AndroidHealthClinic

Bezoekers in dit topic

Inclusief sporten (maar zonder cardio) zul jij ongeveer rond de 1700 kcal per dag verbranden. Om opbouw van spiermassa maximaal te stimuleren, zul je rond de 2000 kcal moeten eten. Om vet te verliezen (waaronder ook buikvet), zul je minder dan 1700 kcal moeten eten (bijvoorbeeld 1400).

Hoeveel je binnenkrijgt met je huidige voeding is niet exact te zeggen aangezien je hoeveelheden niet afweegt, etc. Maar als je op langere termijn aankomt in gewicht zul je waarschijnlijk spiermassa opbouwen (maar weinig tot geen vet verliezen). Val je op langere termijn geleidelijk af zul je waarschijnlijk vetmassa verliezen (maar weinig tot geen spiermassa opbouwen).

Wat je eet zelf lijkt mij zo op het eerste oog relatief veel qua kcal (als je doel vetverlies is) maar relatief laag qua eiwitten en vetten (maar om daar echt iets over te kunnen zeggen zou je gewoon je eten af moeten wegen en inzichtelijk maken hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten je binnenkrijgt).

Ook je lunch is de ene keer 3 eieren (bevat 250 kcal, 15-18g vet). De andere keer is het vier plakjes kip of kalkoenfilet (bevat 60 kcal, vrijwel geen vet).

Maar om te beginnen: Wat is nou je voornaamste doel. Vet verliezen of spiermassa opbouwen?
 
Inclusief sporten (maar zonder cardio) zul jij ongeveer rond de 1700 kcal per dag verbranden. Om opbouw van spiermassa maximaal te stimuleren, zul je rond de 2000 kcal moeten eten. Om vet te verliezen (waaronder ook buikvet), zul je minder dan 1700 kcal moeten eten (bijvoorbeeld 1400).

Hoeveel je binnenkrijgt met je huidige voeding is niet exact te zeggen aangezien je hoeveelheden niet afweegt, etc. Maar als je op langere termijn aankomt in gewicht zul je waarschijnlijk spiermassa opbouwen (maar weinig tot geen vet verliezen). Val je op langere termijn geleidelijk af zul je waarschijnlijk vetmassa verliezen (maar weinig tot geen spiermassa opbouwen).

Wat je eet zelf lijkt mij zo op het eerste oog relatief veel qua kcal (als je doel vetverlies is) maar relatief laag qua eiwitten en vetten (maar om daar echt iets over te kunnen zeggen zou je gewoon je eten af moeten wegen en inzichtelijk maken hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten je binnenkrijgt).

Ook je lunch is de ene keer 3 eieren (bevat 250 kcal, 15-18g vet). De andere keer is het vier plakjes kip of kalkoenfilet (bevat 60 kcal, vrijwel geen vet).

Maar om te beginnen: Wat is nou je voornaamste doel. Vet verliezen of spiermassa opbouwen?

Je hebt gelijk.
Voor mij is nu het voornaamste doel spiermassa opbouwen. Ik doe niks met bodybuilden en ben maar een heel gewoon meisje. Een klein beetje vet mag. Maar natuurlijk zou het leuk zijn als de buik wat platter kan. Voor mijn gezondheid vind ik het ook het beste op dit moment om spiermassa op te bouwen.

Dankje voor het inzicht ook , dat het aan de lage kant is qua eitwitten en vetten.

Ik vraag mij soms af wat ik het beste kan eten voor eiwitten en vetten. Deze week at ik bijvoorbeeld pindakaas, maar of dat nou de beste keuze is weet ik niet. Wat eten jullie voor de benodigde eiwitten en vetten?
 
Ontbijt : 4 à 5 lepels Cruesli cookies and cream( binnenkort havermout) met magere yoghurt. (kom vol)

Lunch : 3 eieren of 4 plakjes ham/ kalkoenfilet & soms een beschuitje.

Avondeten : royaal bord warm eten, gekookte aardappels met zout, veel groente (wortels, rode kool, doperwten, spinazie, brocolli, sperziebonen, end.) en een gehaktbal.
Eens in de week Kipfilet met rijst & chicken tonight saus
Het is veel warm eten, een grotere portie dan bij de gemiddelde nederlander. Afwegen heb ik nooit gedaan.


Tussendoortjes : iedere dag een appel, 1-2 keer in de week banaan. Soms kiwi.
Af en toe eens wat lekkers zoals een ijsje of chocolaatje, maar niet vaak. Ik let er op, ben geen snacker. De warme maaltijd vult goed, dus 's avonds geen honger.

Alcohol ongeveer eens per maand, alleen met een feestje.
Drinken : water, groene thee met zoetje(5 op een dag) , soms cola light.

Sinds deze maand is dit mijn eetpatroon. Ik eet dus nog maar een maand cruesli.
Hiervoor af ik als ontbijt en lunch 4 sneetjes volkorenbrood met Kip kerrie salade & kip/kalkoen filet of ham.

Sporten doe ik ongeveer drie keer in de week. Al weken geen tot weinig cardio, alleen maar spiermassa proberen op te bouwen.

Oke dus je doet maar wat. In je vorige topic zijn voldoende tips gegeven, ga daar eens mee aan de slag.
 
Oke dus je doet maar wat. In je vorige topic zijn voldoende tips gegeven, ga daar eens mee aan de slag.

Die tips volg ik nu juist op. Hierom heb ik bijvoorbeeld experimenteel brood geschrapt.
Maar ik geef zeker toe dat ik inderdaad minder verstand er van heb.
Ik dacht en denk juist dat ik nu zo lekker bezig ben...
Hoor graag wat er precies aan mankeert
 
Die tips volg ik nu juist op. Hierom heb ik bijvoorbeeld experimenteel brood geschrapt.
Maar ik geef zeker toe dat ik inderdaad minder verstand er van heb.
Ik dacht en denk juist dat ik nu zo lekker bezig ben...
Hoor graag wat er precies aan mankeert

Voor de zoveelste keer: Maak een voedingschema, meet alles af..
 
Die tips volg ik nu juist op. Hierom heb ik bijvoorbeeld experimenteel brood geschrapt.
Maar ik geef zeker toe dat ik inderdaad minder verstand er van heb.
Ik dacht en denk juist dat ik nu zo lekker bezig ben...
Hoor graag wat er precies aan mankeert

Op basis van jouw doelstelling zou ik rond de 1900 kcal eten per dag. Eiwitten 100g, koolhydraten 225g, Vetten 66g.

Echter om zeker te weten dat je ongeveer aan deze hoeveelheden komt, ontkom je er niet aan om je voeding te wegen en te berekenen aan welke waarden je komt. Het makkelijkste is dus een schema opstellen en je voeding afwegen om inzichtelijk te maken wat je binnenkrijgt.
 
foutje : vetpercentage is vandaag goed gemeten ; 18 %
 
Back
Naar boven