XXL Nutrition

Creatine werkt niet :s (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Ik train nu al 2 jaar, het eerste jaar werkte de creatien goed , maar het laatste jaar zie ik er echt geen vooruitgang mee! Hoe komt dat? Is de kwaliteit van de creatine misscchien de boosdoener omdat ik ervoor andere had genomen van performance en nu creaforce heb!!!
 
In het eerste jaar groei je sowieso het hardst, na het eerste trainingsjaar gaat de groei minder hard.
Ligt volgens mij dus niet aan de creatine maar gewoon aan je lichaam wat zich aan de trainingen gaat aanpassen.
Dus tijd voor andere trainingsschema's ?

ciao
 
ehm volgens mij past nje lichaam zich niet aan een bepaald trainingspatroon aan..

Maar je moet wel steeds intens blijven trainen..

Wat ik zelf veel zie is dat mensen na een halfjaar nog hetzelfde gewicht gebruiken tsja dat heeft geen zin..

maar een goed trainingsprogramma hoef je niet perse te veranderen in mijn opzicht als je maar superintens blijft trainen, dus moet je steeds iets zwaarder gaan..
 
Kijk eens naar je voeding, is hier het laatste jaar veel in veranderd?

Als je meer creatine via je voeding binnen bent gaan krijgen, dann is het lochisch dat de werking van bij supplementatie minder word.

Verder moet je niet vergeten dat groeien geen linair proces is, je blijft niet groeien zoals je in het begin groeit.
 
trainen doe ik heel intensief, kdenk dat het dan is zoals 3 XL zegt, ik eet relatief veel vlees , rood en gevogelte dat ik in jaar 1 niet zo ech deed ! Denk dat dit de oorzaak moet zijn dan
 
Ja je moet natuurlijk altijd tot mussle faillure gaan, maar je lichaam kan wel degelijk aan bepaalde oef "wennen" het helpt dan om deze blokkade te doorbreken door je trainingsschema om te gooien en bv ipv bench press eens een aantal weken dumble press te doen (en dit natuurlijk voor al je oefeningen)
Mijn mening
ciao
 
creatine = geen wondermiddel, het meeste moet je altijd zelf doen, en na tijd kan het anabole effect natuurlijk niet blijven duren...
 
Het kan zeer goed zijn dat het aan het merk ligt. Probeer eens een andere. Ook je voeding kan inderdaad een grote rol spelen. Maar ik denk dat het zo goed als onmogelijk is om zoveel creatine via je normale voeding binnen te krijgen dat supplementeren geen zin meer heeft.
 
Iemand die vanzichzelf een vrij hoge creatine aanmaak/omzetting heeft kan best aardig wat extra creatine aanmaken door meer rood vlees te gaan eten.
 
Ja, dat wel...maar het lijkt me sterk dat dat 5-10gram zo zijn (supplementatie hoeveelheden)...
 
5-10gr is de de aanbevolen dosering, maar die 5-10gr zorgen voor een stijging van 2-3gr, meer niet. Als je dus door voeding van jezelf al een hogere omzetting heb word dit minder (het vol is vol principe "D ) en heeft bijsupplementeren steeds minder effect
 
klopt... Maar wanneer die vol=vol regel opgaat weet je niet. (er zit immers geen peilstokje bij :D)
Bijsupplementeren heeft misschien minder effect...maar het zal effect hebben, want je kunt vrijwel onmogelijk alles it je normale voeding halen.
 
Originally posted by roebbengert
Ik train nu al 2 jaar, het eerste jaar werkte de creatien goed , maar het laatste jaar zie ik er echt geen vooruitgang mee! Hoe komt dat? Is de kwaliteit van de creatine misscchien de boosdoener omdat ik ervoor andere had genomen van performance en nu creaforce heb!!!

de kwaliteit kan de boosdoener zijn...

maar ehm wat is je creatine cycle?

als je contstant achter elkaar door hebt gebruikt is de oplossing duidelijk las een pauze in... ( maandje ofzo)

en als het dan nog niet werkt koop je een keer de oude creatine die wel goed werkt weer..

werkt het dan nog niet...

dan kap je gewoon 2 maanden of langer met creatine en ga je weer beginnen
 
ik ben nu ong 2 weken bezig met die creatine delivery van robin. merk toch wel wat verschil :) begin nu eindelijk beetje de richting te gaan van waar ik wil.
 
Back
Naar boven