XXL Nutrition

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)!

Moeten moderators van onze topics afblijven?


  • Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

In :).

Ben benieuwd naar jouw progressie man!

En ik ben ook zon tiener die daar traint. Maar geloof me, wij zijn daar net als jou voor ons zelf. Het boeit ons echt niet wie er nog meer rondlopen in de sportschool (dun,dik,jong,oud).

Behalve de knappe meiden dan :rolleyes:.
 
...creatine o.i.d...

Een paar puntjes:

- Waarom creatine? Is dat niet wat overkill?
- Af en toe creatine heeft niet zoveel zin.
- Als je creatine neemt, drink dan EXTRA goed. Ik deed dat niet en mocht daardoor naar het ziekenhuis ivm nierstenen :)
 
Goedemorgen dames en heren,

Bedankt voor alle reacties! Vind ik echt tof :bow2:

Vandaag laatste dagje training met machines! Vanaf dinsdag aan de slag met Stronglifts...

Cardio:
20 minuten loopband 1% helling speed 6,5

Vandaag arm en leg day:
(in willekeurige volgorde)

  • 4x15 x 60kg total abdominal (begin ik bijna altijd mee)
  • 3x12 x 50kg leg extension machine
  • 3x12 x 25kg triceps cable pushdown
  • 3x12 x 20kg standing biceps cable pull
  • 2x 12 x 45kg + 1x 12 x 50kg leg curl machine
  • 4x12 x 10kg (zwaarder dan verwacht) overhead cable pull
  • 3x12 x 25kg cable tricep extension v-bar
  • 1x12 x 100kg leg press
  • 1x12 x 120kg leg press
  • 1x12 x 140kg leg press
Vond het zelf een redelijke workout. Ben aardig leeg, dus dan is het mijn ogen goed gegaan :p

Een paar puntjes:

- Waarom creatine? Is dat niet wat overkill?
- Af en toe creatine heeft niet zoveel zin.
- Als je creatine neemt, drink dan EXTRA goed. Ik deed dat niet en mocht daardoor naar het ziekenhuis ivm nierstenen :)

Ik gebruik iedere dag creatine. Op trainingsdagen zit het in mijn Muscletech Cell Tech na de training en op niet-trainingsdagen neem ik het 's-ochtends voor mijn ontbijt. Had ik iets duidelijker in moeten zijn ;) Ik drink ca. 2,5 liter water per dag en op trainingsdagen ongeveer een liter extra.

Maar bedankt voor de waarschuwing :thumb:

Tot dinsdag!

Darude0306 out! :wave2:
 
Krachtpatsers :flexbiceps:,

Vandaag een verhelderende en vooral confronterende dag! Vetpercentage na 15 jaar laten opmeten en even flink met m'n neus op de feiten gedrukt. Dat was schrikken geblazen! Het kostte wat moeite, maar heb het aangedurfd om in m'n profiel te vermelden :treuren:

Is overigens wel een stimulans om zeker keihard door te gaan met trainen, maar het komende half jaar voornamelijk de focus op afvallen en vetverbranding :loopband: Opgeven staat niet in mijn woordenboek!

Heb wel besloten om per dag lager te gaan zitten in calorieën, zo'n 500 onder mijn onderhoud.

In de sportschool het advies gekregen om nu nog niet te starten met Stronglifts vanwege een achtergrond met lage rugklachten en hernia en de komende tijd toch nog even de machines aan te houden, vooral vanwege het feit dat de oefening dan zo correct mogelijk wordt uitgevoerd en de kans op blessures kleiner is. Stronglifts schijnen toch wat complexere oefeningen te zijn, die bij incorrecte uitvoer of te veel gewicht snel blessures opleveren. Dat risico kan ik met een (nog) redelijke zwakke rug niet nemen.

Toch een beetje tegenvallende training door domper en ook een kudt dag op kantoor...dus heb alleen wat rug en benen (en buik) gepakt.

