AndroidHealthClinic

crossfit level 1 cert / werk als crossfit trainer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chrisk

Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
19.884
Waardering
11.125
Wie heeft hier ervaring mee? :)

Het lijkt mij best leuk om op zo'n lokatie te werken, want die zijn wel tof, of liever nog zelf een lokatie te hebben.

Hoewel ik het niet overal mee eens ben ziet het er inhoudelijk (obv de study guide) beter uit dan fitness certificaten. En hetzelfde geld vind ik voor als je wilt fitnessen, dan vind ik crossfit beter dan een health spa/gym.

Dus, is het wat?
 
BODYBUILDING-forum. :)
 
je kunt je gewoon inschrijven voor zo'n cursus, liefst in het buitenland.
Overigens kun je (veel te) makkelijk zelf een box openen ook met je level 1 cert.
In nederland worden trouwens veel van die cursussen bij CrossFit Twente gegeven.
 
je kunt je gewoon inschrijven voor zo'n cursus, liefst in het buitenland.
Overigens kun je (veel te) makkelijk zelf een box openen ook met je level 1 cert.
In nederland worden trouwens veel van die cursussen bij CrossFit Twente gegeven.

Uit interesse wat bedoel je met de veel te makkelijk?
 
even gekopieerd van de allereerste link die ik via google tref:



"Crossfit, het (affiliate-)systeem

Iedereen ouder dan 17 kan een Crossfit box opzetten. Hiervoor moet je o.a. een tweedaagse cursus volgen voor het level I certificate, actief zijn op de site van Crossfit.com, seminars volgen en $3.000,- per jaar betalen voor de licentie om de Crossfit naam te dragen."
 
even gekopieerd van de allereerste link die ik via google tref:



"Crossfit, het (affiliate-)systeem

Iedereen ouder dan 17 kan een Crossfit box opzetten. Hiervoor moet je o.a. een tweedaagse cursus volgen voor het level I certificate, actief zijn op de site van Crossfit.com, seminars volgen en $3.000,- per jaar betalen voor de licentie om de Crossfit naam te dragen."

Hmhm dat weet ik maar wat is daar veel te makkelijk aan. Als je qualiteit wil waarborgen dan is het een heel ander verhaal maar hier schort het bij 80% van alle affiiliates aan imho.
 
even gekopieerd van de allereerste link die ik via google tref:



"Crossfit, het (affiliate-)systeem

Iedereen ouder dan 17 kan een Crossfit box opzetten. Hiervoor moet je o.a. een tweedaagse cursus volgen voor het level I certificate, actief zijn op de site van Crossfit.com, seminars volgen en $3.000,- per jaar betalen voor de licentie om de Crossfit naam te dragen."

:roflol:
 
Hmhm dat weet ik maar wat is daar veel te makkelijk aan. Als je qualiteit wil waarborgen dan is het een heel ander verhaal maar hier schort het bij 80% van alle affiiliates aan imho.

dat dus, helemaal!
 
  • Like
Waarderingen: Wutt
Nog makkelijker is het zonder de naam crossfit zo'n lokatie te openen ;) Geen certificering nodig, en geen affiliate kosten, misschien zelfs geen leeftijd vereiste. Dat wil ik ook best doen, maar een lokatie krijgen is nogal een obstakel wat een handje helpen bij een bestaande plek interessant maakt.

De kwaliteit is sowieso afhankelijk van de mensen zelf. Wat dat betreft heb ik met de box hier juist heel erg goede ervaringen. Maar ik heb ook affiliates gezien (in het buitenland) die het als label voor bodypump en trx training misbruiken.

je kunt je gewoon inschrijven voor zo'n cursus, liefst in het buitenland
Nu dacht ik er ook aan om hiermee in het buitenland te kunnen werken, maar waarom zeg jij dan het liefst die cursus in het buitenland te doen?
 
