Fitness Seller

Creative en Proteine Shake

Bezoekers in dit topic

ManuelP

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
464
Waardering
0
Hallo,

Ik had een vraagje over het inemenen van deze twee supplementen.

Ik neem s'ochtends altijd een Proteine Shake, en wil vanaf morgen ook beginnen met creatine, om te kijken hoe ik hierop reageer.

Ik weet dat je Creatine in de opbouwfase 4 maal daags, 5 gram moet innemen met water of vruchtendrank. Nu is mijn vraag, kan ik dat tegelijketijd met een Proteine Shake inemenen, of moet daar tijd tussen zitten? Zelf denk ik van niet, maar wil het toch even bevestigt hebben van de pro's.

Trouwens, maakt het ook nog uit in resultaat, als je Creatine inneemt met water of bijv. appelsap?
 
20 gram per dag :eek: Zoveel ga ik niet gebruiken...

Ikzelf heb nu 5/6 gram per dag... volgens de beschrijving van de verpakking (van sponsor van dit forum)
 
Nou volgens mijn beschrijving staat er toch echt 15 á 20 gram per dag in opbouwfase. Als je 5 gram per dag gebruikt, doe je wel lekker lang met zo'n potje.

Naar een week, moet je ongeveer 5 gram voor het ontbijt, en 5 gram naar de training?

Maar in welke drank is het het beste?
 
ik neem creatine meestal in druivensap, heb ergens gelezen dat er een stof in druivensap zit die helpt om creatine beter op te nemen.

Shake neem ik liefst apart

20 gr is voor die oplaadfase maar de wetenschap hieromtrent of deze oplaadfase nodig is is onzeker, sommigen zeggen van wel anderen dan weer niet.

veel succes

bart
 
Oplaadfase is zeker wel nodig en 20 gram hoeft helemaal niet slecht te zijn, gewoon nemen. En ik zou de creatine een half uur voor het trainen nemen....
 
Oplaadfase is zeker wel nodig en 20 gram hoeft helemaal niet slecht te zijn, gewoon nemen. En ik zou de creatine een half uur voor het trainen nemen....

Buikkrampen zijn vaak te wijten aan zo'n hoge doseringen crea/dag.

3-5gram/dag, water opdrijven vind ik persoonlijk een beter advies.
 
1 week opladen 3x 5gr / dag met druivensap of ananassap (best voor het eten)
3 weken 1x 5gr/dag (best na de training)
 
Bedankt voor jullie snelle reacties!!!

Maar nu wordt het al een beetje verwarrend. De man die het mij verkocht zei ook dat ik naar de oplaad fase het beste voor het ontbijt 5 gram kan nemen (als je nuchter bent), en voordat je gaat trainen een half uurtje ong.

En hoe zit het met die Proteine Shake, kan ik die wel tegelijk met creatine nemen s'ochtends?
 
Als ik jou was zou ik 's ochtends direct na het opstaan een shake nemen met whey, creatine en een klein beetje dextrose. Een kwartiertje later begin je aan je ontbijt.

Direct na het trainen neem je weer een shake met whey, creatine en dextro. Half uurtje later een maaltijd.

Opladen enz is niet echt nodig.
 
Je moet gewoon doen wat er op de etiket van je creatine potje staat, want elke creatine merk schrijft iets anders voor...

Mijn creatine zegt dat ik bij de oplaadfase 3 keer per dag 5 gr. moet nemen, het liefst tijdens of na een maaltijd. Na de oplaad fase van 1 week, moet ik 2 keer per dag 5 gr. ook het liefst tijdens of na een maaltijd...

Dus jouw methode van inname is vrij normaal en de hoeveelheid ook....
Het opladen is nog omdat je eerst vrij weinig creatine in je lichaam hebt, en na de oplaadfase niet meer waardoor je je hoeveelheid kan gaan verminderen...
 
Bedankt voor jullie reacties, ik ga jullie adviesen opvolgen.
 
Trouwens, maakt het veel uit of je het nu in water mengt, of in een vruchtensapje bv appelsap of druivensap?
 
Trouwens, maakt het veel uit of je het nu in water mengt, of in een vruchtensapje bv appelsap of druivensap?

Innemen met simpele/snelle KH zou de opname bevorderen (dus dextro - druivesap oid)
Met gewoon water kan ook (voorkeur: lauw) , aan U de keuze...
 
Oplaadfase is zeker wel nodig en 20 gram hoeft helemaal niet slecht te zijn, gewoon nemen. En ik zou de creatine een half uur voor het trainen nemen....

Oplaadfase is niet nodig voor goed resultaat. Spieren zullen iets eerder verzadigd zijn maar staat tegenover dat het laden zelf problemen zoals diaree kan opleveren. Is dus gewoon een keuze die je maakt
 
Ik ben nu vanaf maandag aan het opladen, nog geen last gehad van diaree ;)
 
Back
Naar boven