Cardio:
15 minuten loopband, 1% helling, speed 6,5

Kracht (willekeurige volgorde):
  • 3x15 x 35kg lower back machine
  • 3x15 x 50kg close grip pulls
  • 3x15 x 50kg leg extension
  • 1x15 x 45kg upper back machine
  • 2x15 x 40kg upper back machine
  • 3x15 x 45kg leg curl
  • 3x15 x 70kg vertical traction
  • 5x15 x 50kg total abdominal
  • 3x15 x 20kg cable upright row
  • 3x15 x 20kg straight arm pulldown
  • 3x15 x 120kg leg press

Nu moe en een tikje down...even nachtje goed slapen en morgen weer opgeknapt!

Gelukkig is m'n eten al geprepped, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Donderdag wordt dus voornamelijk cardio en kracht op lager gewicht en meer reps. Ik hou jullie weer op de hoogte! :thumb:

Truste en tot later!

Darude0306 out...:hello:
 
Tja....Je kan alleen blijven genieten van de ups als je je door de downs heen weet te slaan :). Dat is de echte uitdaging.
Het is een goed teken als je ook na een shitdag toch nog gaat sporten. Hoeft niet all-out te zijn als je maar iets gedaan hebt.

Het advies van de sportschool vind ik een beetje twijfelachtig. Ik snap gezien je klachten uit het verleden dat ze je aanraden om op de vaste apparaten te gaan, maar andersom geredeneerd:

Je kunt beter met lichte gewichten oefenen op de vorm dan later met zwaardere gewichten. De kans op blessures is veel groter als je nog geen vorm geleerd hebt met zware gewichten. Daarnaast zijn de oefeningen met vaste apparaten minder natuurlijk dan vrije oefeningen.

Ik ken het hele verhaal natuurlijk niet, maar zou me wel afvragen hoe en op welk moment de sportschool dan denkt jou over te laten stappen op de vrije oefeningen. Of willen ze je permanent vastpinnen op de vaste apparaten?

Succes en blijven volhouden!
 
31%, hoe hebben ze het gemeten dan?
Je bent in ieder geval goed bezig door lekker te sporten en op je voeding te letten :thumb::thumb::thumb:
Geniet van elke vooruitgang. Mijn ervaring is dat een vast trainingsschema daarin helpt, je kan dan goed je vooruitgang zien. Daarbij zou ik ook zeker voor een bewezen schema gaan met zoveel mogelijk losse gewichten.

Moest ook wel lachen om je opmerking over de jonge gastjes bij de free weights.........vorige week had ik er twee die met me mee wilden bankdrukken en ze me aanspraken met "u".......nou dat was dus echt wel ff een reality check zeg....:army::punch:.....
 
Krachtpatsers :flexbiceps:,

Vandaag een verhelderende en vooral confronterende dag! Vetpercentage na 15 jaar laten opmeten en even flink met m'n neus op de feiten gedrukt. Dat was schrikken geblazen! Het kostte wat moeite, maar heb het aangedurfd om in m'n profiel te vermelden :treuren:

Is overigens wel een stimulans om zeker keihard door te gaan met trainen, maar het komende half jaar voornamelijk de focus op afvallen en vetverbranding :loopband: Opgeven staat niet in mijn woordenboek!

Heb wel besloten om per dag lager te gaan zitten in calorieën, zo'n 500 onder mijn onderhoud.

In de sportschool het advies gekregen om nu nog niet te starten met Stronglifts vanwege een achtergrond met lage rugklachten en hernia en de komende tijd toch nog even de machines aan te houden, vooral vanwege het feit dat de oefening dan zo correct mogelijk wordt uitgevoerd en de kans op blessures kleiner is. Stronglifts schijnen toch wat complexere oefeningen te zijn, die bij incorrecte uitvoer of te veel gewicht snel blessures opleveren. Dat risico kan ik met een (nog) redelijke zwakke rug niet nemen.

Toch een beetje tegenvallende training door domper en ook een kudt dag op kantoor...dus heb alleen wat rug en benen (en buik) gepakt.

