MuscleMeat

Crossfit logje

Bezoekers in dit topic

Dat blijven inderdaad goeie oefeningen. Verder wordt mijn core vanzelf sterker door de grote compound oefeningen zoals de Deadlift of de Squat. Vandaag leuke WOD gehad, gewicht was bewust zo laag ivm rug, ging gelukkig goed en bijna pijnvrij.

3 x 20seconds hollow rock

4 rounds for time
12 chest to bar pull-ups
9 deadlift 30kg
6 hang power clean
3 shoulder to overhead

Tijd 9:47
 
chest to bar...jaloers, dat lukt mij nog niet ;)

goede tijd neergezet! en fijn dat t pijnloos was
 
Oef, dat was helaas met de ringen, ging ik maar zo hard vooruit :(

Welke schoenen gebruik jij? Heb nu hardloop schoenen maar mis af en toe beetje grip.
Zit te denken aan deze schoenen, [Link niet meer beschikbaar]
 
ik heb de nano's 2.0
geen aparte lifters, maar allround schoentjes

(hoor daar trouwens betere verhalen over dan de nano's 3.0)
 
Ja dat zegt iedereen. Ga voor de lift schoenen.

Push Jerk 3-3-3-3
40-45-50-55

Techniek ging prima en PR.

4 rounds for max reps
30 seconds wall ball 14/20lbs
30 seconds double unders
1 min rest

WB 15/16/15/12
Single 60/55/50/45

Net weer mooie bestelling van body&fit binnen gekregen.
Pindakaas, kilo amandelen, 2 kilo musli en 2.5 kokos bak gebeuren.
 
mooie cijferkes en lekker pr van je push jerk!!

leuke bestelling ook maarre...musli?? ik dacht dat je paleo deed (of was het zone?)
 
Ken zone niet maar probeer gewoon goed te eten. Sowieso geen suikers meer en deze week ook een stuk minder koolhydraten, gaat lekker. Net zo'n zware wod gehad, voor mij dan. Na 10 reps voelde ikmal de verzuring opkomen. Merk trouwens nog weinig van de creatine... Morgen rust dagje in plannen qua crossfit wel keertje rennen met mijn vriendin.

Deadlift 5 x 3 (stay at the same weight, 75-80% of 1 rep max)
70 kilo, ging prima en gelukkig pijn vrij dus volgende keer stuk meer gewicht.

For time
10, 9, 8.....1
Thrusters 30kg
Burpees

14:25, geen geweldige tijd.

NickyCF, train jij vaak nog even voor jezelf na de WOD? Ga vanaf volgende week weer FF iedere dag pull ups oefenen.
 
Ken zone niet maar probeer gewoon goed te eten. Sowieso geen suikers meer en deze week ook een stuk minder koolhydraten, gaat lekker. Net zo'n zware wod gehad, voor mij dan. Na 10 reps voelde ikmal de verzuring opkomen. Merk trouwens nog weinig van de creatine... Morgen rust dagje in plannen qua crossfit wel keertje rennen met mijn vriendin.

Deadlift 5 x 3 (stay at the same weight, 75-80% of 1 rep max)
70 kilo, ging prima en gelukkig pijn vrij dus volgende keer stuk meer gewicht.

For time
10, 9, 8.....1
Thrusters 30kg
Burpees

14:25, geen geweldige tijd.

NickyCF, train jij vaak nog even voor jezelf na de WOD? Ga vanaf volgende week weer FF iedere dag pull ups oefenen.[/QUOTE]

Dat kan meestal maar heel kort. Wel hebben wij altijd een gedeelte Practise voorafgaand aan de WOD.
En bij ons zijn er Open Gym uren, waar je gewoon zelf kan trainen, onder begeleiding maar eigen programma, juist om je GOATS te oefenen.

Maar die tijden zijn een beetje rot, vallen bijna allemaal onder werktijd of in de weekeinden als ik de kids naar hun clubjes chauffeer.

Lekker dat de deadlift goed ging.
Die ladder thrusters zijn heavy he...
tijd staat...nu kun je 'm gaan verbeteren.
Soms is t vergeten/vergeven en doorgaan ;)
komt goed!
 
