MuscleMeat

creatinevocht (1 bezoeker)

Hield je vocht vast op creatineproducten die beweerden geen vochtretentie te hebben?


  • Totaal stemmers
    28
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

mass_builder

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
3.937
Waardering
2
Dag bodybuildingvrienden,

de vraag luid: Hield jij onderhuids ( subtucaan ) vocht vast bij het gebruik van creatineproducten die beweren geen onderhuidse vochtretentie te hebben ( denk hierbij aan creatine ethyl ester malaat, Cell Mass, Kre alkaline )

bvd mvg MB
 
Krealkalin gebrobeerd als voorheen non-responder, en daar heb ik geen verandering in kunnen brengen. Deed he-le-maal niets. Dronk nochtans gemiddeld zo'n 5 liter per dag, maar hield niet meer vocht vast dan voorheen naar mijn idee.
 
Ik zou denken dat jij als zoutzak juist heel veel vocht vast zo houden? ???
 
Ik had toch een grotere pomp, dus denk door vocht:p
 
TCM (tricreatine malaat) van Olimp gebruikt en hield daar ca. 1 1/2 ltr.mee vast, viel dus mee. Daarvoor Megagrow gebruikt en hield daar minstens 2 1/2 a 3 ltr. mee vast (het voelde als een hele emmer, helemaal opgezwollen). Olimp beweert overigens niet dat deze crea geen vocht vasthoudt maar wel minder dan mono, in die zin klopt hun verhaal.
 
ben nu bezig met de performance kre akalyn (enkel op trainingsdagen) 3pillen 1uur voor training

Wat ik ondervind is geen vochtophoud wel een grote krachttoename.
Ik heb daarvoor reeds mono,swole v2, v12 turbo gebruikt enkel met mono ging ik goed vooruit maar wel zeer veel vochtophoud (heb ik 90% van m'n striemen meegekregen) swole en v12 deed geen zak.

Dus ZEER tevreden over kreakalyn van P
 
Dag bodybuildingvrienden,

de vraag luid: Hield jij onderhuids ( subtucaan ) vocht vast bij het gebruik van creatineproducten die beweren geen onderhuidse vochtretentie te hebben ( denk hierbij aan creatine ethyl ester malaat, Cell Mass, Kre alkaline )

bvd mvg MB

En hoe ga je goed na of dit daadwerkelijk het geval is?!?
 
Wat mij in de loop der jaren is opgevallen is dat veel mensen die zeggen last te hebben van onderhuids vocht door creatine de creatine in combinatie nemen met grote hoeveelheden dextrose oid waardoor ik eerder denk dat het de grote hoeveelheden koolhydraten zijn die voor het vochtprobleem zorgen als die paar gram creatine
 
Wat 3XL zegt. Zelf was ik er absusievelijk ook vanuit gegaan dat creatine voor vochtretentie zou zorgen. Echter ik maakte een behoorlijk verschil tussen mijn inname van creatine monohydraat en creatine ethyl ester. De laatste nam ik in met zeer weinig dextrose terwijl ik bij creatine monohydraat een hogere dosis dextrose tegelijk innam.

Heb toen zelf de conclusie getrokken dat ik met creatine ethyl ester minder vochtretentie had, maar dat lijkt me dus eerder terug te voeren op de dextrose inname.
 
Wat 3XL zegt. Zelf was ik er absusievelijk ook vanuit gegaan dat creatine voor vochtretentie zou zorgen. Echter ik maakte een behoorlijk verschil tussen mijn inname van creatine monohydraat en creatine ethyl ester. De laatste nam ik in met zeer weinig dextrose terwijl ik bij creatine monohydraat een hogere dosis dextrose tegelijk innam.

Heb toen zelf de conclusie getrokken dat ik met creatine ethyl ester minder vochtretentie had, maar dat lijkt me dus eerder terug te voeren op de dextrose inname.

wat ik me dan afvraag is, je hoort rond je training (voor,tijdens en/of erna) een bepaalde hoeveelheid snel opneembare koolhydraten in te nemen. In mijn geval neem ik 40 gram voor en 40 gram dextrose na de training, in mijn shake in combinatie met 40 gram eiwitten. Deze koolhydraten zijn essentieel voor de herstel, dus hoe kun je dan minderen in de hoeveelheid snel opneembare koolhydraten?

Ik heb juist opgemerkt dat ik na mijn vakantie, waarbij ik dus een hele lange tijd geen creatine meer innam een stuk beter uitzag. Geen opgeblazen hoofd en buik. Ik neem nu dus al een tijd helemaal geen creatine, maar voor en na mijn training neem ik wel een shake met eiwitten en koolhydraten. Ik merk dat ik niet meer zoveel vocht vasthoud als toen ik deed, bij het innemen van megagrow. Dus ik trek de aanname dat het ook met de dextrose inname te maken heeft enigszins in twijfel, tenzij je het echt over extreem hoge doseringen hebt.
 
Ik bedoel hoger innamen als 40gr


Eigenlijk begon het onderhuidsvocht vast houden verhaal pas nadat je producten zoals CellTech kreeg. Voor die tijd hoorde je er niets over


Bv bij CellTech krijg je per serving 75gr dextrose binnen, als je dit dan combineert met een laadfase waarbij meerdre servings per dag genomen worden...............
 
Back
Naar boven