Cardio:
15 minuten loopband, 1% helling, speed 6,5

Kracht (willekeurige volgorde):
  • 3x15 x 35kg lower back machine
  • 3x15 x 50kg close grip pulls
  • 3x15 x 50kg leg extension
  • 1x15 x 45kg upper back machine
  • 2x15 x 40kg upper back machine
  • 3x15 x 45kg leg curl
  • 3x15 x 70kg vertical traction
  • 5x15 x 50kg total abdominal
  • 3x15 x 20kg cable upright row
  • 3x15 x 20kg straight arm pulldown
  • 3x15 x 120kg leg press

Nu moe en een tikje down...even nachtje goed slapen en morgen weer opgeknapt!

Gelukkig is m'n eten al geprepped, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Donderdag wordt dus voornamelijk cardio en kracht op lager gewicht en meer reps. Ik hou jullie weer op de hoogte! :thumb:

Truste en tot later!

Darude0306 out...:hello:
Niet opgeven! Ik was 2 jaar geleden nog 97 kilo en 46 jaar oud. Nu ben ik 72 kilo en 48 jaartjes jong. Niets aantrekken van de rest. :)
Ga inderdaad voor de free weights en minder voor de machines als de tijd voor je gevoel daar is. Dan train je gelijk je stabilisatoren.

1 adviesje *kuch*: als je cardio doet, doe het dan na de krachttraining en doe als warmup gewoon de machines met minder gewicht voorlopend op elke oefening. Zo houd je meer kracht over voor de training en verbrand je meer calorieën tijdens de cardio.

Mocht je willen weten hoe ik het heb gedaan zoek dan even mijn logje op. Succes en ik volg.
 
Tja....Je kan alleen blijven genieten van de ups als je je door de downs heen weet te slaan :). Dat is de echte uitdaging.
Het is een goed teken als je ook na een shitdag toch nog gaat sporten. Hoeft niet all-out te zijn als je maar iets gedaan hebt.

Het advies van de sportschool vind ik een beetje twijfelachtig. Ik snap gezien je klachten uit het verleden dat ze je aanraden om op de vaste apparaten te gaan, maar andersom geredeneerd:

Je kunt beter met lichte gewichten oefenen op de vorm dan later met zwaardere gewichten. De kans op blessures is veel groter als je nog geen vorm geleerd hebt met zware gewichten. Daarnaast zijn de oefeningen met vaste apparaten minder natuurlijk dan vrije oefeningen.

Ik ken het hele verhaal natuurlijk niet, maar zou me wel afvragen hoe en op welk moment de sportschool dan denkt jou over te laten stappen op de vrije oefeningen. Of willen ze je permanent vastpinnen op de vaste apparaten?

Succes en blijven volhouden!

Bedankt voor je reply. Die replies motiveren ook altijd goed. De sportschool staat wel achter mijn keuze om Stronglifts / losse gewichten te gaan doen, maar vonden het nog niet handig om daar nu al mee te starten vanwege de blessuregevoeligheid. Eerste afvallen is sowieso nu prioriteit :thumb:

31%, hoe hebben ze het gemeten dan?
Je bent in ieder geval goed bezig door lekker te sporten en op je voeding te letten :thumb::thumb::thumb:
Geniet van elke vooruitgang. Mijn ervaring is dat een vast trainingsschema daarin helpt, je kan dan goed je vooruitgang zien. Daarbij zou ik ook zeker voor een bewezen schema gaan met zoveel mogelijk losse gewichten.

Moest ook wel lachen om je opmerking over de jonge gastjes bij de free weights.........vorige week had ik er twee die met me mee wilden bankdrukken en ze me aanspraken met "u".......nou dat was dus echt wel ff een reality check zeg....:army::punch:.....

Ik dacht dat ze zouden meten met zo'n tang, maar het was een soort weegschaal. Schrikken geblazen! Niet qua gewicht, want dat wist ik uiteraard...Die jonge gastjes lopen er gelukkig niet dagelijks ben ik achter, dus ik ga binnenkort daar toch maar eens met halters aan de slag. In ieder geval om biceps en schouders te trainen. Stronglifts is ff van de baan...To be continued! ;)

Niet opgeven! Ik was 2 jaar geleden nog 97 kilo en 46 jaar oud. Nu ben ik 72 kilo en 48 jaartjes jong. Niets aantrekken van de rest. :)
Ga inderdaad voor de free weights en minder voor de machines als de tijd voor je gevoel daar is. Dan train je gelijk je stabilisatoren.

1 adviesje *kuch*: als je cardio doet, doe het dan na de krachttraining en doe als warmup gewoon de machines met minder gewicht voorlopend op elke oefening. Zo houd je meer kracht over voor de training en verbrand je meer calorieën tijdens de cardio.

Mocht je willen weten hoe ik het heb gedaan zoek dan even mijn logje op. Succes en ik volg.

Opgeven staat niet in mijn woordenboek! :D

De free weights wil ik gaan gebruiken voor in ieder geval biceps en schouders. Dan pak ik liever nu nog even rug, borst en benen met machines. Train pas weer 4 weken, dus ik overhaast niets...

Cardio gaat voortaan naar het eind van de training! :loopband:

Thanks allemaal voor de reacties :bow2:
 
Voor het afvallen heb ik tips genoeg mits je met afvallen bedoelt vet verliezen en niet gefixeerd bent op het getal van de weegschaal! De grootste fout die de meesten maken.
 
Ik dacht dat ze zouden meten met zo'n tang, maar het was een soort weegschaal.

Oh dan zou het nog wel eens erg mee kunnen vallen. De weegschalen zijn erg onnauwkeurig.........beste graadmeter vind ikzelf de spiegel......

Snap dat je een drempel ervaart voor wat betreft de free weights, maar prober anders elke week er eens 1oefening bij te doen.......begin bijvoorbeeld met bankdrukken, lees en kijk je in voor de juiste techniek......doe dit met een laag gewicht en pak de week erop bijvoorbeeld BOR (Bent Over Row).......enz enz. Ik heb het ook zo langzaam opgepakt en haal er veel meer plezier uit dan op machines te trainen. Voel het ook veel beter als ik getraind heb........Just do it, drempel over en gaan........Zodra je ze allemaal gehad hebt kan je je schema gaan omgooien en bijvoorbeeld 5x5 op gaan pakken!
 
Iemand stronglifts afraden maar hem wel rustig de lower back machine laten doen :eek:

4 Gym Machines That Need To Die | T Nation

Ik zou toch gaan overstappen naar vrije gewichten en daar rustig en beheerst mee gaan opbouwen.

Free weights it is!! :lifter:

Zijn er apparaten die je wel aanraadt? Is het sowieso handig om het gewicht op de apparaten iets te reduceren en het aantal reps te verhogen? Of is dat een fabel over hogere vetverbranding?

Thanks again...
 
Free weights it is!! :lifter:

Zijn er apparaten die je wel aanraadt? Is het sowieso handig om het gewicht op de apparaten iets te reduceren en het aantal reps te verhogen? Of is dat een fabel over hogere vetverbranding?

Thanks again...
In mijn ogen een fabel. Volgens mij is het (correct me if I'm wrong): low reps voor kracht, mid reps voor massa (hypertrofie) en high reps voor spierconditie/uithoudingsvermogen. Elke rep range doet wel iets met alle drie maar de mate waarin verschilt.
 
Free weights it is!! :lifter:

Zijn er apparaten die je wel aanraadt? Is het sowieso handig om het gewicht op de apparaten iets te reduceren en het aantal reps te verhogen? Of is dat een fabel over hogere vetverbranding?

Thanks again...
Alleen kabelmachines kan ik aanraden andere machines zijn meer voor de luie weekends sporters.
Ik zou toch voor iets als 5 x 5 gaan en je goed inlezen over de cues die daar bij horen zoals shoulderpacking,bracing en hip hinging ect.
High reps voor vetverbranding is imo energieverspilling. Volgens mij een quote van Dan John: grammen verlies je in de gym maar kilos verlies je in de keuken.
Oftewel je gaat naar de gym om te gainen niet om te verliezen dat doe je bv met een goed eetschema.
 
