AndroidHealthClinic

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)!

Moeten moderators van onze topics afblijven?


  • Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Crossfit en zonder momentum, dan begrijp jij crissfit nog niet. ;)

Oke, oke...misschien gebruik ik stiekem toch wel de momentum om uit te drukken. Maar dan klink ik zo slap! :D

Alhoewel het uiteindelijk in totaal toch 110 thrusters waren...Zo slap misschien dus toch niet? :o
 
Ik bedoel alleen dat het toch onderdeel van de gedachte van crossfit is om alles zo efficient mogelijk uit te voeren.
 
Ik bedoel alleen dat het toch onderdeel van de gedachte van crossfit is om alles zo efficient mogelijk uit te voeren.

Ja, dat is zo...En veel focus op techniek, want het is erg blessure gevoelig (ben ik in de praktijk helaas achter gekomen)
 
Crossfit en zonder momentum, dan begrijp jij crissfit nog niet. ;)
Ja, ik laat het maar gaan, maar als je naar dat filmpje kijkt zie je dat die bar gewoon gelanceerd wordt vanuit de benen :D
 
Ja, ik laat het maar gaan, maar als je naar dat filmpje kijkt zie je dat die bar gewoon gelanceerd wordt vanuit de benen :D

Je laat het gaan, maar toch nog even iets naroepen hè? :dunno: Ik had al gezegd dat ik de momentum gebruikte toch? :lifter:

:trollface:
 
Vandaag 2 EMOMs gedaan! Waarschijnlijk morgen geen armen kunnen optillen...
1f4aa_1f3fc.png
1f643.png


EMOM 20 minuten✔️
10 thrusters 30kg
10 pushups

150 KB farmer walks 24kg

5 minuten rust

EMOM 10 minuten✔️
Even minuten:
15 kettlebell swings 16kg
Oneven minuten:
10 v-ups

150 stappen KB farmer walks 24kg

Kapot, maar voldaan!
2620.png
☠️
1f44c_1f3fc.png
 
Tjonge .... jonge .... :)
Hoe is het met je ruggetje trouwens?
 
Tjonge .... jonge .... :)
Hoe is het met je ruggetje trouwens?

Ruggetje gaat wel weer redelijk. Moet bepaalde oefeningen nog vermijden merk ik, maar over het algemeen gaat het goed. Moet even geen wallballs en power snatches doen. Dus ik doe sowieso deze week geen WOD's, maar alleen training voor mezelf, voornamelijk gefocussed op cardio. Thrusters is dan wel ook krachttraining, maar die gingen prima. Thanks for asking! :thumb:
 
Omdat het anders zo stil is in dit log....Training van gisteren.

Workout 20/6/2018 (thuis)

For time...

25x
20x
15x
10x
5x

- Air squats
- V-ups
- Bicycle crunches
- Pushups


1 minuut rust tussendoor

Eindtijd: 15,5 minuut...

Dat is best zweten zeg... :zweet:
 
Kijk dat zou nou workouts waar ik wat mee kan :D:D:D

Nou, ik kon hierna helemaal niets meer...haha. Ik kan hier zoooo niet meer tegen! En ook bijna 40kg lichter, dus dan komt het best even binnen :roflol:
 
Eigen WODje van gisteren;

  • 5 Deadlifts (40kg)
  • 5 Deadlifts (90kg) x 5
  • 5 Front Squats (50kg) x 5
  • 5 Back Squat (50kg) x 2
  • 5 Back Squat (70kg) x 5
  • 5 Strict pullups x 5
  • 10 Strict ring pullups + 7

Hierna nog een paar Ikea kasten in elkaar gezet, gestofzuigd, 15x trap op en af...Genoeg beweging gehad, al zeg ik ‘t zelf! :D
 
Goed...ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen; Ik ga weer stoppen met Crossfit! :(

Ik doe het alleen niet vrijwillig, dus het voelt niet als opgeven...of toegeven dat het stom is. Integendeel, ik vind het onwijs leuk om te doen en vreselijk jammer om mee te moeten stoppen. Ik hou van de intensiteit en korte, maar o zo krachtige trainingen, het uitgeput op de grond liggen na een WOD, het bijna moeten spugen als je van de airbike afkomt en alle aspecten en denkwijze rondom Crossfit. Maar...het is voor mijn lijf beter, merk ik. Ik heb sinds ik ben gestart met Crossfit veel lichamelijke klachten gehad. Uiteraard ook door nog belabberde techniek (wat zeker niet aan de begeleiding heeft gelegen!). De rugklachten nemen de overhand en zijn bijna hele dagen aanwezig. Dit had ik bij fitness bijna nooit zo erg! Het is op deze wijze gewoon niet leuk meer...en ik heb het er ook op deze manier niet voor over. Per 1 september ga ik dus terug de sportschool in. Dan loopt mijn abo bij de Crossfit box af...

Voor zover...
 
Goed...ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen; Ik ga weer stoppen met Crossfit! :(

Ik doe het alleen niet vrijwillig, dus het voelt niet als opgeven...of toegeven dat het stom is. Integendeel, ik vind het onwijs leuk om te doen en vreselijk jammer om mee te moeten stoppen. Ik hou van de intensiteit en korte, maar o zo krachtige trainingen, het uitgeput op de grond liggen na een WOD, het bijna moeten spugen als je van de airbike afkomt en alle aspecten en denkwijze rondom Crossfit. Maar...het is voor mijn lijf beter, merk ik. Ik heb sinds ik ben gestart met Crossfit veel lichamelijke klachten gehad. Uiteraard ook door nog belabberde techniek (wat zeker niet aan de begeleiding heeft gelegen!). De rugklachten nemen de overhand en zijn bijna hele dagen aanwezig. Dit had ik bij fitness bijna nooit zo erg! Het is op deze wijze gewoon niet leuk meer...en ik heb het er ook op deze manier niet voor over. Per 1 september ga ik dus terug de sportschool in. Dan loopt mijn abo bij de Crossfit box af...

Voor zover...
Jammer dat het niet werkt voor je en dat je lichaam zo tegenwerkt.
 
Oow, da's echt spijtig, nu je het juist zo graag deed...
Maar luisteren naar je lichaam is toch het beste !
 
Back
Naar boven