XXL Nutrition

Creatine voor of na de training ?

Bezoekers in dit topic

Justifire

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2003
Berichten
1.768
Waardering
0
Na mijn vorige topic over cell-tech heeft Juriaan me sterk aan het twijfelen gebracht.
Ik neem me creatine altijd na de training, en nu hoor ik dus dat ik dat beter voor mijn training kan doen.
Heb eens een beetje gezocht in oude topics maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.
Wil graag wat meer meningen horen van anderen hier.
(Niet kwaad bedoeld tegen jou Juriaan, maar vaar nooit blind op 1 persoon)
 
Ik doe het altijd na mijn workout
 
Lijkt mij eerlijk gezegd logischer, want vlak voor mijn training zit ik aan me warme avondeten en na de training lijkt het me beter opgenomen worden.
 
absoluut na de training, met snel opneembare lichtverteerbare koolhydraten... zodat de glucosedepots weer volledig aangevult worden en in dit geval tezamen met creatine, zodat ze de VOLGENDE keer weer je spier kunnen voorzien van brandstof/energie
 
En denk niet als je het voor de training neemt dat je dan tijdens harder gaat of zo.. Opname in spier heeft tijd nodig.
 
Nee, maar je hoort vaak dat je zo door de verschillende processes die plaatsvinden tijdens de training, het zou kunnen helpen om de creatine in je spieren te krijgen als je de helft van je dosis voor de training neemt.

Ik doe 't zelf wel, maar of het nou echt beter werkt dan andere methoden weet ik niet. Werken doet het in ieder geval wel.
 
Originally posted by axestream
Nee, maar je hoort vaak dat je zo door de verschillende processes die plaatsvinden tijdens de training, het zou kunnen helpen om de creatine in je spieren te krijgen als je de helft van je dosis voor de training neemt.

Ik meen dat 3xl dit ook deed. Half uur voor de training een wei shake met de helft van de creatine dosis.

3 heeft ook ergens een onderzoek gepost over die wei shake voor de training.
Omdat de wei en creatine dan al actief is kan je na de training nog sneller alles naar de spiercel brengen, daar kwam het op neer geloof ik.
 
??? De een zegt nu voor de ander na, na is missch wel het meest locgisch omdat je voor de training gewoon opgeladen bent en tijdens de training ga je de spier belasten waarna zei na de training dan juist weer nieuwe crea wilt. ??? Weet je wat, ik ga na mijn kuurtje 1-tu de creatine gewoon voor en na de training nemen:D
 
Ik gebruik op dit moment Cell Tech en daar krijg ik dus dorst als een paard van.
Niet echt fijn om dat voor de training te nemen dus, kom wel om te trainen en niet om constant naar de kraan te rennen.
Ik blijf het dus maar lekker na mijn training nemen.
 
Ja zit meer logica in, je kan ook een potje crea kopen van 300 gram ofzo en dan gewoon een theelepeltje 30 min voor de training nemen
 
Originally posted by Juriaan
Ja zit meer logica in, je kan ook een potje crea kopen van 300 gram ofzo en dan gewoon een theelepeltje 30 min voor de training nemen
Ga ik de volgende keer zeker doen.
Heb goeie ervaring met Cell Tech maar me portomonaie schreeuwt het uit :)
 
Ik heb het een tijdje voor de training en na de training gebruikt en maar mijn voorkeur gaat toch om het na de training te gebruiken, volgens mij is dat ook beter
 
Originally posted by Juriaan
Ja zit meer logica in, je kan ook een potje crea kopen van 300 gram ofzo en dan gewoon een theelepeltje 30 min voor de training nemen

doe ik nu ook. heb Rage enkel voor na de training ivm transportmiddel en doe een theelepel van naturel health company creatine half uur voor de training oplossen in water en drink dat op. kijken maar of t werkt. zal iig geen kwaad kunnen
 
is creatine niet beter voor en na de training:

er voor om op te laden, en erna omdat het beter word opgenomen door je hoge insuline spiegel????
 
Back
Naar boven