Laatst bewerkt:
Voor het afvallen heb ik tips genoeg mits je met afvallen bedoelt vet verliezen en niet gefixeerd bent op het getal van de weegschaal! De grootste fout die de meesten maken.

Het gaat mij niet zozeer over het gewicht. Ik wil mijn vet% naar beneden hebben. De spiegel vertoont al wat verbetering ;-)

Oh dan zou het nog wel eens erg mee kunnen vallen. De weegschalen zijn erg onnauwkeurig.........beste graadmeter vind ikzelf de spiegel......

Snap dat je een drempel ervaart voor wat betreft de free weights, maar prober anders elke week er eens 1oefening bij te doen.......begin bijvoorbeeld met bankdrukken, lees en kijk je in voor de juiste techniek......doe dit met een laag gewicht en pak de week erop bijvoorbeeld BOR (Bent Over Row).......enz enz. Ik heb het ook zo langzaam opgepakt en haal er veel meer plezier uit dan op machines te trainen. Voel het ook veel beter als ik getraind heb........Just do it, drempel over en gaan........Zodra je ze allemaal gehad hebt kan je je schema gaan omgooien en bijvoorbeeld 5x5 op gaan pakken!

Thanks!
 
Sterke mannen en vrouwen,

Vanavond best weer een lekkere training achter de rug. Wilde schouders en borst pakken, maar voelde bij chest press iets kraken in m'n schouder ???

Schouder oefeningen gingen juist wel goed, dus blijkbaar verkeerde uitvoering van chest press?

Als volgt getraind...

Kracht (in willekeurige volgorde):
3x15 x 50kg leg extension
3x15 x 30kg chest press (kraakte iets in de schouder)
3x15 x 25kg face pulls
3x15 x 25kg cable upright row
3x15 x 50kg leg curl
3x10 x 3,75kg rotator cuff (damn wat een zware oefening)
3x12 x 5kg cable side raise (ook heavy shizzle)
3x12 x 25kg overhead cable extension
3x15 x 45kg rotary calf machine
3x12 x 25kg triceps cable pushdown
3x15 x 25kg machine shoulder press

Cardio:
10 minuten roeien
15 minuten loopband, 2% helling, speed 6,5

Indien jullie denken; "Waarom traint die gek elke keer benen?" Dit doe ik ten eerste omdat ik het fijn vind om te doen en ten tweede omdat mijn benen in verhouding tot m'n armen iets in kracht missen. Maar voornamelijk dus omdat ik het gewoon leuk vind :rolleyes:

Zondag gaan we weer fris aan de slag :flex:

Fijne nacht! :hello:

 
Ik zie dat je de cardio nu na de krachtraining doet. :)
Bevalt dat beter?
 
Ik zie dat je de cardio nu na de krachtraining doet. :)
Bevalt dat beter?

Nouuuuu...moet daar nog even aan wennen denk ik :D Was behoorlijk moe van de training en heb dan het idee dat ik niet genoeg puf over heb voor het cardio deel...Normaal is roeien niet zo'n probleem en merk ik na zo'n 20 minuten vermoeidheid...nu was ik na 10 minuten kapot, met een hartslag van 4 miljoen :roflol: Op de loopband ging daarentegen wel goed. For the record; ik ren niet op de loopband, want dat vinden mijn knieën niet zo leuk. Ik loop in flink tempo met een kleine helling... :loopband:
 
Nouuuuu...moet daar nog even aan wennen denk ik :D Was behoorlijk moe van de training en heb dan het idee dat ik niet genoeg puf over heb voor het cardio deel...Normaal is roeien niet zo'n probleem en merk ik na zo'n 20 minuten vermoeidheid...nu was ik na 10 minuten kapot, met een hartslag van 4 miljoen :roflol: Op de loopband ging daarentegen wel goed. For the record; ik ren niet op de loopband, want dat vinden mijn knieën niet zo leuk. Ik loop in flink tempo met een kleine helling... :loopband:
De cardio is in ieder geval wel effectief zo met een hartslag van 4 miljoen.
Het went wel en je hebt meer power tijdens de krachttraining.
 
Back
Naar boven