AndroidHealthClinic

Crossfit logje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hey wat leuk een medeCrossFitter gevonden!
IN

zonde dat de houding slecht voelt....helpt de trainer niet?
ook een kwestie van inoefenen he....een nieuwe gewoonte aanleren (ook houding) kost minimaal 21 dagen foutloos achter elkaar de goede techniek laten zien...dat vraagt nogal wat. Geduld is dan lastig he ;)

(ik ga zo lekker naar de train en de WOD.....krijg er al helemaal zin in door je berichtje)

Houding gaat steeds beter en de begeleiding is echt top. Mijn trainster is dit jaar 2e geworden bij de NK dus dat zegt wel iets. Wel vind ik het af en toe moeilijk om een goede rug houding aan te nemen. Daarom ben ik vandaag begonnen bij een mensendieck om mezelf meer bewust te maken van mijn houding. Krijg al snel last van mijn rug bij de deadlift, de rest gaat gelukkig wel goed.

In! Doe zelf ook 3 maal per week Crossfit! Vind het heerlijk om te doen. Je kan een WOD app downloaden om een beetje je vooruitgang bij te houden.

Leuk om te horen, ben zelf ook echt verslaafd en het gaat steeds beter.

In

Vind crossfit wel interessant. Zit er eigenlijk structuur in het kracht gedeelte of is dat maar random. Conditioneel ziet het er wel zwaar uit.

Ja, er is een structuur. Wij beginnen altijd met een techniek training. Hierbij moet je denken aan ringdips, pull ups, squats, deadlift, enz. Het is voornamelijk veel gericht op kracht en soms wat meer reps voor uithoudingsvermogen. Na de techniek training is er altijd een WOD. Dit is vooral op snelheid en uithoudingsvermogen. Meestal duurt het max 10min echter soms hebben we eens WOD tot 40 min.

Deze week beetje weinig tijd gehad om te loggen maar hele lekkere week gehad. Cutten begint zijn vruchten af te werpen, zit nu op 2.5 kilo. Dit waren mijn vier trainingen deze week. Train al een tijdje maar vanaf 1 januari alles een stuk serieuzer aangepakt.

5 sets of 1 Squat Clean + 1 Front Squat (increasing the weight each set)

3 rounds for times
10 squat cleans 40/60kgs
20 hand release push-ups
2min rest

"FIGHT GONE BAD"

3 rounds for reps
1min wall ball 14/20lbs
1min sumo deadlift high pull 25/35kgs
1min box jumps 20"
1min push press 25/35kg
1min burpees (normally this is a row for calories)
1min rest

Deze WOD was ziek, was echt dood maar het ging redelijk goed. Had totaal 202 reps.
Eindelijk ging de wallball een stuk beter.

3 sets of strict ring dips 5-15reps (2mins rest)

5min AMRAP
10 pull ups
10 deadlift 55/80kg

2min rest

5min AMRAP
10 burpee box jumps
10 kettlebell swings 16/24kg

Lekkere training gehad, totaal 4 rondes en 3 rondes kunnen doen.

Back Squat
6reps @ 65% 45 kilo
4reps @ 75% 55 kilo
2reps @ 85% 65 kilo
max reps @ 80% 60 kilo, gestopt bij 15 reps.
Kan de volgende keer een stukje zwaarder :)

3 rounds for time
5 bear complex 40/60kg
50 double unders

Deed de bear complex met 30 kilo en heb 450 single unders gedaan, tijd was 8:56

Net nog een leuke bestelling bij B&F gedaan

Creatine Musclepharm
Perfect Burn
Ripped!
Insane!

Ga echt lekker op Perfect Burn. Twee nieuwe pro-workouts en voor het eerst creatine besteld. Kan je creatine in de cut gebruiken, nee toch? Zo nee dan ga ik op onderhoud zitten.

Nog een tip, volg de gratis cursus http://ikeetsuikervrij.nl iedere dag een artikel, erg interessant. Eet nu bijna suikervrij en dat gaat prima.
 
