AndroidHealthClinic

Creëer het lichaam van je dromen: Deel 2

Bezoekers in dit topic

d89d1858b069fadf51e8f69c14106a7f.jpg


Creëer het lichaam van je dromen: Deel 2

In deel 2 gaan we dieper in over wat voor soort oefeningen effectief zijn voor het creëren van het lichaam van je dromen.

0cb0933286a11544fe926fe29da91312.jpg

Foto van mij @ Sterkste junior van Nederland.

Omdat ik veel ervaring heb gehad met strongman training weet ik dat het zeer effectief kan zijn voor het opbouwen van spiermassa, conditie en voor het kwijtraken van overtollig vet.

Een goed en misschien wat extreem voorbeeld van wat strongman training voor je kan doen is toch wel Mariusz Pudzianowski.

e86e5fd4b7d1a1c1fe34e4142c742ce8.jpg

Foto van Mariusz Pudzianowski.

Uiteraard is het voor de gemiddelde mens lange na niet na te doen hoe deze man traint en met welke gewichten hij traint. Gelukkig is er nu een strongman apparaat op de markt die geschikt is voor de "gemiddelde" sporter (al is het wel aan te raden dat je al wat langer aan fitness doet voordat je dit apparaat begint te gebruiken).

0f009884f4a0f902dfe1b157163d0fbf_medium.jpg

Foto van de "fitness versie" van de bekende strongman log (ook wel bekend als boomstam tillen bij de Sterkste man van Nederland op TV).

Er zijn zeer veel mogelijkheden met de strongman log. Je kunt je hele lichaam er mee trainen. Normaal gesproken weegt een strongman log (standaard) rond de 80 kg wat het voor de gemiddelde sporter onmogelijk maakt om ermee te trainen.

Er is nu een "fitness versie" op de markt die rond de 35 kg weegt met een totale lengte van 120 cm en een diameter van 21 cm.

Krachttraining

Zoals ik al zei kun je het hele lichaam trainen hiermee en dit zijn de oefeningen die je er mee kunt doen:


  • Deadlift (traint benen, rug en trapezius
    Bent Over Rows (traint voornamelijk bovenrug)
    Cleans (traint trapezius en schouders)
    Military press (traint schouders)
    Push press (schouders)
    [Link niet meer beschikbaar] (trapezius en schouders)
    [Link niet meer beschikbaar] (benen)
    [Link niet meer beschikbaar] (kuiten)

Klik op de naam van een oefening om het plaatje van de uitvoering te zien. In plaats van met een barbell doe je deze oefeningen dan dus met de strongman log. Voor kuitheffen is het een kwestie van de strongman log vasthouden en dan gewoon je kuiten "heffen".

Medleys

Voor uithoudingsvermogen raad ik aan om medleys te doen. Dit houdt in dat je meerdere oefeningen achter elkaar doet. Voorbeeld van een medley: 10 herhalingen deadlift, 10 herhalingen Bent Over Rows, 10 herhalingen Military press en 10 herhaligen Front squats.

Vertrouw me dat dit een enorme test is voor je uithoudingsvermogen en ook een geweldige manier om het te verbeteren.

Conclusie

Zoals je ziet zijn er heel veel mogelijkheden met de "fitness versie" van de strongman log en aangezien deze niet zo groot is kun je er gewoon thuis mee trainen.

Het mooie vind ik toch ook wel dat dit apparaat vrijwel niet kapot kan en dat je de rest van je leven er van kan profiteren omdat ie zo lang meegaat. Ben je dus klaar voor een nieuwe uitdaging op het gebied van sport/fitness of zoek je een nieuwe oefening die je helpt sterker, gespierder, slanker en fitter te worden dan raad ik zeker dit krachtapparaat aan.

Levensles van vandaag is: Have the courage to follow your heart + intuition they somehow already know what you truly want to become.

Wees moedig en volg je eigen hart en intuitie en vooral als mensen in je omgeving je vertellen wat je zogenaamd zou "moeten" doen en die denken te weten wat het beste voor je is.

Als je bijvoorbeeld een vrouw bent en je wilt strongman training doen en anderen vertellen jou dat je dit niet kan of moet doen, dan laat jij ze lekker zien dat het wel degelijk kan als je voelt dat dit iets is dat je dichter bij jezelf brengt. Volg je hart!!

5959ee4530dc50aae3c803d2fa26bf42_medium.jpg


e1ad0ee23d249ab7df513502f1155d2e_medium.jpg



Dit was het al weer. In deel 3 zal ik wat meer schrijven over voeding en supplementen. Until next time :).
 
Great!
 
Back
Naar boven