XXL Nutrition

Croc's cut-dieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CrocoDillon

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 feb 2003
Berichten
677
Waardering
0
Maaltijd 1 Brinta 40gr
Melk 250ml
Whey 30gr
Water

Maaltijd 2 Krenten/mueslibol x2
Plak kaas
Plak kipfilet
Water

Maaltijd 3 Volkoren brood x2
Tonijn 100gr
Water

Maaltijd 4 Aardappel 50gr
Groenten 100gr
Kip/vis 200gr
Water

pre-train Volkoren pasta 50gr
Melk 200ml
Banaan
Water

train Water

post-train Whey 30gr
Melk 300ml
Glucose 60gr
Banaan
Water

Maaltijd 5 Volkoren brood x2
Ei x4
Eidooier x1
Melk 250ml
Water

Totaal: 2634,7 KCal
208,76 Eiwit
315,17 KH
55,89 Vet

Er zijn vast veel op/aanmerkingen, die hoor ik graag :) Hiernaast gebruik ik nog wat supps zoals multivit/min.

Ik ben 1.80m, 80kg met volgens elek. weegschaal 22% BF uhmmm... mijn trainingsschema staat in trainingsforum. Ik wil natuurlijk BF laag, maar niet extreem... <10% ofzo.
 
maaltijd 2:
Krentenbol is wit brood / Luxe Brood (beter volkoren brood)
plak kaas: wat voor een kaas? 20+ 30+ of 40+?

Pre-Train:
eiwitten???

na training:
maak die shake+dextrose met water (ivm opname)
en daarna pas melk drinken

algemeen:

vet? probeer zoveel mogelijk o.v's ipv vv's (melkproducten hebben veel vv's, vis en noten veel ov's)

voor cutten is 1l melk wel erg veel

slik wat extra calcium tabletten
 
Laatst bewerkt:
Ik ben tevreden over je schema!! :D
En dit nog i.c.m. Stack II ik ben erg benieuwd welke resultaten je gaat halen ik zit zelf nog te denken over
Stack II of Xenadrine RFA-1.
 
Originally posted by Elmar
Ik ben tevreden over je schema!! :D
En dit nog i.c.m. Stack II ik ben erg benieuwd welke resultaten je gaat halen ik zit zelf nog te denken over
Stack II of Xenadrine RFA-1.

Thnx, ik hou je op de hoogte. Je vindt nu dus ook dat StackII acceptabel is :) Zolang je niet gaat overdoseren, en daar is disipline voor nodig. Ik merk weinig effect van een capsule en dan denk ik zal ik er nog één erin gooien en dan cardio doen. Maar ik hou me maar aan de voorschriften :D
 
Originally posted by Scighera
maaltijd 2:
Krentenbol is wit brood / Luxe Brood (beter volkoren brood)
plak kaas: wat voor een kaas? 20+ 30+ of 40+?

Hmm, en muesli is dat ook wit? Anders verander ik het in volkorenbrood. De kaas is 20+, van slankie

Pre-Train:
eiwitten???

Uhmmm... is dat nodig dan, dan doe ik er 40gr tonijn bij = 10gr eiwit.

na training:
maak die shake+dextrose met water (ivm opname)
en daarna pas melk drinken

Whey met water smaakt goor, mag het met magere melk?

algemeen:

vet? probeer zoveel mogelijk o.v's ipv vv's (melkproducten hebben veel vv's, vis en noten veel ov's)

Tjah, dan moet ik vv omlaag doen... minder melk, meer magere melk?

voor cutten is 1l melk wel erg veel

En als ik de helft mager neem?

slik wat extra calcium tabletten

Extra supplementen:

StackII
3x/dag Calcium+Mg+Zn (333,133,5mg/tablet)
Multimin+vit
Anti-oxidanten
biergist
 
Originally posted by Scighera
na training:
maak die shake+dextrose met water (ivm opname)
en daarna pas melk drinken


please laat 3xl dit niet lezen :D
 
merk je weinig van stack II? heb je die van M double U? ik ga er nl keihard van. ik ga de eerste 6 weken beginnen met twee per dag. eentje 's morgens vroeg voor de cardio (die is om de dag in de eerste weken) en eentje dik een uur voor de training.
 
Ik heb M Double U jah, merk weinig in de zin van op korte termijn, niet dat ik het id heb dat ik zoveel energie heb. Maar ik heb het pas 2 dagen en ik heb er vertrouwen in dat het werkt waarvoor ik het heb :) Neem jij het op lege maag? Hoelang voor de cardio? Aangeraden wordt niet langer dan een maand het te gebruiken.

Maar wat vind je van de rest van mijn schema? Te weinig ovv zeker? Ik ga op zoek naar lijnzaadolie.
 
ik zit zelf qua cal. veel hoger en qua grammen vet gelijk (mijn VVM is stuk hoger). veel mensen zijn op dit forum anders van mening. maar ik vind dat aantal grammen vet wel ok. ik heb het nog niet gedaan maar ik pak de stack samen met twee koppen koffie en amino's op de nuchtere maag en ga dan een half uur fietsen de eerste weken om de dag.
suc6 verder
 
Originally posted by patrick



please laat 3xl dit niet lezen :D

vertel,, wat is er mis? Kan ik er ook wat van leren :)

@Croco
het kost ook tijd om eiwitten te verwerken. als je wat voor het trainen neemt wordt het tijdens en na de training gebruikt

Wat is er vies aan whey met water? meestal zit er een aardbijen/bananen/vanille/cocos smaak aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wie het zei dat je postworkout shake wel met melk mag omdat de whey niet vertraagd wordt en dat de tragere eiwitten uit de melk zorgen voor eiwitten wanneer de whey gebruikt is. Vet uit melk kan misschien wel vertragen omdat dat de doorstroom van maag naar de rest vertraagd, daarom is magere melk misschien beter?

Voor het trainen ga ik dus ook eiwitten eten (een uur ervoor?) Hoeveel eiwitten? 10gr eiwit van tonijn?

Whey met water blijft niet als een shake, onderin komt waterig spul en het schuim gaat allemaal drijven...
 
Originally posted by the_ur
ik zit zelf qua cal. veel hoger en qua grammen vet gelijk (mijn VVM is stuk hoger). veel mensen zijn op dit forum anders van mening. maar ik vind dat aantal grammen vet wel ok. ik heb het nog niet gedaan maar ik pak de stack samen met twee koppen koffie en amino's op de nuchtere maag en ga dan een half uur fietsen de eerste weken om de dag.
suc6 verder

Dus ik moet minder vet? Ik heb het eidooier al geschrapt, die eet ik in de bulk wel weer :) Ook heb ik het melk omlaag gebracht tot 550ml mager en 300ml halfvol. Ik zit op 37,5 gr vet en dan ga ik lijnzaadolie kopen om aan te vullen en ik bak mijn vis en kip af en toe in olijfolie.

Aangepast schema totaal:

2324,2 KCal
203,91 Eiwit
252,89 KH
52,41 Vet

Dat is laag! zit de lijnzaad al bij. Ik ga eerst een week doen met 2700KCal, als dat te weinig werkt ga ik mijn aangepast schema toepassen. In één keer je energie inname crashen is niet goed heb ik begrepen ivm. je lichaam die je stofwisseling net zo laat crashen?
 
Originally posted by CrocoDillon
Ik weet niet wie het zei dat je postworkout shake wel met melk mag omdat de whey niet vertraagd wordt en dat de tragere eiwitten uit de melk zorgen voor eiwitten wanneer de whey gebruikt is. Vet uit melk kan misschien wel vertragen omdat dat de doorstroom van maag naar de rest vertraagd, daarom is magere melk misschien beter?

Voor het trainen ga ik dus ook eiwitten eten (een uur ervoor?) Hoeveel eiwitten? 10gr eiwit van tonijn?

Whey met water blijft niet als een shake, onderin komt waterig spul en het schuim gaat allemaal drijven...

1-1.5uur voor je training (van 1 uur?) hoeveelheid ongeveer 10-15gram
 
Yep een uur trainen maximaal, okay 40gr tonijn + 50gr pasta = ongeveer 15gr eiwit
 
Originally posted by CrocoDillon
Ik weet niet wie het zei dat je postworkout shake wel met melk mag omdat de whey niet vertraagd wordt en dat de tragere eiwitten uit de melk zorgen voor eiwitten wanneer de whey gebruikt is. Vet uit melk kan misschien wel vertragen omdat dat de doorstroom van maag naar de rest vertraagd, daarom is magere melk misschien beter?

Voor het trainen ga ik dus ook eiwitten eten (een uur ervoor?) Hoeveel eiwitten? 10gr eiwit van tonijn?

Whey met water blijft niet als een shake, onderin komt waterig spul en het schuim gaat allemaal drijven...
3xl's uitleg (lang geleden) liet zien dat wanneer er in verhouding meer wei is dan caseine de eiwitten niet in de maag klonteren zoals caseine wel de neiging heeft. In melk zit in verhouding veel meer whey dan caseine, dus zal er geen remming zijn.

Vetten in melk zullen ook de doorgang niet remmen, vetten worden niet in de maag verwerkt.

Voor het trainen kan je dus wat wei nemen met melk of water, wat jij wilt, en na je trainen gewoon je post workout shake.

En waarom als je aan het cutten bent juist banaan ipv andere minder kh rijke fruit zoals appel wat ook veel vezel heeft en vocht.
 
Thnx! Maar de postworkout shake mag ook met melk neem ik aan. Ik haal 1 banaan weg en vervang met appel, de post workout banaan verreken ik dan met de glucose. Na de training is een banaan niet erg right? Je bent dan toch KH aan het laden.
 
als je banaan erin gemixt wordt is het geen probleem.. het zijn brokken (letterlijk) die de maagpassage belemmeren. melk in je post workout is geen probleem. je kan je banaan ook 10 minuten na je shake opeten. maar ook belangrijk is ongeveer 1 uur tot 2 uur na je training een flinke maaltijd te nuttigen voor de wederopbouw.
 
Dan komt het goed uit dat de tijden van de fitness veranderen. Tot vorige week kon je er alleen in de avond trainen, vanaf nu smiddags... dus dan lukt die 2de after workout maaltijd beter. thnx voor de reacties!
 
Originally posted by ErEf

In melk zit in verhouding veel meer whey dan caseine, dus zal er geen remming zijn.
In melk zit van nature meer casseine hoor. Denk dat 3Xl bedoelde dat er in een shake meer wei zit omdat het puur poeder + beetje melk is.

Persoonlijk vind ik dat er niets mis is met de water/dextrose/whey shake. 30 minuten later melk, zo doe ik het al maanden met succes. (mer dat de maag sneller leeg is voor een vaste maaltijd door het water en dus meer gegeten kan worden na de training)
Natuurlijk is iedereen hier vrij in.
 
pcies... ik dacht meer dan dat ik opschreef.. ik bedoelde ook in het mengsel.
verhouding is normaal in melk 80 cas. 20 wei.
 
Back
Naar boven