Ken zone niet maar probeer gewoon goed te eten. Sowieso geen suikers meer en deze week ook een stuk minder koolhydraten, gaat lekker. Net zo'n zware wod gehad, voor mij dan. Na 10 reps voelde ikmal de verzuring opkomen. Merk trouwens nog weinig van de creatine... Morgen rust dagje in plannen qua crossfit wel keertje rennen met mijn vriendin.

Deadlift 5 x 3 (stay at the same weight, 75-80% of 1 rep max)
70 kilo, ging prima en gelukkig pijn vrij dus volgende keer stuk meer gewicht.

For time
10, 9, 8.....1
Thrusters 30kg
Burpees

14:25, geen geweldige tijd.

NickyCF, train jij vaak nog even voor jezelf na de WOD? Ga vanaf volgende week weer FF iedere dag pull ups oefenen.

Dat kan meestal maar heel kort. Wel hebben wij altijd een gedeelte Practise voorafgaand aan de WOD.
En bij ons zijn er Open Gym uren, waar je gewoon zelf kan trainen, onder begeleiding maar eigen programma, juist om je GOATS te oefenen.

Maar die tijden zijn een beetje rot, vallen bijna allemaal onder werktijd of in de weekeinden als ik de kids naar hun clubjes chauffeer.

Lekker dat de deadlift goed ging.
Die ladder thrusters zijn heavy he...

tijd staat...nu kun je 'm gaan verbeteren.
Soms is t vergeten/vergeven en doorgaan ;)
komt goed!

Lieve woorden :) Soms gaat het idd beter dan andere keren. Straks weer is hardlopen, ben benieuwd hoe dat gaat.
 
5min AMRAP
3 power clean 55/85kg
6 chest to bar pull-ups

2min REST

5min AMRAP
3 jerk 55/85kg
6 lateral over the bar burpees

WOD voor vanavond. Vrijdag leuke circuit training gehad in Adam. 9 oefeningen, 2 minuten per oefeningen, 10 reps met partner een steeds wisselen. Dit twee keer gedaan, was leuk. Voor het eerst weer eens de benchpress gedaan. Vanavond weer crossfit
 
aardige kilo's al zeg!

enne...over the bar burpees? bedoelen ze parallettes of de barbell of waar moet je overheen?

Heb je in Adam meegetraind bij een andere box? Lijkt me een keer leuk.
 
5min AMRAP
3 power clean 35kg
6 chest to bar pull-ups

Bijna 7 rondes

2min REST

5min AMRAP
3 jerk 35kg
6 lateral over the bar burpees

5 rondes

Nog niet zoveel kilo´s maar de techniek ging super dus ook aardig wat rondes gedaan.
Jip, over de bar en dan een burpees dus extra sprong erbij.

De training in Adam was helaas niet bij een andere box. Was bij een soort sportschool waar we een simpele circuittraining, leuk voor een keertje en had sinds jaren weer eens de bench press gedaan, leuk.

Vanaf deze week proberen minder koolhydraten te eten, doordeweeks lukt alles perfect qua voeding.
Dit komt door de regelmaat en ik eet nergens anders. Weekenden zijn lastig omdat ik vaak ergens eet in de vorm van een lunch of uiteten en eten bij vrienden. Afgelopen weekend was ik in Adam en volgende week. Verder volgende week een lang feestje van 11 uur in Adam :) Probeer doordeweeks strict te leven wat goed gaat en de weekenden wat losser, moet ook kunnen. Sport vaak minimaal 5 keer dus af en toe wat bier maakt het goed vol te houden.

Vanavond weer leuke training, 1 rep max squat, ben nu nog nooit hoger gegaan dan 70 kilo dus heb volgens mij nog aardig wat ruimte voor meer kilo's.


15min to find a 1 rep max back squat

For time
21 push press 30/45kg
21 air squats
50 double unders
15 push press
15 air squats
50 double unders
9 push press
9 air squats
50 double unders
 
Kracht ging goed, dik PR neer gezet, 90 kg met de Squat en had nog ruimte nog over was het tijd.
Laatste keer was het 70 kilo dus ga lekker vooruit.

