XXL Nutrition

Creatine voor langere tijd gebruiken? (1 bezoeker)

Gebruik jij creatine aaneengesloten?

  • Ja

    Stemmen: 36 59,0%
  • Nee ik las soms een pauze in

    Stemmen: 16 26,2%
  • Ik gebruik geen creatine

    Stemmen: 9 14,8%

  • Totaal stemmers
    61

Bezoekers in dit topic

Hoe neem je het.

Opgeblazen, onderhuids vocht, enz heeft meer te maken met extra koolhydraten en water dan met een paar gram Creatine per dag.

ik neem elke dag 5gr creatine met 200ml water. en ik eet maar 25gr carbs per dag. ik bulk met keto.
 
+1

Misschien zeikerig: een correlatie wil ook nog niks niks zeggen mocht deze er wel zijn. Zou het een causaal verband zijn dan wordt het een ander verhaal.
Maar dat hoef ik een PhD-er zoals Peter uiteraard niet uit te leggen.
MSc-er :(
 
ik neem elke dag 5gr creatine met 200ml water. en ik eet maar 25gr carbs per dag. ik bulk met keto.

25 gram carbs per dag? :( Respect... dat je het kan volhouden!
 
Huh? Ben je niet bezig met je PhD? Ik dacht het ergens te hebben gelezen.
Nope, ook nooit mee begonnen. Ik ben ook afgestudeerd in een vakgebied waar ik überhaupt weinig voor voel om een PhD in te halen :roflol:
 
On-topic:

Ik gebruik geen creatine momenteel maar na de contest van DBB ga ik het denk ik wel gebruiken. En dan een maandje of 3. Daarna stop ik er weer mee en vervolgens pak ik het weer als ik denk dat ik het weer ‘moet’ gebruiken. Ik zou het niet doorgaans gebruiken maar dat is gewoon een persoonlijke keus, niet gebaseerd op iets (onderzoek).
 
Nope, ook nooit mee begonnen. Ik ben ook afgestudeerd in een vakgebied waar ik überhaupt weinig voor voel om een PhD in te halen :roflol:

Ah oké, dan vergis ik me! :grinny:
 
Gebruik alleen creatine als ik in een wat zwaardere piekfase van het schema in ga. Week of 6, dan weer een week of 6 niet.

Merk er niet veel van en wil ook geen gewenning dat ik niet "zonder zou kunnen". Ken mensen die storten mentaal al in als het potje leeg is en ze moeten gaan trainen, zelfde types die niet zonder pwo kunnen.
 
En je bent natuurlijk geen 'true natural' meer, als je creatine uit een potje haalt. Of niet, Mister TN?
 
ik neem elke dag 5gr creatine met 200ml water. en ik eet maar 25gr carbs per dag. ik bulk met keto.

In de bulk een opgeblazen buik wijten aan 5gr extra Creatine?
 
Met een paar ons groente zit je daar al aan....
Als je dan nog een bakje zuivel pakt zit je er al boven.

net carbs dan he. groente 10 carbs en fruit ongeveer 15 carbs soms totaal tegen de 30gr carbs aan. ik eet geen kwark meer.
 
25 gram carbs per dag? :( Respect... dat je het kan volhouden!

dat is ook wat ik dacht voordat ik ermee begon. doe het bijna een jaar het voelt gewoon goed weinig carbs en meer vetten. ga voorlopig nog dit blijven doen.
 
In de bulk een opgeblazen buik wijten aan 5gr extra Creatine?

voordat ik ermee begon had ik het niet, aan 25gr carbs ligt het niet volgens mij.
 
Ik weet wel zeker dat het niet aan 5gr Creatine kan liggen tenzij je een soort van allergie heb voor Creatine waardoor je vocht vasthoud op plaatsen waar Creatine niet actief is.
 
+1

Misschien zeikerig: een correlatie wil ook nog niks niks zeggen mocht deze er wel zijn. Zou het een causaal verband zijn dan wordt het een ander verhaal.
Maar dat hoef ik een PhD-er zoals Peter uiteraard niet uit te leggen.

Verklaar me dan maar voor gek.
Ik had jaren geleden dure creatine van een heel bekend Amerikaans merk en ik kreeg er wel wat meer haaruitval van dan zonder gebruik van Creatine
Hoe ik dat wist? Ik kreeg meer een soort brandend/jeukend gevoel op mijn hoofd ervan.
Heb de rotzooi direct weggeflikkerd.
 
Gebruik alleen creatine als ik in een wat zwaardere piekfase van het schema in ga. Week of 6, dan weer een week of 6 niet.

Merk er niet veel van en wil ook geen gewenning dat ik niet "zonder zou kunnen". Ken mensen die storten mentaal al in als het potje leeg is en ze moeten gaan trainen, zelfde types die niet zonder pwo kunnen.

Slappelingen zijn het.:):)
 
elke dag 5 gram (was eerst 10 :P ) en een tip is neem de 5 gram zo vroeg mogelijk of meteen na het trainen als je het in de avond neemt moet je de hele nacht door pissen is best irritant als je net lekker aan het dromen bent :p
 
i prefer 3months ON and 3 months OFF and only in training days 5g 30min before workout and 5g directly after training. Regards!
 
Back
Naar boven