XXL Nutrition

creatine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als creatine een smaak heeft is er iets fout.........creatine in pure vorm is namelijk smaakloos. Ik had altijd van American Sports (duur maar goed hun creatine) en die smaakte helemaal nergens naar met een glas water.
 
big kelvin zei:
en dat is wat daar bij staat


ik doelde eigenlijk op die van EAS... heb zo t idee dat dat een suikerpot met crea is :p

Ik kan een pot crea van EAS overnemen van een vriend van mij voor 15 euro.. zijn net een paar schepjes uit. maar volgens mij is dat ook pure crea zonder poespas.
 
ze zeggen er niet veel bij.
Universitaire onderzoeken hebben aangetoond dat Phosphagen creatine de spiermassa en -kracht kan verbeteren, je helpt om droge spiermassa te winnen, vermoeidheid tegengaat en het spierherstel na training bespoedigt. Creatine zorgt mogelijk ook voor ‘super-hydratie’ of vergroting van het celvolume, zodat de proteïnesynthese wordt gestimuleerd en de spierafbraak wordt beperkt. Vergis je niet: meer celvolume staat helemaal los van vochtretentie, want dat speelt zich buiten de cel af. Je spieren worden echt groter, voller en ronder van binnenuit.
De voordelen van dit product zijn onder meer:
• versnelde toename van de spiermassa;
• vergroting van het celvolume;
• meer droge spiermassa en -kracht;
• versneld spierherstel na training.
 
Even voor de duidelijkheid,

Ik ga dus ook crea gebruiken, ik ga voor een oplaad fase van 5 dagen(zoals beschreven op XXL Nutri. site)

5 dagen 3x 5 gram per dag
Daarna 5 gram per dag

Wanneer kan ik het beste crea innemen, op oplaad dagen, en op normale dagen?

En als ik het na de training moet nemen met een whey shake + dextro... dan doe ik het dus met melk, en ik las dat dat niet zo goed was (op xxl nutri. site)

Kan iemand mij verduidelijken ?
 
als je het 3x per dag doet zou ik het over de dag verdelen 08:00/12:00/18:00 of zoiets dergelijks.

als je het met melk neemt zal de inname vertragen. na de training (ook zonder crea) de shake gewoon met water drinken.
 
Peppino zei:
ik ben geen scheikundige.... maar een mengsel is wel eens troebel ;) het is dus geen totale oplossing... wat overigens niet ernstig is.


Klopt en Is inderdaad niet ernstig, maar volgens sommige bronnen kunnen niet opgeloste creatine kristalletjes de maagwand irriteren. Probeer het eens op te lossen in lauw water, dat gaat beter.
 
Peppino zei:
als je het 3x per dag doet zou ik het over de dag verdelen 08:00/12:00/18:00 of zoiets dergelijks.

In plaats van 3 keer 5 gram zou ik waarschijnlijk 6 keer 2,5 doen.
 
wazzup zei:
In plaats van 3 keer 5 gram zou ik waarschijnlijk 6 keer 2,5 doen.

Dan krijg je zoveel insuline pieken steeds door de suikers die je erbij neemt. Lijkt me ook niet echt super. Tenminste ik nam het dus met dextrose.
 
Azrael zei:
Dan krijg je zoveel insuline pieken steeds door de suikers die je erbij neemt. Lijkt me ook niet echt super. Tenminste ik nam het dus met dextrose.

ik dus niet (want inderdaad al die pieken)
 
wazzup zei:
ik dus niet (want inderdaad al die pieken)

's Ochtends is zo'n piek juist wel welkom (bij mij dan) dus nam ik mijn creatine altijd 's ochtends in met dextrose. Geeft je toch een beetje een kickstart. Ga ik als ik over een maandje weer met de crea aan de gang ga ook weer doen.
 
Ik pak creatine altijd tijdens de training! samen met water in de biddon? is dat goed idee ! mij lijkt het wel te werken
 
Na het trainen is goed, voor het trainen kan ook en op rustdagen gewoon 's ochtends. Neem het in met wat snelle KH'en voor het transport.
 
Back
Naar boven