MuscleMeat

Creatine

Bezoekers in dit topic

tonbors

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Ik heb ongeveer tien maanden aan een stuk door creatine gebruikt. Ik had toen na het trainen en die dagen erna nooit veel last van pijn. Meestal alleen brandende spieren. Nu ik een week gestopt ben met creatine, heb ik meer last van spierpijn. Niet dat ik overtraind ben of blessures heb. Is dit nu dat creatine verschil?

Ja ik denk het wel, doordat je de creatine zolang hebt gebruikt is je lichaam er mischien gewend aan geraakt,of doordat je het niet meer gebruikt is je kracht wat afegenome waardoor de training intensiever is geworden..meestal wordt ook aangeraden om creatine in kuren te gebruiken...

creatine zorgt voor betere herstel, dus zonder zou je minder snel herstellen.

Uit onderzoek ik gebleken dat je creatine aan 1 stuks door kan gebruiken, zonder dat het nadelige invloeden heeft op je lichaam en op de opname ervan.

Persoonlijk zou ik de weken dat je erop zit, gelijk stellen aan de weken dat je er niet op zit.
Ongeveer 1 maand on, 1 maand off.

Creatine zorgt ervoor dat je langer in het anaerobe-alactisch (ATP-CP) energie systeem kan trainen.

Nu je gestopt ben train je weer wat sneller in het anaerobe-lactisch (melkzuur) energie systeem, wat dus wat sneller branderige spierpijn oplevert.

Heeft voor de rest niets met intensiteit od te maken (intensiteit verlaagd trouwens)

ik heb creatine in mijn turbo gainer zitten kan ik deze bijv 3 maanden aan een stuk gebruiken
of verliest het op den duur zijn effect?

alhoewel ik eens gelezen heb dat het wijs is om de 2-3 maanden terug een opladings sessie te doen (van 5 dagen).

daar is geen bewijs van, je kunt creatine je hele leven nemen.

ik zit er ook aan te denken creatine te gaan gebruiken in de toekomst, alleen zij er veel verschillende merken enz, ik wil het zeg maar 4 weken on, 4weken off gaan gebruiken en doe 8 herhalingen per setje, heeft creatine dan veel nut voor mij (btw ik groei eigenlijk niet meer in de gewichten)

sport wonder zei:
ik zit er ook aan te denken creatine te gaan gebruiken in de toekomst, alleen zij er veel verschillende merken enz, ik wil het zeg maar 4 weken on, 4weken off gaan gebruiken en doe 8 herhalingen per setje, heeft creatine dan veel nut voor mij (btw ik groei eigenlijk niet meer in de gewichten)

creatine = creatine dacht ik. Dus maakt niet veel uit.

Maar hoe let jij op je voeding? en wat zijn je stats?
Volgens mij kun je nog veel uit voeding halen.

Jopie

jopiepoekie zei:
creatine = creatine dacht ik. Dus maakt niet veel uit.

Maar hoe let jij op je voeding? en wat zijn je stats?
Volgens mij kun je nog veel uit voeding halen.

Jopie

stats zijn op het moment blessure aan de schouder, daarna wil ik weer een maand gaan opbouwen en dan langsaam mijn oude schema oppakken en zodra ik weer op dezelfde kracht ben als daarvoor (zal wel vrij snel zijn) wil ik creatine gebruiken aangezien ik gewoon niet meer groeide en pas 2 jaar fitnisde, verder eet ik voldoende van alles gezien mijn bloed spiegels (doe mee aan een onderzoek in het ziekenhuis) en was ook vlink aangekomen alleen laatste maanden dus niet meer.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven