AndroidHealthClinic

Crossfit combineren met trainen voor massa (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CROSSMAN

Cool Novice
Lid geworden
27 mrt 2013
Berichten
60
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
63kg
Hoi,

Ik doe nu een 3tal maanden aan Crossfit (+/- 3* per week) in combinatie met gezonde voeding. Ben best tevreden over de vooruitgang die ik tot hiertoe gerealiseerd heb, maar deze heeft vooral betrekking op conditie, uithouding & kracht (waar Crossfit ook op gebaseerd is). Nu wil ik hiernaast mij ook wat meer focussen op massa. Mijn coach heeft mij hiervoor onderstaand schema gegeven.
Bedoeling is dat ik dit 1 tot 2 maal per week doe in combinatie met 1 of 2 maal de gewone Crossfit workout (in totaal dus steeds 3 tot 4 maal per week trainen, afhankelijk van mijn beschikbaarheid).

Wat is jullie mening hierover en wat zou eventueel nog beter kunnen?

Ik weet dat indien ik mij enkel op massa wil focussen, ik het Crossfitten beter kan vervangen door puur gewichtheffen maar dat is niet de bedoeling. Zoals reeds gezegd ben ik erg tevreden over de resultaten van Crossfit. Het mag dus een combinatie van meerdere doelen blijven.

Alvast tnx!


SCHEMA:


A1. Back Squat 4x8 (4 sets van 8 reps met zelfde gewicht)
B1. Shoulder Press 4x8
C1. Bench Press 4x8
D1. Deadlift 1x8

(verhoog gewicht van Squats en Deadlifts met 2,5kg per week, gewicht van shoulder press en bench press met 1,25kg per week)

E1. Pull ups 4 x max reps (1 minuut rust)
E2. Push ups 4 x max reps (1 minuut rust)
 
De zware compound oefeningen.
E3. Dippen 4 x max reps (1 minuut rust). Dat is hetgeen ik er nog zou bijvoegen.
 
Prima toevoeging die dips, zou er nog pull ups erbij kunnen voegen.
Maar voor de rest leuk schema om ernaast te doen.
 
Tnx. Waarom juist die Dips?
 
Prima toevoeging die dips, zou er nog pull ups erbij kunnen voegen.
Maar voor de rest leuk schema om ernaast te doen.

Pullups zitten toch al in zijn schema.

---------- Post toegevoegd 11 April 2013 om 07:46 ----------

Tnx. Waarom juist die Dips?

omdat ik pushups wat weinig vind en om het wat completer te maken. Ik train voor het ogenblik ook iets in die stijl behalve deadlifts die doe ik op mijn leeftijd niet. Ik zit al met twee versleten tussenwervelschijven.
 
Laatst bewerkt:
Pullups zitten toch al in zijn schema.

---------- Post toegevoegd 11 April 2013 om 07:46 ----------



omdat ik pushups wat weinig vind en om het wat completer te maken. Ik train voor het ogenblik ook iets in die stijl behalve deadlifts die doe ik op mijn leeftijd niet. Ik zit al met twee versleten tussenwervelschijven.


Ok, tnx man. Hebben deze week op de club nog "ring dips" geleerd, leuke oefening! Ik probeer het mee in te werken in mijn schema.
 
Back
Naar boven