• Veel plezier! 💪🏋‍♂️

MuscleMeat

Review Creatyl CEE - Pasio Ingredients

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Creatine
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Meer uithouding/kracht
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulken
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 12 weken
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Het zijn pillen, dus je proeft er niet veel van, maar als die pil je tong raakt werk je die rakker graag snel weg.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 4 tabs ca 15 min voor de training
  • Waar heb je het supplement gekocht? pasioingredients.com
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? -
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? €29,- Was toen een promotie omdat de droogzakjes niet in de verpakking bijgesloten waren en de fabrikant de houdbaarheid niet kon garanderen.
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja.

Mijn review:

Oké dit product wat in eerste instantie wat duurder op de markt lag, kon ik nu eens proberen voor wat minder. Dat kwam omdat tijdens het verpakken er twee droogzakjes in de pot geplaatst hadden moeten worden, wat dus niet het geval was. Dit doet geen enkele afbreuk aan de kwaliteit, aldus Pasio. De droogzakjes worden los bijgeleverd en moet je direct in de pot doet. Dit moet omdat de toegevoegde stof Betaine ontzettend vocht aantrekt.

Qua dosering heb ik steeds 4 tabs aangehouden, 15 min voor de training. Dit omdat het formulier wat ik erbij kreeg, vermelde dat men per 30kg lichaamsgewicht het beste 1 tab kon gebruiken.

De tabs zijn opzich best aan de maat, maar zeker niet groter dan andere geperste tabs op de markt. Het doorslikken ervan koste bij mij toch wel ff wat oefening, ze lijken vrij snel aan je tong vast te plakken. (Dan proef je gelijk ff die ranzige smaak van de esther). Maar na oefening deed ik het vrij makkelijk: achterop de tong leggen en direct wegspoelen met water.

Dat de stof Betaine vocht aantrekt is best wel rot aan het geheel, want dat doet het echt als de brandweer! Voor mij een nadeel, want ik vertrek in de ochten met mijn supplementen naar mijn werk, om na mijn werk gelijk door te gaan naar de gym. Je hoeft die tabs echt niet los in je broek of tas te laten zitten, want dan zijn ze half ontbonden tegen de tijd dat je ze nodig hebt. Zelf deed ik ze in het pillendoosje waar die droogzakjes in zaten wat erbij zat, daar hielden ze het aardig lang in vol.

Ook in de verpakking blijkt nu na langere tijd, dat de tabs zich niet te kranig weren tegen vocht van buitenaf, ook al zitten de zakjes erin. Ik heb nog een paar tabs over en je begint nu duidelijk te zien dat de buitenkant van de tabs niet meer gaaf is.

Over de werking van het product kan ik positief zijn, het deed wat ik ervan verwacht had! Ik had meer uithouding tijdens de zwaardere trainingen, eigenlijk precies dat wat je van een creatine verwacht, alleen heeft CEE nog wat extra voordelen, zoals geen vochtophoping.

Een prima supplement! Als cijfer een 9, het doet zijn werk als supplement prima, alleen de tabs (hoewel uitermate doordacht) zijn niet helemaal je van het.

Nog een stukje van de site van pasioingredients.com :

- werkt direct na inname, behoeft geen laadfase
- wordt 10x maal beter opgenomen dan creatine monohydraat
- stimuleert de aanmaak van spierweefsel
- makkelijk te doseren dankzij tabletten
- geen onderhuidse vochtophoping
- vollere en meer gedefinieerde spieren
- vermindert spierontsteking bij duursport
- geschikt voor vegetariërs en veganisten
- batchgewijs getest volgens NZVT normen

Toepassingsmogelijkheden
Creatyl™ betekent een ware doorbraak op het gebied van creatine suppletie, het bevat de meest effectieve vorm van creatine uberhaupt leverbaar. Samen met twee andere ingredienten is Creatyl™ een must voor de topsporter. Creatine wordt het meest gebruikt bij sporten waar kortstondig zwaararbeid wordt verlangd van de spieren zoals bij kortebaan atletiek, boksen, gewichtheffen en body building. Eigenlijk bij elke sport waar explosieve kracht nodig is, daar kan creatine van enorme waarde zijn.
Maar buiten de sport ontdekt men ook creatine als interessant supplement dat diverse toepassingen vindt bij behandeling van aandoeningen aan de spieren en of zenuwen zoals; arthritis, chronisch hartfalen, spieratrofie bij MS en zelfs bij vormen van dementie (Huntington’s disease) etc.

creatyl.jpg

Zou fijn zijn als je je gains erbij zou zetten :D

sorry hoor maar dat heeft echt geen nut volgens mij, ik train mezelf al te pletter voor 8 jaar, met wat creatine erbij is het heus niet zo dat ik ineens 5kg zwaarder kom te staan ofzo, of dat ik mijn 1rm's met 25kg verbeterd heb.

Het is meer een gevoel tijdens het trainen, wat je zelfverzekerd en sterk maakt, dat is het voordeel van een creatine product als deze.

- werkt direct na inname, behoeft geen laadfase
- wordt 10x maal beter opgenomen dan creatine monohydraat
- stimuleert de aanmaak van spierweefsel
- makkelijk te doseren dankzij tabletten
- geen onderhuidse vochtophoping
- vollere en meer gedefinieerde spieren
- vermindert spierontsteking bij duursport
- geschikt voor vegetariërs en veganisten
- batchgewijs getest volgens NZVT normen

Ik heb eigenlijk nog nooit een onderzoek gezien dat de claims ondersteunde... kan iemand me misschien aan een onderzoekje helpen ?

