Fitness Seller

Creatine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Ik wil maandag beginnen met het in nemen van creatine
ik heb een potje van 150 gram
ik wil s'morgens water met 1 theelepel crea nemen en s'avonds
en dan op de trainingsdagen 2 thee lepels met water voor het trainen en 2 thee lepels met water na het trainen
ik train nu 4 keer per week
maar ik denk dat ik hier twee weken mee doe. Is dat niet te kort
ik ben nog een beginner, en ben 16 jaar en vegetarisch

ok ciao
 
Wel klote dat je vegetarisch bent, in vlees zit sowiezo creatine. Ma ja als beginner heb je geen crea nodig omdat je van jezelf al snel genoeg groeit. Wil je wel aan de crea dan is 5 gram per dag genoeg. Als je gaat opladen zal je een week lang 20 gram per dag moeten nemen. Het is wel aan te raden om je crea met dextrose in te nemen, voor een betere insuline (opname)
 
nou, beginner, ik doe nu twee maanden ongeveer voor spiermassa en daarvoor een jaar gewoon een beetje slecht trainen omdat ik alles elke dag deed (dezelfde spiergroepen)
 
150 gr...dat is wel een beetje weinig voor een creatine kuur. Zie ergens wat erbij te halen. Ik zou een kuur van 1-2 maanden doen, 2 weken is echt weinig. Na ongeveer een weekje ga je pas resultaten merken. En dan moet je alweer bijna stoppen. Zonde...
 
Ik gebruik 5 gram per dag, dat is genoeg. Dus 150 gram is precies voor een maand.
 
maar je moet toch 5 gram voor trainen doen en ook daarna doen?
 
en nog iets als ik een kilo hier koop ofzo , en ik ga het twee maanden gebruiken. en ik heb bijv. nog een halve kilo over voor hoelang kan ik dat dan nog bewaren ?
 
Originally posted by TrainingFreak
en nog iets als ik een kilo hier koop ofzo , en ik ga het twee maanden gebruiken. en ik heb bijv. nog een halve kilo over voor hoelang kan ik dat dan nog bewaren ?

Lang, mijn pot (halve kilo) is nog ruim 3 jaar houdbaar mits op een koele en droge plaats bewaard...
 
o, beterzz :D , maar twee keer per dag 5 gram (voor een na het trainen) is dat goed?
 
dan zou ik het 's ochtens en na het trainen doen.

voor het trainen leverd geen extra resultaten op.
 
Ja,op je nuchtere maag en direct na de training.
 
Originally posted by TrainingFreak
[Bik ben nog een beginner, en ben 16 jaar en vegetarisch

ok ciao [/B]


Creatine word oa gemaakt uit restproducten van de vleesindustrie. ! !
 
Het vreemde is dat ze bijv. bij Perfectbody zeggen dat je na een oplaadperiode van 2 weken het beste 5 gram per dag een uur vóór de training kan innemen...
 
Originally posted by TrainingFreak
maar je moet toch 5 gram voor trainen doen en ook daarna doen?

ja daar heb je gelijk in dan ben je die dag 10 gram kwijt.
 
Originally posted by TongPo
Het vreemde is dat ze bijv. bij Perfectbody zeggen dat je na een oplaadperiode van 2 weken het beste 5 gram per dag een uur vóór de training kan innemen...

Een oplaadperioden van 3 dagen 15 gram is genoeg, daarna onderhoud van 3-5 gram per dag (liefst vaste tijdstip innemen)

Maar TongPo iedereen zegt weer wat anders en op ieder potje/website staat het anders. Ik heb ooit ergens gelezen dat uit onderzoek was gebleken dat dit de beste methode was en bij mij werkte deze het beste.

Steve :D
 
is er ook een plantaardige creatine?
 
Originally posted by Big Steve


Een oplaadperioden van 3 dagen 15 gram is genoeg, daarna onderhoud van 3-5 gram per dag (liefst vaste tijdstip innemen)

Maar TongPo iedereen zegt weer wat anders en op ieder potje/website staat het anders. Ik heb ooit ergens gelezen dat uit onderzoek was gebleken dat dit de beste methode was en bij mij werkte deze het beste.

Steve :D

Ik denk dat je niet vooraf kan bepalen wat de voor jou perfecte dosis is. Ik gebruikte ook altijd braafjes zo'n 5g. Maar toen ik een keer te horen kreeg eens meer te gebruiken omdat dat beter zou werken deed ik het. 10-15gr, en toen voelde ik pas echt wat creatine kon doen... Een pomp, alsof je ontploft...echt duidelijk meer kracht. Super gewoon.
 
Dat hoor ik meer Robin, bij mij is 5 gram genoeg. Alleen ben ik vergeten te zeggen dat ik op dagen dat ik train 10 gram gebruik, want ik neem s'morgen 5 gram en direct na de training 5 gram met dextrose.

Steve
 
Beste Mensen,

ff over het verhaal Creatine!! (100% zuiver creatine-monohydraat (klasse 1).)

Creatine neem je iedere dag in na je ontbijt met een groot glas vruchtensap. Een theelepel (= 3 - 5 gram) poeder even mengen en opdrinken. Ook op niet-trainingsdagen. Neem je het consequent iedere dag in dan blijft het prestatie-verhogend effect in stand. Bij wisselende inname neemt het effect van creatine snel af.

