Fitness Seller

Creatine

Bezoekers in dit topic

Ik vond het een beetje onzinnig om weer een nieuw topic over creatine te openen, dus plaats ik m'n vragen maar hier:

- Heeft crea invloed op de nachtrust?

- Heeft crea invloed op de eetlust?

- Heeft crea invloed op alcohol?
 
Originally posted by TrainingFreak
is er ook een plantaardige creatine?

Niet echt plantaardig, maar eerder puur chemisch gefabriceerd. Alle bedrijven die hun creatine betrekken van Degussa AG Trostberg (voorheen SKW Trostberg AG ) en het Creapure logo voeren kan je gerust gebruiken als vegetarier. Bijkomend voordeel is dat bij vegetariers en veganisten de Creatine beter werkt omdat je door je voeding lage waarden in je lichaam hebt.

Zelf ben ik ook vegetarier zelfs bijna veganist en merk dat als ik Creatine gebruik daar zeker baat bij heb. Hieronder nog even het gedeelte uit de faq van de Creapure site waar ze duidelijk maken dat hun creatine geschikt is voor vegetariers.


Is Creapure extracted from natural sources, or a fully synthetic product? What about the BSE risk? (Is Creapure suitable for vegetarians?)



Creatine was discovered in the first half of the 19th century as a component of beef tea and for quite some time Liebigs Fleischextrakt (a meat extract) was the only source for Creatine. In the 1990’s chemical synthesis became more efficient and has been established in the large-scale industrial production. Degussa developed a synthetic route (cf. US patent 5,719,319) guaranteeing highest quality, purity and safety and is marketing this product under the Creapure brand. Due to the fact that Creapure (Creatine Monohydrate) is synthesized by chemical reaction using non-animal based starting materials Creapure is GUARANTEED FREE of BSE transmissible agents and suitable for vegetarians.

Als aanvulling, Prolab, Universal, Optimum Nutrition en Ultimate Nutrition voeren het Creapure label. Vitalife naar het schijnt ook, maar dat schijnt toch kwalitatief minder te zijn. Niet zelf ondervonden dus kan er zelf weinig van zeggen. Ook kan je in Duitsland, Creapure creatine bestellen voor aanmerkelijk lagere prijzen dan in Nederland.

Weet iemand trouwens wie Prolab creatine levert hier in Nederland ? Zie wel wat Prolab producten her en der op webshops maar niet de creatine.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by TongPo
Ik vond het een beetje onzinnig om weer een nieuw topic over creatine te openen, dus plaats ik m'n vragen maar hier:

- Heeft crea invloed op de nachtrust?

- Heeft crea invloed op de eetlust?

- Heeft crea invloed op alcohol?

Niemand ???
 
mijn eigen ervaringen:

crea heeft geen invloed op de nachtrust
crea heeft geen invloed op de eetlust, althans niet aanmerkelijk
crea zorgt ervoor dat je sneller het gevoel hebt dat je 'te veel' gedronken hebt.

Dit zijn dus mijn PERSOONLIJKE ervaringen.
er is zijn onderzoeken die alle 3 aantonen, maar zo zijn er ook onderzoeken die aantonen dat op alle drie geen ivloed bestaat
 
Creatine heeft opzich geen invloed op eetlust. Maar omdat de meesten van on bij creatinegebruik ook het watergebruik omhoog gooien kan wel indirect een eetlustremmend effect onstaan omdat je een vol gevoel heb door het vele drinken.

Wat alcohol aangaat. Doordat je vochthuishouding veranderd (hoger) zou je in theorie meer alcohol kunnen verdragen. Praktijk ? ? ?
 
Originally posted by 3XL

Doordat je vochthuishouding veranderd (hoger) zou je in theorie meer alcohol kunnen verdragen. Praktijk ? ? ?

alcohol zorgt juist dat je vocht verliest!!!
 
Originally posted by divingjohan
Recent wetenschappelijk onderzoek toont dit opnieuw aan. Ongetrainde jonge mannen volgden een fitnessprogramma voor 12 weken met of zonder creatine. Tijdens het onderzoek nam bij de groep zonder creatine de spiermassa met gemiddeld 2,1 kilo toe, terwijl bij de groep die creatine gebruikte de spiermassa met gemiddeld 4,3 kilo groeide. Simpel gezegd scheelt creatine je de helft op de sportschool ofwel je wordt 2x zo snel gespierd.



Volgens mij bevat die 4,3 kilo extra gewicht ook deels uit vocht.
Dus het scheelt niet zoveel of je nou gebruikt of niet.
 
Back
Naar boven