een niet-sportend mens. Ruim het dubbele. Is je voeding niet dekkend, dan ben je meestal na een week onnodig vermoeid.

5. Je lichaam kan niet meer dan 2,3 gram creatine per dag verwerken. Dat is bewezen. Daarom is de theorie van een oplaadfase - en het innemen van 20 gram per dag - achterhaald en onnozel. Iedere dag een theelepeltje innemen is voldoende, doeltreffend en gezond.

---------- Toegevoegd om 20:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

6. Ben je iets ouder, soms vermoeid of vegetarisch en toch erg actief, dan zal creatine je mogelijk meer kracht en energie geven. Laat je niet afschrikken door het fitnessimago.

Bronnen?
 
1. Creatine kun je op alle tijdstippen innemen. 's Ochtends, na trainingen, 's avonds voor het slapen. Het kan allemaal. Wel moet het iedere dag, het liefst op hetzelfde tijdstip.

2. Creatine wordt het best verdragen en opgenomen als je al iets in je maag hebt, of als je tegelijkertijd met de inname wat gaat eten. Je kunt het innemen met alle vruchtensappen, in een proteïneshake of door yoghurt.


3. Direct na het innemen van creatine wordt meer vocht naar je maag getrokken. Zorg daarom dat je niet vocht- arm bent alvorens creatine in te nemen, anders kun je je flauw gaan voelen.

4. Gebruik je creatine en train je redelijk zwaar, dan heb je aanmerkelijk meer proteïne nodig dan een niet-sportend mens. Ruim het dubbele. Is je voeding niet dekkend, dan ben je meestal na een week onnodig vermoeid.

5. Je lichaam kan niet meer dan 2,3 gram creatine per dag verwerken. Dat is bewezen. Daarom is de theorie van een oplaadfase - en het innemen van 20 gram per dag - achterhaald en onnozel. Iedere dag een theelepeltje innemen is voldoende, doeltreffend en gezond.

---------- Toegevoegd om 20:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

6. Ben je iets ouder, soms vermoeid of vegetarisch en toch erg actief, dan zal creatine je mogelijk meer kracht en energie geven. Laat je niet afschrikken door het fitnessimago.
De eerste 2 spreken elkaar wat tegen qua Bodybuildings gewijs dan toch..
Meestal voor je gaat slapen eet je kwark wat niet zon grote insuline spiegel veroorzaakt en bij creatine wil je natuurlijk zoveel mogelijk in je spieren krijgen dus zo groot mogelijke insuline spiegel hebben toch?

Bij punt 4 : heb je zowizo meer proteine nodig dan een niet sportend mens ...

Punt 5 : Bron ?

wat ik deed is creatine direct achter training met wat dextro.. Grote insuline spiegel, meeste creatine in je spieren. En eenmaal je spieren genoeg creatine heeft opgenomen kan er niets meer bij dus moet je het niet gespreid over je dag nemen.
 
De eerste 2 spreken elkaar wat tegen qua Bodybuildings gewijs dan toch..
Meestal voor je gaat slapen eet je kwark wat niet zon grote insuline spiegel veroorzaakt en bij creatine wil je natuurlijk zoveel mogelijk in je spieren krijgen dus zo groot mogelijke insuline spiegel hebben toch?

Bij punt 4 : heb je zowizo meer proteine nodig dan een niet sportend mens ...

Punt 5 : Bron ?

wat ik deed is creatine direct achter training met wat dextro.. Grote insuline spiegel, meeste creatine in je spieren. En eenmaal je spieren genoeg creatine heeft opgenomen kan er niets meer bij dus moet je het niet gespreid over je dag nemen.

heb dit van http://www.vitamins.nl/creatine.innemen.htm
 
zozo beetje mijn topic van 4 jaar oud bumpen.... voel me vereerd. :D
 
zozo beetje mijn topic van 4 jaar oud bumpen.... voel me vereerd. :D

ik kwam hier op omdat ik zelf benieuwd was of creatine voor de nacht zin zou hebben.En zo kwam ik op die site terecht,weet trouwens nog niet zeker of een oplaad fase zinvol is of niet is nog geen echt onderzoek naar gedaan volgens mij.
 
Back
Naar boven