Je hoeft GEEN oplaadfase te gebruiken, heeft geen zin namelijk!
1 keer par dag is genoeg, dus neem het niet 2 keer op een dag, gewoon 1 keer 3-5 gram per dag.


Recent wetenschappelijk onderzoek toont dit opnieuw aan. Ongetrainde jonge mannen volgden een fitnessprogramma voor 12 weken met of zonder creatine. Tijdens het onderzoek nam bij de groep zonder creatine de spiermassa met gemiddeld 2,1 kilo toe, terwijl bij de groep die creatine gebruikte de spiermassa met gemiddeld 4,3 kilo groeide. Simpel gezegd scheelt creatine je de helft op de sportschool ofwel je wordt 2x zo snel gespierd.


Creatine werkt vooral bij uitputtende repetitie-krachttrainingen. Vereiste is dat je probeert het uiterste uit je lichaam te halen. Creatine biedt de krachtsporter 10 à 15% meer stootkracht gedurende 10 à 12 seconden. Alle sporters die afhankelijk zijn van hun spierkracht hebben hier baat bij. Fitness-activiteiten kunnen beter worden uitgevoerd waarmee ook versnelde spiergroei mogelijk is. (Bij vegetariërs is het effect nog indrukwekkender.)

Ook is er nu vloeibare Creatine op de Markt. DIT IS PUUR TROEP!!
VLOEIBARE CREATINE WERKT NIET!

Intussen is er één definitief onderzoek opgesteld door de top twee creatine-onderzoekers (Dr. Kreider: sport-doeleinden; Dr. Tarnopolsky: medische doeleinden) ter wereld die betaald werd door de grootste creatine fabrikant (SKW DeGussa uit Duitsland) ter wereld.

Vandaag ontvingen wij een samenvatting van deze nieuwe onderzoeksresultaten die ook net op de SKW DeGussa-website geplaatst werd. Onderzoeksresultaten ( http://www.degussa-bioactives.com/bioactives/html/e/newsevents/news/030415.htm):

- zuivere creatine monohydraat poeder verhoogt je creatine-gehalte in spierweefsel met 30%
- vloeibare creatine producten hebben helemaal geen effect op de hoeveelheid creatine in spierweefsel

Ik hoop dat jullie er wat van geleerd hebben.


Divingjohan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by divingjohan
Beste Mensen,

ff over het verhaal Creatine!! (100% zuiver creatine-monohydraat (klasse 1).)

Creatine neem je iedere dag in na je ontbijt met een groot glas vruchtensap. Een theelepel (= 3 - 5 gram) poeder even mengen en opdrinken. Ook op niet-trainingsdagen. Neem je het consequent iedere dag in dan blijft het prestatie-verhogend effect in stand. Bij wisselende inname neemt het effect van creatine snel af.

Je hoeft GEEN oplaadfase te gebruiken, heeft geen zin namelijk!
1 keer par dag is genoeg, dus neem het niet 2 keer op een dag, gewoon 1 keer 3-5 gram per dag.


Recent wetenschappelijk onderzoek toont dit opnieuw aan. Ongetrainde jonge mannen volgden een fitnessprogramma voor 12 weken met of zonder creatine. Tijdens het onderzoek nam bij de groep zonder creatine de spiermassa met gemiddeld 2,1 kilo toe, terwijl bij de groep die creatine gebruikte de spiermassa met gemiddeld 4,3 kilo groeide. Simpel gezegd scheelt creatine je de helft op de sportschool ofwel je wordt 2x zo snel gespierd.


Creatine werkt vooral bij uitputtende repetitie-krachttrainingen. Vereiste is dat je probeert het uiterste uit je lichaam te halen. Creatine biedt de krachtsporter 10 à 15% meer stootkracht gedurende 10 à 12 seconden. Alle sporters die afhankelijk zijn van hun spierkracht hebben hier baat bij. Fitness-activiteiten kunnen beter worden uitgevoerd waarmee ook versnelde spiergroei mogelijk is. (Bij vegetariërs is het effect nog indrukwekkender.)

Ook is er nu vloeibare Creatine op de Markt. DIT IS PUUR TROEP!!
VLOEIBARE CREATINE WERKT NIET!

Intussen is er één definitief onderzoek opgesteld door de top twee creatine-onderzoekers (Dr. Kreider: sport-doeleinden; Dr. Tarnopolsky: medische doeleinden) ter wereld die betaald werd door de grootste creatine fabrikant (SKW DeGussa uit Duitsland) ter wereld.

Vandaag ontvingen wij een samenvatting van deze nieuwe onderzoeksresultaten die ook net op de SKW DeGussa-website geplaatst werd. Onderzoeksresultaten ( http://www.degussa-bioactives.com/bioactives/html/e/newsevents/news/030415.htm):

- zuivere creatine monohydraat poeder verhoogt je creatine-gehalte in spierweefsel met 30%
- vloeibare creatine producten hebben helemaal geen effect op de hoeveelheid creatine in spierweefsel

Ik hoop dat jullie er wat van geleerd hebben.



Divingjohan

:rolleyes: Dit vertegenwoordigd inderdaad een groot deel van de meningen ;).

Kijk maar eens bij de sticky's staan aardig wat onderzoeken.....

Maar bovenstaande feiten/meningen kan ik me wel bij aansluiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven