XXL Nutrition

Creëer het lichaam van je dromen: Deel 4

Bezoekers in dit topic

d89d1858b069fadf51e8f69c14106a7f.jpg


Creëer het lichaam van je dromen: Deel 4

fe7dac532f3aac4245d52b3223837da3.jpg


Vandaag gaan we het voornamelijk hebben over innerlijke vrede en meditatie. Wat ik je eerst wil doen beseffen is het volgende: problemen zijn uitdagingen die je sterker, wijzer en rijper maken.

Problemen zijn er niet om je te straffen, maar om je te verbeteren. Ik heb genoeg lijden en problemen ervaren om te beseffen dat dit achteraf een geschenk is geweest omdat het een beter mens van me heeft gemaakt. De sleutel tot geluk is van jezelf houden. Als je veel hebt meegemaakt heb je ook de kans gekregen om dichter bij jezelf te komen en dingen meer te waarderen in het leven. Zijn mensen die veel lijden dus zogenaamd zielig? I beg to differ..

Liggende aan hoe je er naar kijkt is het leven heel erg mooi en is alles een geschenk. Bovenal is het vooral een reis die we ervaren en zonder twijfel zal aan het einde van die reis alles op zijn plaats vallen (voor iedereen). En bekijk het eens zo.. Als je liefde voelt dan voel je toch vreugde, geluk, heelheid, compleetheid en je vooral heel erg goed? Is het dan niet logisch om te doen beseffen dat als je van jezelf houdt je bijna de hele tijd je zo goed kan voelen? Denk het wel en ik weet vanuit ervaring dat het zo is. Love makes you whole so make it your goal.

Zie het leven dus als een reis naar zelfliefde en aan het einde van de reis zul je absoluut gelukkig zijn. Maar we moeten ook de negatieve dingen ervaren om het positieve te kunnen waarderen. De reis is het geschenk.

Innerlijke vrede

Om dichter bij jezelf te komen moet je ook aan jezelf werken. Hier hoort bij dat je moet leren, groeien, innerlijke wonden moet helen en uiteindelijk de dingen moet doen die je dichter bij jezelf brengen.

Het mooie is dat er vele wegen naar rome leiden en elk pad komt uiteindelijk op de eindbestemming uit. Als je kan beseffen dat je een purpose en missie hebt in het leven en dat je door een hoger iets hierin wordt begeleid, en dat je het hoe dan ook de eindbestemming zult halen omdat dit in de sterren geschreven staat, dan geeft dat al heel veel vrede en ruimte om te genieten van je leven.

Ik claim overigens niet dat het zo is want ik voel die behoefte niet. Ik zeg alleen dat als je het zo kunt zien dat dit veel ruimte zal geven om dingen minder serieus te nemen en om van je leven te genieten. Ik geloof zelf dat alles een reden heeft en dat er een heel positieve betekenis achter alles zit, maar ik zou dit niet willen opdringen aan anderen. Wat ik je in ieder geval wel kan vertellen is dat je er meer aan hebt om een positieve kijk te hebben op het leven dan een negatieve kijk en dat het wel degelijk helpt om je over te geven aan het plan dat god voor je heeft. En of je nou gelooft in god of niet het zal je meer vrede geven om gewoon alles los te laten en te vertrouwen dat het leven of het universum een positief iets is met een prachtig doel waarbij de reis het geschenk is.

ae47c8da9762d211395650703f8f006e.jpg


En op een manier is ook iedereen een work in progress. We're all just walking each other home. En wie weet wat we nog allemaal zullen bereiken? Infinity and beyond :-).

Meditatie

Omdat iedereen een work in progress is kan het enorm helpen om de tijd te nemen om naar binnen te gaan en aan jezelf te werken. Meditatie is daarom heel erg belangrijk als je dichter bij jezelf wilt komen.

Meditatie is het overigens het observeren van je gedachten zonder oordeel. Het gaat erom dat je zelf de stilte wordt niet dat je jouw gedachten stopt (wat overigens niet eens mogelijk is).