Entrez PubMed

zoeken op creatine, of creatine supplentation of whatever. Genoeg te vinden.

Entrez PubMed

zoeken op creatine, of creatine supplentation of whatever. Genoeg te vinden.

DUH !!!! Ja creatine, maar CEE ?? (bijvoorbeeld het feit dat het 10 keer beter opneemt dan creatine monohydraat bijvoorbeeld, of elk ander verschil met creatine monohydraat)

laat mij er eens 1 zien over "Creatine Ethyl Ester" dan ?

Het enige dat ik krijg is: Quoted phrase not found.

Naar CEE is inderdaad nog weinig of geen wetenschappelijk onderzoek gedaan. Er is al wel veel praktijk ervaring.

De tabletten zijn zodanig geperst, dat ze in de maag snel uiteenvallen. Het blijkt dat ze nu ook in de pot uiteen kunnen vallen bij te vochtige bewaaromstandigheden. Daarom wordt nu achteraf bij levering droogzakjes toegevoegd die het uiteenvallen tegen moeten gaan.
Voor de rest is er niks mis met het product en is ook niet 'bederfelijk' oid, slechts gevoelig voor minder optimale bewaaromstigheden.

Met vriendelijke groet,

Yvana van Pasio Ingredients

Ik gebruik nu ook die Creatyl maar meot je alleen de dosis nemen op trainingsdagen of ook op rustdagen?

Alleen op trainingsdagen

Ik heb ook een tijdje Creatyl gebruikt, maar let op. Zoals in de review reeds in aangegeven, Creatyl trekt enorm snel vocht aan! Ik had nog een halve pot staan op een droge, donkere plaats. Toen ik een week na men laatste inname de pot opende, was er van tabletten helemaal geen sprake meer.

Alles was aan elkaar gehecht door vocht dat er op de één of andere manier in terecht was gekomen. Ook al waren de droogzakjes aanwezig. Het heeft blijkbaar niet zoveel geholpen.

Dus besloot ik maar om met een lepel een stuk van de brok te scheppen en zo op te lossen in water. De werking is nog steeds hetzelfde maar de smaak...:tanden: Echt niet te drinken. Gewoon in één keer naar binnen halen en daarna direct iets eten om de smaak weg te krijgen.

Voor de rest goed product!

Wat je zegt klopt wel, ik had het ook, maar heb dus een halve pot weg geflikkert. Product is top, maar ik denk dat ze beter een consessie kunnen doen en een vulstof gebruiken, zodat het geen vocht meer aantrekt of zo iets. Het gaat door als kwaliteit, maar het komt zo over als troep.

waarom niet in gelatine capsules.. dat houdt het vocht toch buiten lijkt me ?

Het is mij niet goed bevallen: ik krijg gelatinevisoliepillen al met de grootste moeite weg en deze hoekige grote dingen gingen telkens op mijn antiperistaltiek mee omhoog.

Toen eerst maar mijn monohydraat opgemaakt.

Toen ik enige weken daarna de pot met CEE opende om het opnieuw te proberen bleken alle pillen uiteengevallen te zijn tot vochtige poeder. Ik heb het maar weggegooid.

Ik houd het dus weer bij creatine monohydraatpoeder.

mm dat uiteenvallen zie ik wel niet zitten..
en het feit dat er zo weinig onderzoek naar is gedaan is ook niet echt bevredigend.. naar het schijnt komt deze creatine ook op plekken waar hij beter niet zit? niemand iets gevonden i.v.m. onderzoeken?

Het is het eerste en tot dusver enige CEE product dat een NZVT certificaat heeft, dwz. gegarandeerd doping vrij.
De tabletten zijn met opzet zonder coating geperst om het uiteenvallen in de maag zo snel mogelijk te laten plaatsvinden. Dat heeft dan wel het risico dat ze fragieler zijn.

Toen ik enige weken daarna de pot met CEE opende om het opnieuw te proberen bleken alle pillen uiteengevallen te zijn tot vochtige poeder. Ik heb het maar weggegooid.

Ik heb de pot nu ruim 5 weken open en alle tabs zijn nog steeds ok, zonder ook maar een laagje poeder op de bodem te zien. Zaten er geen vochtzakjes bij?

Waarschijnlijk ligt het enorme verschil in de conditie van de tabletten vooral aan de verdeling van betaïne HCL over de gehele voorraad aan creatine ethyl ester.
We hebben een tijd geleden alle potten die we nog hebben aan een onderzoek ontworpen.
Hieruit bleek dat ongeveer de helft van de voorraad met 180 tabs niet meer goed is. Deze zullen we daarom voortaan als poeder verkopen tegen een afbraakprijs van 30 euro per 2 potten, ook al zijn sommige potten nog 100% goed. Wij hebben bijv zelf pas weer een pot aangebroken met 180 tabs en die zien er puntgaaf uit zonder enig gebrek.

De voorraad met 240 tabs bleek voor 99% goed te zijn. Hoe dat komt? Vergeten betaïne toe te voegen? Geen idee. Het is gewoon zo.
De voorraad met 240 tabs wordt vanaf nu verkocht tegen de oude prijs van 180 tabs.

Het blijft een superproduct. Het is alleen zo dat het stofje betaïne zo enorm veel vocht aan zuigt, dat het de tabletten poreus laat worden.
Dat zijn nu eenmaal dingen waar je als ontwikkelaar van innovatieve producten wel eens overheen kijkt.

Betaïne zelf is een zeer interessant stofje, wat onlangs weer in de warme belangstelling is gekomen. Jammer alleen dat het vervelende fysiologische eigenschappen heeft.

warme belangstelling
explain? :rolleyes:

Back
Naar boven