Laatst bewerkt:
Nog makkelijker is het zonder de naam crossfit zo'n lokatie te openen ;) Geen certificering nodig, en geen affiliate kosten, misschien zelfs geen leeftijd vereiste. Dat wil ik ook best doen, maar een lokatie krijgen is nog een obstakel wat een handje helpen bij een bestaande plek interessant maakt.

De kwaliteit is sowieso afhankelijk van de mensen zelf. Wat dat betreft heb ik met de box hier juist heel erg goede ervaringen. Maar ik heb ook affiliates gezien (in het buitenland) die het als label voor bodypump en trx training misbruiken.

Nu dacht ik er ook aan om hiermee in het buitenland te kunnen werken, maar waarom zeg jij dan het liefst die cursus in het buitenland te doen?

op je bovenste alinea zal ik maar even niet ingaan ;) Kwaliteit is inderdaad afhankelijk van de mensen zelf (al vind ik dat er bij zo'n affiliate-concept eisen aan gesteld mogen worden)
maar CrossFit is nog relatief nieuw hier, ik ken enkele trainers en die gaven aan in het buitenland meer geleerd te hebben.
 
even gekopieerd van de allereerste link die ik via google tref:



"Crossfit, het (affiliate-)systeem

Iedereen ouder dan 17 kan een Crossfit box opzetten. Hiervoor moet je o.a. een tweedaagse cursus volgen voor het level I certificate, actief zijn op de site van Crossfit.com, seminars volgen en $3.000,- per jaar betalen voor de licentie om de Crossfit naam te dragen."
Ik vroeg me al af waarom sommige dingen van crossfit op youtube zo achterlijk waren...

2 dagen opleiding voor een certificaat(examen staat niks over???) + 3000 euro per jaar, die organisatie verdiend hun geld wel.
 
even gekopieerd van de allereerste link die ik via google tref:



"Crossfit, het (affiliate-)systeem

Iedereen ouder dan 17 kan een Crossfit box opzetten. Hiervoor moet je o.a. een tweedaagse cursus volgen voor het level I certificate, actief zijn op de site van Crossfit.com, seminars volgen en $3.000,- per jaar betalen voor de licentie om de Crossfit naam te dragen."

Haha, wtf
 
Ik geef licenties voor de helft van de prijs, PM mij!
 
Je haalt die 3k er snel uit met de groepslessen die je geeft aan al die achterlijke huisvrouwen. :trollface:
 
Zouden gewone sportscholen trouwens interesse hebben in trainers met zo'n certificaat? Misschien soms zelfs zonder andere certificaten?
 
Zouden gewone sportscholen trouwens interesse hebben in trainers met zo'n certificaat? Misschien soms zelfs zonder andere certificaten?

Vraag het ze.
 
naja, kijk de term personal trainer mag ook te pas en te onpas gebruikt worden en iedereen mag een gym ergens openen.
Mijn mening is echter wel dat bij zo'n affiliate-systeem (of het nou CrossFit, Anytime-fitness of whatever is) duidelijk mag zijn dat er bepaalde kwaliteitsstandaarden zijn.

de gevorderden onderscheiden het kaf rap van het koren, maar de beginners niet.
 
crossfit ? wat is dat ? klinkt niet als bodybuilding
 
naja, kijk de term personal trainer mag ook te pas en te onpas gebruikt worden en iedereen mag een gym ergens openen.
Mijn mening is echter wel dat bij zo'n affiliate-systeem (of het nou CrossFit, Anytime-fitness of whatever is) duidelijk mag zijn dat er bepaalde kwaliteitsstandaarden zijn.

de gevorderden onderscheiden het kaf rap van het koren, maar de beginners niet.
Ja ik ben het ook wel met je eens hoor. Het zou ook mooi zijn dat je op de naam kan vertrouwen en weet dat je bij welke affiliate vestiging dan ook degelijk kunt trainen. En je wilt inderdaad dat iedereen er voor goede begeleiding terecht kan.

Maar goed dat kan ik niet oplossen, ik kan alleen iets met mezelf doen en zo hopelijk ergens helpen of een goede eigen lokatie starten. :)
 
Back
Naar boven