Laatst bewerkt:
heerlijk die bear complex!
fijn zo'n goede trainer!

doe je ook aan zone danwel paleo (i.c.m. je cutten) of niet? just curious
 
Kan je creatine in de cut gebruiken, nee toch? Zo nee dan ga ik op onderhoud zitten.
Kan perfect hoor. Enige reden om het niet te gebruiken tijdens de cut is vochtretentie. Maar dat is imo een zwak argument om het niet in de cut te gebruiken.
 
heerlijk die bear complex!
fijn zo'n goede trainer!

doe je ook aan zone danwel paleo (i.c.m. je cutten) of niet? just curious

Probeer het wel maar niet altijd. Eet bijvoorbeeld wel kwark met musli en af en toe rijst of wraps. Eet wel veel kip en tonijn. Deze 5 keer getraind en begin jphet met de week leuker te vinden. Merk eindelijk veel vooruitgang qua techniek, kracht, uithoudingsvermogen en plezier :)

In teams of 2 complete
5 rounds for time
400m run with medicine ball 14lbs
30 over the rack medicine ball throws
20 medicine ball sit-ups

Tijd was 25:20, ging weer lekker. Volgende week beginnen met een kuur van creatine. Ben erg benieuwd. Je houdt toch alleen vocht wat je dus ook snel verliest. Ben benieuwd hoe het is over 2 maanden. Zit qua kcal inname rond de 2700, onderhoud is ruim 3000.
 
lekkere work-out! Leuk met twee ook.

Cruesli en rijst e.d. mag met Zone gewoon hoor, daar gaat het meer om de hoeveelheden.
Ik ben benieuwd wat de creatine doet, ik ga volgen hoe dat gaat.

Knap trouwens dat je op die manier aan de 2700 kcal komt, ik heb echt moeite om clean aan het aantal koolhydraten te komen (alhoewel zowel zone als paleo beiden niet werken met calorieën tellen)
 
Heb hetzelfde Nicky. Sinds ik zo schoon eet is het moeilijk aan de kcal te komen. Zal van de week is opschrijven wqt ik heb gegeten. Heb laatst een kilo amandelnoten gekocht, dit tikt aardig aan. Dinsdag begin ik met creatine. Kracht moet snel hard vooruit gaan. Net eerste slechte maaltijd van de week. Patat met dat bier, moet kunnen, deze week max getraind.

Morgen misschien toch even rennen, ga denk ik met mijn vriendin mee. Zij volgt het programma van Evy.
Vraagje over de creatine,, zal ik met 5 of 10gram beginnen? Ik hoor wisselende ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
80-20 % toch....dan is die cheatmeal geen probleem ;)

Pfft dat rennen, ben blij dat er binnenkort hier een renclinic is, krijg veel te rap last van mijn schenen terwijl ik nog nauwelijks moe ben. Wel gezellig om dan samen met je vriendin te rennen.

Die creatine, geen flauw benul, weet er veel te weinig van (daarom gebruik ik dat dan ook niet he)
 
Spul van B&F is binnen gekomen, creatine, perfect burn (werkt heel relax), ripped en insane. 3 nieuwe producten dus ben benieuwd naar de werking. Hier een filmpje van de box waar ik train, http://www.youtube.com/watch?v=ZOa2PuWn0Oo

Zieke gewichten, was er zelf helaas niet bij.
 
whoaaaaaa die snatches!!!!!
 
Ziek he

WOD Maandag 10 februari
3 x hollow hold into superman hold 15/15 seconds

"Alex"
For time
21 pull-ups
21 deadlift 30kgs
21 box jumps 20/24"
21 powerburpees

Tijd 6:42

Deadlift ging weer beter, gelukkig geen pijn. Als de techniek nog beter wordt ga ik gewicht toevoegen.
Morgen beginnen met de creatinekuur. Nu lees ik op sommige sites over een oplaadfase. 20/30gram de eerste week, 5 gram hierna. Aan te raden? Klinkt goed
21 burpees
 
dat heb je rap gedaan die benchmark!
en inderdaad zieke gewichten bij die snatches.

Fijn dat je techniek betert!

(voor de creatine, geen antwoord, sorry)
 
Dit filmpje is niet bij mij he. Laatste filmpje wel maar de schijven wegen wel wat
5 / 10 / 15 / 20 kilo. Wat mijn betreft prima, train toch nog niet zo zwaar. Stang is gewoon std, 20 kilo.

Wel lijken die gekleurde schijven heel gaaf maar schijnt ook veel te kosten.

---------- Toegevoegd om 23:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:15 ----------

dat heb je rap gedaan die benchmark!
en inderdaad zieke gewichten bij die snatches.

Fijn dat je techniek betert!

(voor de creatine, geen antwoord, sorry)

Welke box train jij? Doe je het al lang? Hoe gaat het? Nog steeds goede motivatie? Ook nog fitness erbij?

---------- Toegevoegd 11 February 2014 om 08:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst 10 February 2014 om 23:48 ----------

Vandaag leuke oefening, backsquat

Back Squat
4reps @ 60%
6reps @ 70%
8reps @ 80%
6reps @ 75%
4reps @ 70%

7min AMRAP
15 power snatches 25/35kgs
30 double unders

Touwtje springen gaat steeds beter. Doet het nu ook dagelijks op mijn werk. Heb nog wel een vrij zwaar touw waardoor ik harder moet werken. Misschien deze week mijn touw verwisselen zodat de double unders makkelijker gaan. Squat 10 kilo erbij. Zag dat ik op 30-01 al op 70 kilo zat, 3 x 3 reps. Nu is 8 reps achter elkaar proberen.
 
Laatst bewerkt:
Back Squat
4reps @ 60% 50kg
6reps @ 70% 60kg
8reps @ 80% 70kg
6reps @ 75% 65kg
4reps @ 70% 60kg

Tot nu toe nog nooit zwaarder gesquat dan de 70 kilo.
Ben benieuwd wat mijn 1re pmax is.

7min AMRAP
15 power snatches 15kgs
30 double unders

3rondes, veel aan de techniek gewerkt.
 
zow, die backsquat gaat dan op je 1rpm dan al aardig richting de 90 gok ik zo....

Ik train te ZUid-limburg, pas net hoor, een kleine 3 maandjes (zie log). Nee ik doe er geen Fitness naast, enkel Crossfit en op woensdag zumba (als active recovery).

Bij Double unders kan het touw inderdaad veel schelen, dat je uitgerekend dat op je werk kunt oefenen joh haha.
 
Zou mooi zijn, weeg 84 kilo dus zou leuk zijn als ik mijn eigen gewicht kan squaten.

Straks weer training,

Shoulder Press 3-3-2-2-1-1

8 rounds for time
200m run
5 clean & jerk 40/60kgs

Logje blijft handig om prestaties terug te lezen.
 
Lekkere training gehad, begonnen met se shoulder press

20-30-40-45-47.5-50 en 50.25 lukt net niet.

Wod ging lekker, kon de 8 setjes doen zonder pauze.
Tijd 13:28 met 30kg.

Net wel super lekkere hamburgers gemaakt met vrienden en wat biertjes weg getikt.
Moet kunnen, sport 5/6 keer in de week en leef verder erg strict.
 
Front Squat
10reps @ 50% 30kg
8reps@ 65% 45lg
6reps@ 80% 60kg
8reps@ 70% 50kg
10reps@ 60% 40kg

Ging lekker! Goede techniek en gewicht ging prima.

8min AMRAP
8 toes 2 bar
10 shoulder 2 overhead 35kg
12 kettlebell swings 16kg

Totaal 4 rondes, ging lekker.
Verder vanmorgen tweede keer naar de Mensendieck geweest Ivm mijn rug. Houding is redelijk.
Moet mijn core sterker maken zodat ik mijn rug minder belast. Let er goed tijdens iedere oefening. grote borst, rechte rug en buikspieren aanspannen.

WOD Donderdag 13 februari
Hang Snatch 5 x 3 (increase weight each set)

10-15-20-25-30

Eerste keer oefening gedaan, veel op techniek getraind.
Hierna nog clean gedaan Ivm techniek.

Morgenochtend weer:)
 
Strongman Saturday

In teams van vier

5 rounds for time
5 stone 2 shoulder 30kg
20 box jumps 20
3 rope climbs 15ft
15 mtr sledge push 40kg

Tijd, 25:40, was pittig. Vooral de touwen, wel lekker om zo de zaterdag te beginnen.
 
lekkere trainingen weer gehad!

enne...voor je core: veel planken he: lowplanks, high planks, side planks, side planks with 1 leg up etc.
(of de ouwerwetse plitates one-hundred oefeningen etc)
 
Back
Naar boven