WOD in 8:57 gedaan, 30kg en singles gesprongen.
Voelde mijn benen aardig, is ook niet zo gek na zo training met meer dan 500 herhalingen :)

Gistermiddag kwam er een leuk pakketje van musclemeat.nl 5 kilo kip en 3 kilo rund.
Heb nu twee hamburgers mee naar mijn werk en morgen de kip is proeven.
 
Consumenten staan terecht voor een vertrouwensprobleem en gaan dan opzoek op internet. Men klamt zich vaak vast aan datgene waarvan ze al dachten 'zie je wel, ik dacht dat altijd al'.

Van minuut 10:36 tot 46:42

http://programma.ntr.nl/10593/ntr-academie-radio/detail/aflevering/6000011382/NTR-Academie

Leuk stukje.

Split Jerk 3-3-2-2-1-1

40-40-45-50-60

Techniek is redelijk, heb een filmpje geplaatst, zie beneden.

10min AMRAP
10 kettlebell snatch (5 r/5 l) 12kg
15 box jump 24"
200m run

4 rondes

http://vimeo.com/87751984

Wat vinden jullie dat beter kan?

---------- Toegevoegd om 15:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:34 ----------

Net de FIT BIT Flex besteld, leuke armband die je activiteiten bij houdt.
Sport nu 5/6 keer in de week dus krijg straks een aardige indicatie.

http://www.hartslagmetercenter.nl/product/330981/fitbit-flex-slate.html

e568cbd794c.pack?items=%2Fcontent%2Fassets%2Fonezip%2Fimages%2Ffeatures-content%2Fflex%2Fflex_02.png
 
Lekker bezig. Leuke sport ook om te doen.
 
leuk een filmpje! Ik weet er te weinig van om techniektips te geven, ziet er goed uit opt eerste zicht.

Je gewichten gaan goed! :thumb:
 
Hele vette sport, ga er met plezier heen. Wereld van verschil met fitness.
Straks de Front squat. De fit bit is binnen en werkt perfect. Leuk om alles in kaart te brengen.
 
heb je de opening vandaag gezien?
onze box gaat hem helaas niet doen en in DE wordt nogal gezeurd over die DU's maar ik vond m gaaf, had 'm graag gedaan.
 
heb je de opening vandaag gezien?
onze box gaat hem helaas niet doen en in DE wordt nogal gezeurd over die DU's maar ik vond m gaaf, had 'm graag gedaan.
Ja heel vet. Bij ons doen 20 mensen jet dus aardig wat. Gs hem volgend jaar doen.
Zag dat de beste 378 reps had, heel ziek.

Every 2 mins for 12mins (6sets)
3 front Squat (80% of 1 rep max)

60 kilo, ging prima.

3 rounds for time
15 push-ups
15 kettlebell swings 16kg
15 box jumps 24"

Tijd 6:10, ging lekker. De fit bit werkt ook super, morgen hele dag lopen.
Ben benieuwd hoeveel stappen.

---------- Toegevoegd 1 March 2014 om 03:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst 28 February 2014 om 21:21 ----------

Vraagje. Ben nu voor het eerst serieus aan het trainen dus goede voeding en max trainen. Hou alles bij qua stats, creatinekuur erbij. Train 5 keer in de week crossfit. Is er iets bekend hoeveel vooruitgang je kan boeken in een jaar? Train nu ongeveer 10 maanden en vanaf 1 januari max focus.

Squat 90
Deadlift 110
Shoulder press 50
Helaas is er nog geen benchpress

Wat zou realistisch zijn qua status over een jaar?
 
lekkere training.

Ik train nog geen eens zo lang, dus uit ervaring kan ik niets vertellen.
Wat hier wel verteld wordt is dat als je tussen de 3 en 5 keer per week traint, je de eerste twee jaar bijna wekelijks een PR mag verwachten. Het eerste jaar gaat het het snelst omhoog.
Wat dat betekent aan aantal kilo's en dergelijke is natuurlijk niet te voorspellen.
 
Back
Naar boven