Veel mensen denken dat meditatie de practice is van het stilmaken van de mind maar dit is gewoon onzin en neem dit maar aan van iemand die jarenlang en elke dag urenlang heeft zitten mediteren.

Daarnaast is het hoe dan ook zinvol om gewoon op een stoel te gaan zitten en je leven op een rijtje te zetten. Verwerken, acceptatie, loslaten en helen komt hierbij in mind.

Helaas zijn ontzettend veel mensen afgeleid door oppervlakkige dingen of verslavingen. Dit geeft niet.. Ook deze ervaringen leveren levenslessen op. Het is zelfs zo dat elke ervaring wel van waarde is omdat je er hoe dan ook van leert en groeit. Soms moet je ook donkere dingen ervaren om vervolgens heel bewust onderscheid te kunnen maken. Er is dus geen enkel oordeel over jou leven. Jij hebt het recht om te leren en te groeien en niemand heeft daar iets over te zeggen. Mensen die daar toevallig betrokken bij zijn trekken dat overigens ook voor een reden aan en moeten hier ook een les uit trekken.

Je schuldig voelen kan mooi zijn omdat dit iets is wat je beter naar jezelf doet kijken. Maar schaamte en een zo diep schuldgevoel hebben dat je niet meer kan functioneren is nergens voor nodig. Jij kan er namelijk ook niks doen als je in het verleden ontwetend was en domme fouten hebt gemaakt. Uiteindelijk zul je door de levenslessen die je daarmee hebt geleerd anderen mensen kunnen helpen. Zo kun je het ook bekijken dus kop op als je je slecht voelt over iets dat je in het verleden hebt gedaan ;-).

Voor meditatie raad ik overigens aan om te beginnen met 10 minuten per dag gewoon je gedachten te observeren. Gebruik deze tijd ook om inzichten te ontvangen en inspiratie op te doen. Ik zelf doe vaak inspiratie en waardevolle inzichten op tijdens mijn meditatie sessies. Ik zelf mediteer overigens uren per dag maar ik ben het al aardig gewend en ik vind het ook leuk om te doen.

In deel 1 van create the body of your dreams heb ik al uitgelegd hoe belangrijk focus is en hoe je hiermee je leven kan veranderen. Uiteraard helpt meditatie enorm met het hebben van focus. Onderschat dus niet hoeveel je eraan kan hebben en probeer het op te bouwen.

Ik vind ook dat meditatie één van de beste dingen is om je beter te doen voelen op een slechte dag of als je iets heel negatief hebt meegemaakt. Het is absoluut beter dan jezelf verdoven met alcohol en druqs die je alleen maar tijdelijk beter doen voelen. Discipline is overigens een vereiste voor meditatie.

Sommige mensen zullen zich afvragen waardoor krijg je discipline? Het antwoord is waarschijnlijk toch wel lijden. Ik ben zelf erg veel gepest in mijn jeugd en heb het nodige lijden ervaren. Persoonlijk denk ik dat dit me veel innerlijke kracht en ook discipline heeft meegegeven. Uiteindelijk leer je van lijden ook hoe sterk je bent en ik ben er van overtuigd dat je alles aankan dat op je pad komt.

Als je denkt dat je niet genoeg discipline of kracht hebt dien je te vertrouwen dat het leven zelf je in verloop van tijd wel sterker zal maken omdat we allemaal wel barrières moeten overkomen. Uiteindelijk kom je er vanzelf wel achter hoe sterk je wel niet kunt zijn en op dat punt zul je ook wel meer behoefte hebben aan meditatie en dan zul je vanzelf er beter in worden. Je zult altijd alles hebben wat je nodig hebt. Ook innerlijke kracht zul je vanzelf krijgen als je het echt nodig hebt..

Dat was het al weer.. Until next time :).
 
Laatst bewerkt:
Zet deze allemaal in 1 topic. Blijft het bij elkaar en hoef je niet te zoeken.
 
