AndroidHealthClinic

Creatine

Bezoekers in dit topic

Bokito

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
11.738
Waardering
15.486
Hai,

Ik zag laatst in een video dat Wesley Vissers meer creatine neemt (ongeveer 10 gram per dag). De reden die hij hiervoor geeft is omdat hij zwaarder is en dus meer creatine nodig heeft dan iemand van 80kg. Mensen met soortgelijke (positieve) ervaringen?
 
Meende dat 3xxl ook zoiets gezegd heeft. Supplementeer zelf 8-10 gr op 100kg.
 
Er staat me iets bij van een onderzoek waaruit bleek dat dagelijks 0,03 gram creatine per kg lichaamsgewicht al genoeg is om de spieren maximaal gevuld te houden met creatine. Dat zou betekenen dat 5 gram per dag zelfs voor Wesley Vissers meer dan genoeg is.
 
Ik neem al jaren 5 tot 6 gram per dag, verspreid over twee doseringen.
 
op trainingsdagen 2 x 5 gram ,anders 5 gram per dag en dit al vele jaren
 
Je kunt dat uitrekenen. Zo'n beetje de allerhoogste creatineconcentratie die mensen in hun spieren bereiken met suppletie is rond de 160 mmol/kg droog spierweefsel. Ofwel 34 mmol/kg spierweefsel in het gunstigste geval. Stel Wesley heeft 85 kg pure spiermassa, dan komt dat neer op 2890 mmol. Hoeveel is dat in grammen? Zo'n 379 g. Creatine kent een constant verval, van zo'n 1.7 % per 24 uur. Dus dat komt neer op zo'n 6.4 g per dag in deze situatie. Creatine wordt vrijwel volledig opgenomen door het lichaam, dus met 6.5 g per dag ben je er als je zo extreem gespierd bent als Wesley en ervan uit gaat dat hij hoge concentraties creatine in z'n spieren vasthoudt. (En dan ga je er dus ook vanuit dat je verder geen creatine uit de voeding binnenkrijgt.)

(Er zitten ook nog kleine hoeveelheden creatine in andere weefsels, maar dat is verwaarloosbaar - zeker met zo'n enorme spiermassa.)

Als je niet extreem gespierd bent is meer dan 5 gram enorme kolder. Als je zo groot bent als Wesley en vlees eet ben je er ook met 5 gram per dag.
 
Ik neem 5 gram voor m'n spieren en 5 gram voor m'n hersenen.
 
Als je niet extreem gespierd bent is meer dan 5 gram enorme kolder. Als je zo groot bent als Wesley en vlees eet ben je er ook met 5 gram per dag.
Alleen Wesley is pescotariër dus misschien zal dat wel een van de redenen zijn voor hem.
 
Alleen Wesley is pescotariër dus misschien zal dat wel een van de redenen zijn voor hem.
Ik meende me inderdaad zoiets te herinneren, vandaar dat ik het erbij vermeldde. Als ik in zijn schoenen stond had ik ook wat meer dan 5 gram per dag genomen.
 
Scoops zijn sowieso altijd meer dan vijf gram IME. XXL komt neer op 8 gram ofzo en die van myprotein zou 2,5 moeten zijnn maar komt op een dikke 3,5-4 neer. Ik zelf neem dus of 8, of 3,5-4 x2. Ligt er maar net aan welk merk.
 
Scoops zijn sowieso altijd meer dan vijf gram IME. XXL komt neer op 8 gram ofzo en die van myprotein zou 2,5 moeten zijnn maar komt op een dikke 3,5-4 neer. Ik zelf neem dus of 8, of 3,5-4 x2. Ligt er maar net aan welk merk.

Volgens mij heeft Body & Fit hun scoops aangepast van 5gr naar 3.4gr.
 
Beetje opletten met dosering, heb al gehoord van gevallen die erectiestoornissen hadden wanneer ze teveel namen. Neem gewoon de hoeveelheid die aanbevolen wordt.
 
Beetje opletten met dosering, heb al gehoord van gevallen die erectiestoornissen hadden wanneer ze teveel namen. Neem gewoon de hoeveelheid die aanbevolen wordt.
🤣🤣
 
Beetje opletten met dosering, heb al gehoord van gevallen die erectiestoornissen hadden wanneer ze teveel namen. Neem gewoon de hoeveelheid die aanbevolen wordt.
:roflol:
 
Beetje opletten met dosering, heb al gehoord van gevallen die erectiestoornissen hadden wanneer ze teveel namen. Neem gewoon de hoeveelheid die aanbevolen wordt.
Was dat bij 1000gr per dag gedurende meerder maanden?
 
Als ik ondeugend ben zet ik ook wel eens 0.1ml meer.

OT: ik weeg me creatine af, want autist.
 
Ik zag laatst een bodybuilder de gekste dingen doen met een grapefruit.
 
Als ik ondeugend ben zet ik ook wel eens 0.1ml meer.

OT: ik weeg me creatine af, want autist.
Afwegen? Ik heb wel een weegschaal die op microgrammen nauwkeurig weegt, maar niet voor creatine... Gewone keukenweegschaal is overigens ook niet accuraat genoeg lijkt me
 
Afwegen? Ik heb wel een weegschaal die op microgrammen nauwkeurig weegt, maar niet voor creatine... Gewone keukenweegschaal is overigens ook niet accuraat genoeg lijkt me

OT: ik weeg me creatine af, want autist.
Ik ook :roflol:
Maar dat is meer omdat ik shaker op weegschaal zet, melk -> scoop creatine, minstens +5 gram -> zero -> Whey.
 
Back
Naar boven