XXL Nutrition

Creatine & vrouwen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SunnyJ

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 jan 2003
Berichten
14
Waardering
0
Hey allemaal,

Ik zal mezelf maar eerst even een beetje voorstellen.
Ben vrouw van 20 jaar, 1m73, vanmorgend 61.7kg.
Taille: 67cm
Heupen: 101cm
Bovenbeen (op breedste punt - helemaal bovenaan): 54cm
Vetpercentage: 22%

Mijn doel... tjah... duidelijkere spiergroepen, mooier en strakker figuur. Ik vind m'n heupen te breed in vergelijking met de rest van m'n lichaam dus daar zou wel een laag vet afmogen (maar plaatselijk afslanken door training is jammer genoeg niet echt mogelijk)

Nu is m'n vraag, kan creatine me helpen om dit doel te bereiken, m'n spieren zouden dan normaal wat steviger worden en is het ook niet zo dat je meer vet verbrandt wanneer je meer spiermassa hebt?

Ik ga mijn stats ook posten in het trainingsforum, want ik zou graag willen weten welke training het best voor me is....

Alvast bedankt!

Sunny
 
Ja, je verbrand inderdaad meer calorien wanneer je meer spiermassa hebt. Echter als je creatine gebruikt heb je niet ineens meer spiermassa erbij, dus vergeet dat punt maar. Wel is het zo dat creatine je herstel verbeterd en je kracht laat toenemen. Hierdoor kan je meer stress op de spieren zetten en zal je sneller spiermassa aanzetten. Maar dit is uiteraard niet van de een op de andere dag.
 
Ik verwacht ook geen wonderresultaten hoor ;) Ben best realistisch en heb er daarom ook geen termijn ofzo opgezet... Ik breng ook graag tijd door in de fitness en beschouw het al een tijdje als een manier van leven. Zou dit gemakkelijk nog een aantal jaren kunnen volhouden en wil gewoon op de lange duur tevreden beginnen worden met wat ik in de spiegel zie.

Het hoeft niet te snel zijn, maar als er kleine en geen ongezonde manieren zijn om het een beetje te versnellen, wil ik daar wel eens over nadenken...

Besluit? Niet beginnen met creatine? Of toch wel, maar vooral niet te veel verwachten? Wat denken jullie?
 
Of je het wel of niet besluit te gebruiken hangt vooral af van hoe lang je traint, en hoe je momenteel met je voeding omgaat...
 
Je hoeft niet bang te zijn dat je door creatine gebruik je lichaam gaat overtrainen. Gewoon je schema aanhouden en goed en regelmatig eten wat je overal op dit forum natuurlijk al hoort. En goed rusten. Moet ook zeggen velen reageren goed op crea, maar er zijn ook een aantal die denken ... wat moet ik met die poeder. Je kan nog altijd flink doen door er een lijntje van op te snuifen :D
 
Back
Naar boven