Ik denk dat onaardig doen tegen andere mensen zowel technisch als praktisch gezien niemand goed doet :rolleyes:, maar dat even terzijde want dat zegt meer over jou. Misschien schrijf ik deze artikelen ook om andere mensen te helpen? Dan is het alleen maar beter dat meer mensen het kunnen vinden. Als ik alle artikels in 1 post moet proppen dan heb je ook geen overzicht meer en ik schrijf het nou eenmaal in delen. Mochten meerdere mensen nou echt willen dat ik het in 1 topic stop dan zal ik het overwegen. Ik denk dat het nu nog niet nodig is.
Gast chill out. Tuurlijk ben je heel lief en zijn het leuke artikeltjes, maar je post zoveel mogelijk urls naar je eigen sites en dat doe je echt niet zonder reden.
 
Gast chill out. Tuurlijk ben je heel lief en zijn het leuke artikeltjes, maar je post zoveel mogelijk urls naar je eigen sites en dat doe je echt niet zonder reden.

Ik ben chill maar ik hou er niet van als mensen onaardig gaan doen zonder geldige reden.

Natuurlijk doe ik dat namelijk niet zonder reden. Ik denk dat de meeste mensen het zo doen. Er is toch niks verkeerd met het creëren van win-win situaties? Er zit heel wat bloed, zweet en tranen in mijn werk dus als ik op deze manier mensen kan aantrekken die mijn diensten werkelijk nodig hebben dan zie ik niet wat daar mis mee is.

Aangezien de inhoud letterlijk van mijn website komt is het toegestaan om deze als bron te vermelden. Althans dat lijkt me wel zo eerlijk en aangezien mijn posts zijn goedgekeurd door een moderator neem ik aan dat hun dit ook zo zien.
 
Ik ben chill maar ik hou er niet van als mensen onaardig gaan doen zonder geldige reden.

Natuurlijk doe ik dat niet zonder reden. Ik denk dat de meeste mensen het zo doen. Er is toch niks verkeerd met het creëren van win-win situaties? Er zit heel wat bloed, zweet en tranen in mijn werk dus als ik op deze manier mensen kan aantrekken die mijn diensten werkelijk nodig hebben dan zie ik niet wat daar mis mee is.

Aangezien de inhoud letterlijk van mijn website komt is het toegestaan om deze als bron te vermelden.
Ik doe niet onaardig, lig er echt niet wakker van als je je ranking van je site omhoog wil krikken. Zoals ik al zei je posts zijn nuttig, je hoeft je echt niet aangevallen te voelen ofzo. Kusje d'r op om het goed te maken? :)
 
Ik doe niet onaardig, lig er echt niet wakker van als je je ranking van je site omhoog wil krikken. Zoals ik al zei je posts zijn nuttig, je hoeft je echt niet aangevallen te voelen ofzo. Kusje d'r op om het goed te maken? :)

Ok mijn excuses. Ik kreeg even de indruk dat je het niet zo aardig bedoelde. Ik zie op dit forum soms mensen elkaar verbaal aanvallen om de meeste bizarre redenen dus vandaar. Yup we're good :) :aai:.
 
Ok mijn excuses. Ik kreeg even de indruk dat je het niet zo aardig bedoelde. Ik zie op dit forum soms mensen elkaar verbaal aanvallen om de meeste bizarre redenen dus vandaar. Yup we're good :) :aai:.
No problemo bro. :)
 
Ik doe niet onaardig, lig er echt niet wakker van als je je ranking van je site omhoog wil krikken. Zoals ik al zei je posts zijn nuttig, je hoeft je echt niet aangevallen te voelen ofzo. Kusje d'r op om het goed te maken? :)
Vind de reactie van TS erg negatief zeker voor iemand die aangeeft met meditatie bezig te zijn en innerlijke rust te hebben bereikt.
 
