MuscleMeat

crosstrainer werkt enkel met polar hartslagmeters dus welke van deze kiezen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.882
Waardering
3.596
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo iedereen,

om optimaal gebruik te maken van mijn crosstrainer voor mijn conditie, vetverbranding en revalidatie, heb ik een borstband nodig. De Flow Fitness crosstrainer werkt echter enkel met de polar borstband.
Nu, de prijs van zo'n band is even duur als sommige tweedehands borstbanden waar tevens een uurwerk bijzit. Dat zou interessant zijn als ik dan binnen een paar maanden ga joggen.

Ik zit te twijfelen tussen de
polar rs300x met footpod die tevens snelheid meet als je buiten jogt
of de

polar ft4 of ft7 (zonder footpod).

Iemand ervaring met deze meters en misschien raad?
 
Ik heb een 2 FT4's 80/stuk en daar zit een borstband bij.
Verder nog Tunturi borstbanden die bij de toestellen bij zaten.
En een Bremshey borstband voor op de roeier (afstand > 100 cm geeft problemen bij de polar's)

Soms doet mijn polar wel eens raar, dan toont die op de crosstrainer hartslag 300 terwijl er op de polar horloge 100 staat ofzo... de dag daarna doet ie het gewoon wel weer tegoei, dus heb de oorzaak nog niet gevonden.

Heb zowel de gecodeerde als de ongecodeerde en deze werken beiden op de Tunturi's.

Blijft uiteindelijk toch altijd wat trial en error, er liggen bij mij thuis nu dus 4 borstbanden en 2 polar FT4 horloges en gebruik altijd dezelfde voor de crosstrainer en altijd de Bremshey voor de roeier.

---------- Toegevoegd om 00:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:14 ----------

Ow, die T31 heb ik ook eens uitgetest, daar kun je de batterij niet eenvoudig van verwisselen, van de H1 wel
http://www.polar.com/be-nl/producten/accessoires/H1_heart_rate_sensor
Maar deze band kost 50 , dan kun je volgens mij beter de F4 kopen waar je deze band bij krijgt...

Verwacht niet teveel van de F4, blijft nog heel basic.
 
Ik gebruik de rs300x naar tevredenheid.
De borstband met zender die daarbij zit kan je ook gewoon los kopen bij Polar volgens mij.
 
Bedankt iedereen voor het advies. Ik heb voorlopig gekozen voor de ongecodeerde t31 en heb deze reeds getest. Werkt zeer goed. En wie weet koop ik voor mijn Nike+ sportwatch met GPS wel de Nike+ wearlink binnen een paar maanden.

---------- Toegevoegd om 18:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:02 ----------

Ik heb een 2 FT4's 80/stuk en daar zit een borstband bij.
Verder nog Tunturi borstbanden die bij de toestellen bij zaten.
En een Bremshey borstband voor op de roeier (afstand > 100 cm geeft problemen bij de polar's)

Soms doet mijn polar wel eens raar, dan toont die op de crosstrainer hartslag 300 terwijl er op de polar horloge 100 staat ofzo... de dag daarna doet ie het gewoon wel weer tegoei, dus heb de oorzaak nog niet gevonden.

Heb zowel de gecodeerde als de ongecodeerde en deze werken beiden op de Tunturi's.

Blijft uiteindelijk toch altijd wat trial en error, er liggen bij mij thuis nu dus 4 borstbanden en 2 polar FT4 horloges en gebruik altijd dezelfde voor de crosstrainer en altijd de Bremshey voor de roeier.

---------- Toegevoegd om 00:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:14 ----------

Ow, die T31 heb ik ook eens uitgetest, daar kun je de batterij niet eenvoudig van verwisselen, van de H1 wel
http://www.polar.com/be-nl/producten/accessoires/H1_heart_rate_sensor
Maar deze band kost 50 , dan kun je volgens mij beter de F4 kopen waar je deze band bij krijgt...

Verwacht niet teveel van de F4, blijft nog heel basic.

ik zag op youtube dat de batterij van de t31 wel te vervangen is. Het is gewoon wat meer prutswerk.

---------- Toegevoegd om 18:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

Ik gebruik de rs300x naar tevredenheid.
De borstband met zender die daarbij zit kan je ook gewoon los kopen bij Polar volgens mij.

Is inderdaad beter dan die andere polar die ik voorstelde.

Ik zat met het probleem dat ik reeds een zeer mooi, goed en functioneel sportwatch had van nike, maar zonder borstband; En als ik daar een borstband voor zou kopen dan zou die toch niet werken op de crosstrainer. maar ik besefte dat ik de eerste 3 maanden toch niet buiten zal joggen dus die wearlink nike+ kan wel wachten.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven