XXL Nutrition

creatine

Bezoekers in dit topic

NasiSpeciaal

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 dec 2012
Berichten
385
Waardering
85
Lengte
1m90
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Beste forumleden,

Ik heb al een tijdje geen creatine meer gehad. Heb het lang gebruikt maar ik merkte op dat wanneer ik het niet nam, mijn ontlasting er een stuk beter uitzag en ik wat minder scheten liet. Nu heb ik wel het idee dat tijdens het gebruik ik net wat voller was en zou ik er graag weer mee beginnen.

Ik gebruikte altijd monohydrate van creapure. Zijn er forumleden met soortgelijke klachten bij monohydrate? En zijn er andere vormen van creatine die er bekend om staan minder maagproblemen te veroorzaken? Zoals bijvoorbeeld kre-alkalyn of een van de andere 10 varianten?

Mvg
 
Heb je er last van dat je pis er anders uitziet? Beetje scheten is wel prima toch.

Voller door middel van vocht?
Kijk vooral of je door de crea net die paar reps meer kunt pakken, net dat beetje explosieve kracht. Tenminste dat is het gewenste effect waar ik het voor neem.

Maak de balans op voor jezelf of de voordelen opwegen tegen de nadelen . Zo niet dan hou je het geld lekker in de portomonnee.

Ik neem creatine mono van optimum nutrition en ervaar geen van de klachten die je beschrijft. Na een paar weken begon ik net dat beetje extra explosieve kracht te ervaren.

Maar goed ik train nog niet zo lang dus of dat nu de crea of progress is. Iig na ff zonder ga ik wat sneller tot falen in de set.
 
Laatst bewerkt:
Neem je crea nuchter? Dat kan diarree geven.
 
Wat is je dosering?
 
Heb je er last van dat je pis er anders uitziet? Beetje scheten is wel prima toch.

Voller door middel van vocht?
Kijk vooral of je door de crea net die paar reps meer kunt pakken, net dat beetje explosieve kracht. Tenminste dat is het gewenste effect waar ik het voor neem.

Maak de balans op voor jezelf of de voordelen opwegen tegen de nadelen . Zo niet dan hou je het geld lekker in de portomonnee.

Ik neem creatine mono van optimum nutrition en ervaar geen van de klachten die je beschrijft. Na een paar weken begon ik net dat beetje extra explosieve kracht te ervaren.

Maar goed ik train nog niet zo lang dus of dat nu de crea of progress is. Iig na ff zonder ga ik wat sneller tot falen in de set.
Ik denk inderdaad door vocht. En volgens mij gaat m'n 1 RM op de bench ook wel wat omhoog door creatine maar dit kan ook een bijwerking zijn van de toename in lichaamsgewicht. Een scheet is geen ramp op zich maar als mn ontlasting er minder gezond begint uit te zien vraag ik me wel af of het me op lange termijn niet schaad.
 
Ik denk inderdaad door vocht. En volgens mij gaat m'n 1 RM op de bench ook wel wat omhoog door creatine maar dit kan ook een bijwerking zijn van de toename in lichaamsgewicht. Een scheet is geen ramp op zich maar als mn ontlasting er minder gezond begint uit te zien vraag ik me wel af of het me op lange termijn niet schaad.
Ja dit hoort ook. Creatine is een molekuul dat water aantrekt. Creatine is het enige supplement wat ik pak op het moment en aantoonbaar werkt. Maar uitwerking is niet bij iedereen hetzelfde. Eet je veel vlees en vis? Daar kun je ook creatine uithalen zonder de darmklachten. Kijk vooral of je uithoudingsvermogen bij je krachttraining erop vooruitgaat. Misschien als je het wat langer gebruikt dat je lichaam er aan went en je wat minder klachten ervaart.
 
Probeer even 3 gram ipv de aangewezen 5. Heb ik persoonlijk genoeg aan en na een week ofzo waren de klachten minder.
 
Ik heb de afgelopen dagen 3 gram per dag genomen verdeeld over twee doseringen. De helft na mijn ontbijt vermengd met vruchtensap en de andere helft heb ik in mijn liter water tijdens het werk (kantoorwerk) gedaan en rustig opgedronken. Ik moet er wel een paar extra scheten van laten, dat is me wel duidelijk. Poep is iets anders maar ben niet aan de dunne.

Lastige afweging. Ik wil er qua gezondheid natuurlijk niet op achteruit gaan. Maar kan geen ander supplement vinden waarvan het effect net zo groot is als van creatine.
 
Probeer even 3 gram ipv de aangewezen 5. Heb ik persoonlijk genoeg aan en na een week ofzo waren de klachten minder.


Wat echt stom is is dat ik eens een jaar lang creatine heb genomen en ik in die tijd regelmatig drie keer per dag op het toilet zat. Had in die tijd de link niet gelegd met creatine. Maar er zijn dus meer mensen die creatine niet super goed verdragen.
 
Back
Naar boven