Ok mijn excuses. Ik kreeg even de indruk dat je het niet zo aardig bedoelde. Ik zie op dit forum soms mensen elkaar verbaal aanvallen om de meeste bizarre redenen dus vandaar. Yup we're good :) :aai:.



Dat ben ik, maar dat komt vaak omdat ik het topic of de post niet gelezen heb.
 
Vind de reactie van TS erg negatief zeker voor iemand die aangeeft met meditatie bezig te zijn en innerlijke rust te hebben bereikt.

Als je innerlijke rust hebt bereikt hoef je nog niet perfect te zijn. Dat is namelijk niemand.
Daarnaast maakt het mij zelf niet zoveel uit of iemand denkt dat ik wel of niet innerlijke vrede heb. Als je het zelf maar weet denk ik dan. Ik ben in het verleden veel gepest geweest en ben ook in het verleden hier op het forum vrij vaak verbaal aangevallen (soms ook zonder aanleiding). Dat maakt het voor mij dat ik vrij snel in de verdediging schiet of dat ik denk dat iemand negatief is tegenover mij. Ik denk wel dat je beter eerst iemand de benefit of the doubt kan geven voordat je een conclusie trekt dus bedankt voor deze spiegel. Misschien moest ik gewoonlekkel ook de benefit of the doubt geven voordat ik zo fel reageerde.



---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 19:02 ----------

Dat ben ik, maar dat komt vaak omdat ik het topic of de post niet gelezen heb.

:roflol:
 
Laatst bewerkt:
Als je innerlijke rust hebt bereikt hoef je nog niet perfect te zijn. Dat is namelijk niemand.
Daarnaast maakt het mij zelf niet zoveel uit of iemand denkt dat ik wel of niet innerlijke vrede heb. Als je het zelf maar weet denk ik dan.

Je kunt zoiets wel over jezelf zeggen, maar het lijkt mij effectiever als je het toont ipv het te zeggen. Dan zien andere mensen het ook en dan krijg je dit soort toestanden niet.

Succes!
 
Je kunt zoiets wel over jezelf zeggen, maar het lijkt mij effectiever als je het toont ipv het te zeggen. Dan zien andere mensen het ook en dan krijg je dit soort toestanden niet.

Succes!

Tja, ik heb zelf ook nog genoeg te leren hoor :). Je hebt overigens absoluut gelijk en ik zal in het vervolg er op letten. Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
d89d1858b069fadf51e8f69c14106a7f.jpg


Creëer het lichaam van je dromen: Deel 5

Vandaag gaan we het hebben over rolemodels. Iets dat zeer van kan nut zijn bij het visualiseren van het lichaam (of leven) van je dromen.

The importance van visualiseren heb ik al beschreven in deel 1 van create the body of your dreams. Wat ik nog niet heb besproken is dat je ook foto's, filmpjes of zelfs levensechte personen als voorbeeld kan nemen om een voorstelling te maken van wat je echt wilt voor jezelf.

Het is zo belangrijk om een duidelijk beeld te hebben van hoe jouw ideale leven of lichaam er uitziet. Voor mij zelf is het echt crystal clear. Ik heb een droom en een visie en ik maak er elke dag een voorstelling van in mijn hoofd. Er zijn verschillende films, foto's, youtube videos en soms zelfs echte mensen die bijdragen aan het visualiseren van het leven waar ik zelf van droom.

Mijn rolemodels

a58f0679e2d4a0a9838312c70c34e4b5_medium.jpg


Ik ga ze niet allemaal noemen maar ik zal wel 2 grote voorbeelden noemen en de eerste is Goku van Dragon Ball Z. Klik hier om een tribute van Goku te bekijken zodat je een indruk krijgt van hem.

In mijn mening is Goku een symbool van liefde, compassie, kracht, doorzettingsvermogen, moed, onschuld, purity en beauty. Zoals in het tribute filmpje wordt beschreven: he is like an angel. Boven alles is hij een echte held. Goku zal altijd een plekje in mijn hart hebben en hij is voor mij toch wel echt een rolemodel. Op youtube zijn overigens veel motiverende filmpjes te vinden van Dragon Ball Z die je echt een boost kunnen geven. Ik zal hieronder een paar met je delen.


