AndroidHealthClinic

Creatine vraagje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Garthim

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 jun 2003
Berichten
43
Waardering
0
Ben gaan gebruiken en net door mijn oplaadfase heen, en nu staat er op de pot gewoon bijhouden met 5 gram per dag, maar ik lees op dit forum veel dat mensen het in de ochtend en na trainen gebruiken, kan dat gewoon? dus 2 keer. En hoe lang kan je het nou gebruiken en hoe lang moet de pauze periode zijn?
 
Use the search luke, use the search!!!!

Oplaadfase = overbodig

Dosering = 2x daags (tijdens ontbijt en na training) 3 à 5 gram

Duur = hele jaar door, pauzes zijn overbodig
 
@monsterstrength... pauzes zijn overbodig??? Ik dacht dat je creatine op en af moest gebruiken???
 
MonsterStrength zei:
Use the search luke, use the search!!!!

Oplaadfase = overbodig

Dosering = 2x daags (tijdens ontbijt en na training) 3 à 5 gram

Duur = hele jaar door, pauzes zijn overbodig



Dosering moet je zelf weten.
1 x 5 gram in de ochtend
of
1 x 5 gram na training
of
2 voor en 3 na training
of
wat MS zei ;)

ik zelf nam het in de ochtend en het werkte in pricipe gewoon goed, maar na training is wat de meeste doen dacht ik.
 
Jizza zei:
@monsterstrength... pauzes zijn overbodig??? Ik dacht dat je creatine op en af moest gebruiken???

Hier op het forum zijn de meningen daar nogal over verdeeld.
Ik zou het niet precies weten maar ik weet wel van mensen hier op het forum dat ze het 365days a year gebruiken en het nog steeds prima werkt

ps. in de cut zou ik het niet gebruiken omdat als je creatine gebruikt je meer vet-vocht vast houd
 
Misschien is het een fabel, maar stopt de eigen productie dan niet?
 
En " " volgens mij " " waren ook onderzoeken gepost waarin stond dat er nog geen redenen waren om aan te nemen dat je eigen creatine-aanmaak stopt als je non-stop creatine gebruikt.
 
ok thnx, maar waarom staat het op zo'n pot dan dat je een pauze in moet lassen?
 
Omdat creatine nog een vrij nieuw product is (begin van de jaren 90 herontdekt door engelse wetenschappers) zijn de lange-termijnseffecten op de gezondheid niet gekend. Voor een werkzame dosis is de inname van 10 gram creatine-monohydraat gedurende 4 tot 5 dagen gevolgd door een onderhoudsdosis van 2-3 gram per dag wenselijk. Bij dergelijke doses is tot nu toe nog geen schadelijke werking beschreven, maar echt lange termijnsstudies zijn nog niet gebeurd.
Er bestaat steeds het gevaar dat atleten meer innemen dan voorgeschreven met de hoop op een nog betere werking. Het is echter een feit dat het teveel aan creatine wordt uitgescheiden door de nieren en zo op lange termijn nierbelastend kan zijn - zonder dat de prestatie hierdoor nog meer wordt verbeterd.


http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondsporten/voeding/ergogene/preparaten.htm

Staat inderdaad niets over aanmaak-stop...
 
vraag ik me ook af want als je het 365 kan gebruiken gaat zon pot eerder leeg dus zou zon fabrikant meer verdienen (zou je denken tenminste)
 
Er zal inderdaad een reden voor zijn om te af en toe te stoppen na een creatine-kuur... waarom heet het ook anders een kuur? Maar ik vertrouw liever op jarenlange ervaringen van bodybuilders dan een schriel kippetje in een witte jas.
 
Jizza zei:
Er zal inderdaad een reden voor zijn om te af en toe te stoppen na een creatine-kuur... waarom heet het ook anders een kuur? Maar ik vertrouw liever op jarenlange ervaringen van bodybuilders dan een schriel kippetje in een witte jas.

:D
 
Jizza zei:
Er zal inderdaad een reden voor zijn om te af en toe te stoppen na een creatine-kuur... waarom heet het ook anders een kuur? Maar ik vertrouw liever op jarenlange ervaringen van bodybuilders dan een schriel kippetje in een witte jas.

Ik vertrouw liever op 3XL dan op een fitness magazine....

3XL zegt gewoon doorslikken.

(en dan moet je het maar niet meer een KUUR noemen, scheelt ook weer een vraag... je spreekt toch ook niet over een water-kuur, of over een eiwit-kuur ?)
 
Garthim zei:
ok thnx, maar waarom staat het op zo'n pot dan dat je een pauze in moet lassen?

dan kun je opnieuw laden,
krijg je opnieuw een boost
lijkt het produkt beter
en ze verkopen meer

(dat je in de tussentijd een performance en zelfs een gewichtsverlies hebt is alleen maar een straf omdat je hun produkt niet meer slikt)
 
ah ok doorslikken geblazen dus:)
 
Je moet gewoon doen waar jij (jouw lichaam) je het beste bij voelt en niet altijd doen wat een ander doet, al heeft die dan 20 jaar ervaring.
Ik neem creatine ook niet het hele jaar door. 2 a 3 keer (telkens 2 maanden) per jaar doe ik het.
 
Rebel_x zei:
Je moet gewoon doen waar jij (jouw lichaam) je het beste bij voelt en niet altijd doen wat een ander doet, al heeft die dan 20 jaar ervaring.
Ik neem creatine ook niet het hele jaar door. 2 a 3 keer (telkens 2 maanden) per jaar doe ik het.

Wat ik alleen maar zei was dat je niet HOEFT te stoppen..... kan wel, mag wel, maar HOEFT NIET.

Ik stop ook af en toe, vind het wel lekker om een poosje (9 dagen) helemaal niks te doen, en dan weer op 80% te beginnen, als het dan weer zwaar wordt (95% van mijn oude RM's) en ik ga dan weer aan de creatine, dan schiet ik weer vooruit, voelt wel lekker en is goed voor mijn motivatie. (maar het hoeft niet :))
 
Jizza zei:
Er zal inderdaad een reden voor zijn om te af en toe te stoppen na een creatine-kuur... waarom heet het ook anders een kuur? Maar ik vertrouw liever op jarenlange ervaringen van bodybuilders dan een schriel kippetje in een witte jas.

Dat geldt niet voor alles. Als Barry de ProBodybuilder zegt dat je binnenkant borst kan trainen en dat je ALTIJD met een riem om moet trainen (zoals mij gezegd werd), geloof jij ze ook? Ook pro's kunnen de reinste troep verkopen. Je hebt iemand nodig die EN de wetenschap bijhoudt EN zelf ook Bodybuild (3XL dus :P ).
 
Geldt inderdaad niet voor alles en was mijn bewering ook niet. Alleen dat ik overal het algemeen toch vaker afga op tips van mede-bodybuilders dan wat ik in bijvoorbeeld de Men's Health (om maar even iets stoms te noemen) lees.
 
Back
Naar boven