Ik gebruik ze zelf ook om bijvoorbeeld kracht te visualiseren waar ik veel passie voor heb.

1ae995f3afec9f9ca62f2b1de2d8dea9.jpg


Mijn tweede rolemodel is Edmond Dantes van de film The Count of Monte Cristo (2002).

Wat ik zo mooi vind aan Edmond Dantes is dat hij ontzettend lang door een hel is gegaan en dat hij daarna een leven voor zichzelf heeft gecreëerd waar de meeste mensen niet eens van durven dromen.

Na regen komt echt zonneschijn... En als het ontzettend lang duurt (zoals bij Edmond Dantes) dan manifesteert het gewoon groter en zal de beloning nog groter zijn. Edmond Dantes is voor mij een symbool van kracht, doorzettingsvermogen, rijkdom, vrijheid en het zijn van majestueus, groots, koninklijk, machtig, respectabel en edel. Uiteindelijk kiest hij er ook voor om goed te doen met zijn macht en rijkdom desondanks dat hem zoveel is aangedaan. Ook Edmond Dantes zal altijd een plekje in mijn hart, dromen en visie hebben.

Wie is jou rolemodel

Ik heb je nu een indruk gegeven van mijn eigen rolemodels en hoe zij mij helpen bij het visualiseren van het leven waar ik zelf van droom. Zoals ik al eerder in één van mijn artikels heb verteld: you become what you see. Blijf dromen en je dromen zullen waarkomen. Dream on until your dreams come true.

Uiteraard moet je ook actie nemen, hard werken, doorzetten, blijven geloven en nooit opgeven. Degene die voor jou dus een rolemodel zijn kunnen gezien worden als mensen die een droom en visie hebben ontwikkeld door hun eigen levenservaringen en vervolgens alles hebben gedaan om deze te verwezenlijken.

Als hun het kunnen dan kan jij het ook. Geloof het of niet we hebben allemaal unlimited potential. Want iedereen heeft liefde in zich en liefde is de sterkste kracht van het universum. Rise and rise again until you become love.

Geef de moed nooit op want hoe vervelend je leven soms ook kan zijn onthoud dat dit is wat je maakt tot wie je bent. Pain is temporary but glory is forever!

d7b662e09666e4c10693a0cd1e8e674a_medium.jpg
 
Laatst bewerkt:
Interessante artikelen! Zelf zal ik niet snel aan meditatie doen. Daar ben ik te druk in mijn hoofd voor... wat ik wel doe, is om alle negatieve prikkels uit mijn leven te verbannen. Zoals minder internetten, aangezien dat nogal veel (negatieve) prikkels geeft. Het komt er eigenlijk op neer: de oorzaken aanpakken maar dan op een andere manier en is m.i. beter, al denk ik dat als je meditatie er bij doet dat het nog beter werkt.

Keep up the good stuff. :)
 
Interessante artikelen! Zelf zal ik niet snel aan meditatie doen. Daar ben ik te druk in mijn hoofd voor... wat ik wel doe, is om alle negatieve prikkels uit mijn leven te verbannen. Zoals minder internetten, aangezien dat nogal veel (negatieve) prikkels geeft. Het komt er eigenlijk op neer: de oorzaken aanpakken maar dan op een andere manier en is mogelijk beter, als denk ik dat als je meditatie er bij doet dat het nog beter werkt.

Keep up the good stuff. :)

Als je dit maar vaak genoeg herhaalt dan ga je het nog geloven ook.

Juist mensen die het druk (in hun hoofd) hebben kunnen enorm veel hebben aan meditatie.
 
Als je dit maar vaak genoeg herhaalt dan ga je het nog geloven ook.

Juist mensen die het druk (in hun hoofd) hebben kunnen enorm veel hebben aan meditatie.

Ben ik het mee eens :).
 
Back
Naar boven